Subaru Outback BT (2021-)

Subaru Outback s interním označením BT je v pořadí už šestá generace takto označeného zvýšeného kombi do terénu japonské automobilky. Automobil se světu představil v roce 2019, na tehdejším dubnovém autosalonu v New Yorku, na evropské trhy však zamířil až na začátku roku 2021. Do té doby se na starém kontinentě prodávala předcházející pátá generace Outbacku (BN/BS).

Design se oproti předchůdci nijak významně nezměnil. Základní koncepce zvýšeného kombíku s oplastovanou karoserií zůstala zachována, detaily karoserie však dostaly ostřejší rysy, podle soudobého stylistického jazyka Subaru. S délkou 4.870 mm se auto asi o 50 mm mezigeneračně prodloužilo, což mimo jiné pomohlo zvětšení zavazadelníku o 10 litrů. Zůstala však velkorysá světlá výška usnadňující jízdu mimo zpevněné cesty, jíž je Outback léta přizpůsoben. V tomto případě má hodnotu 213 mm.

Naopak uvnitř došlo k výrazným změnám. Outback se dočkal zcela přepracované kabiny, s dominantní, vertikálně orientovanou obrazovkou multimediálního systému s úctyhodnou úhlopříčkou 11,6 palců.

Jediný motor

Technický základ poskytuje „globální platforma Subaru,“ sdílená s dalšími soudobými modely značky. Konkrétně vůz sdílí útroby se sedanem Legacy sedmé generace (interně BW), který se však v Evropě neprodává. Pro evropské trhy se počítá s jedinou motorizací, v podobě nového zážehového čtyřválce s atmosférickým plněním a přímým vícebodovým vstřikováním o objemu 2,5 litru (interně FB25). Nabízí výkon 124 kW a je standardně spárován s pohonem všech kol a variátorovou převodovkou Lineartronic s osmi virtuálními stupni.

Agregát s interním označením FB25 byl proti předchůdci zásadně přepracován, zhruba 90 % dílů bylo změněno. Mezi změny patří vyšší kompresní poměr (12:1), stejně jako nové řízení teploty pro rychlejší zahřívání a s tím spojené snížení spotřeby v nízkých teplotách a rychlejší zahřívání kabiny. Kvůli emisním normám tu pak nechybí filtr pevných částic.

Subaru Outback (BT) je primárně určen pro severoamerický trh. Ostatně v USA se vyrábí také pro evropský trh, a to v tamějším závodě značky ve státě Indiana.

Subaru Outback: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4870 x 1855 x 1680 x 2745 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 561 litrů
  • Výroba: 2019- (Lafayette, USA)

5 komentářů: „Subaru Outback BT (2021-)

  • 22 července, 2021 (23:21)
    Trvalý odkaz

    Subaru Outback v nové generaci sází na silných stránkách předchůdců, které tomuto modelu vynesly v uplynulých letech slávu. V praxi se totiž opět dokazuje, že tenhle zvýšený kombík projede více jak kdejaké SUV. Je to opravdu povedené auto, pohodlné, prostorné a se skvělým podvozkem, kombinujícím jak bezchybnou jistotu, tak komfortní odpružení. Na něm je bez diskuze znát, že se přizpůsoboval i silnějšímu motoru, který v Evropě dostupný není. Navíc je Outback vlastně za rozumnou cenu, už v základu máte bohatou výbavu.

    Dojem tak jedině kazí motor, atmosférická dva pětka je zkrátka slabá, což se plně projeví při jízdě na dálnici, navíc nijak úsporná, když spotřeba pravidelně překonávala devítilitrovou hranici.

    Více na: https://www.auto.cz/subaru-outback-2-5i-124-kw-vytecne-auto-az-na-jednu-vec-140045

    Reagovat
  • 1 srpna, 2021 (12:43)
    Trvalý odkaz

    + Nadčasový design, hezké materiály uvnitř, prostorná kabina, slušný zavazadelník, terénní vlastnosti, výtečně fungující podvozek – komfortní i jistý, bohatá základní výbava, přehledné ovládání
    – Nanejvýš průměrná dynamika, jediný motor v nabídce, průměrná spotřeba

    Reagovat
  • 28 ledna, 2022 (23:25)
    Trvalý odkaz

    Nový Outback je skvělý. Vypadá dobře, nabídne ještě lepší podvozek, více bezpečí, nové technologie, větší světlou výšku, skvělé pohodlí a plno prostoru.

    V mých očích Outback vždy charakterizoval motor a podvozek. Motor je zde stále skvělý, ale co podvozek? Tato generace stojí na nové globální platformě, která je pevnější a bezpečnější. Bojíte se toho slova pevnější, že by zmizelo to pohodlí a ta pohoda při cestování? Nebojte! Je tu pořád a dokonce ještě lepší. Někde jsem četl, že by se podvozek dal přirovnat ke vzduchovému. Tak daleko bych nešel, ale troufnu si tvrdit, že mezi nevzduchovými je to ten nejlepší. Navíc se auto téměř nenaklání, což je právě zásluhou nové platformy.

    Chtěl jsem napsat, že kombinace motoru a podvozku přispěla k tomu, že se mi s autem dobře cestovalo. Ale pak mi došlo, že to není vše. Je to i kombinace materiálů, prostornosti, jistoty z pohonu všech kol a světlé výšky, vzhledu… vlastně celého auta. Cestování byla opravdu radost, jel jsem se třeba jen tak projet, najel jsem 600 kilometrů a užíval jsem si každý metr. V tomto autě totiž naprosto platí, že i cesta je cíl.

    Více na: https://www.roadblog.cz/test-subaru-outback-field-2021/

    Reagovat
  • 15 ledna, 2023 (16:57)
    Trvalý odkaz

    Outback je takový terénní kombík, ale klidně bych ho od pohledu přirovnal k SUV. A možná i tou spotřebou, která je vyšší, 10/11 l ve městě je moc. Tripy s ním jsou zážitek a jeden velký komfort. Auto pro rodinu.

    Reagovat
  • 27 ledna, 2023 (08:46)
    Trvalý odkaz

    Subaru Outback 2.5i Field 2022

    Subaru Outback je již nedílnou součástí nabídky této japonské značky, vždyť aktuální generace tohoto terénního kombi je v pořadí již šestá. A nutno říct, že jde dost možná o nejlepší Subaru v aktuální nabídce.

    Už samotný design stojí zato. Ostře řezané rysy působí dynamicky, zároveň však bytelně, díky oplastování spodní části karoserie. Navíc jde o nadčasové tvary, Outback zkrátka patří mezi auta, která svým vzhledem nestárnou.

    Kabina podobně jako zevnějšek navazuje na ostatní modely značky, což v tomto případě konkrétně znamená vertikálně orientovaný dotykový displej infotainmentu s úctyhodnou úhlopříčkou 11,6″. Obrazovka je hezky po ruce, díky velkým ikonám se snadno ovládá i za jízdy. Plusem je navíc zachování i několik klasických tlačítek. Multimediální systém má moderní grafiku a množství funkcí, ukazuje různorodá data. Jen ta navigace reaguje pomaleji a občas nezvolí zrovna nejvhodnější trasu. Za jízdy navíc nelze kvůli bezpečnosti používat klávesnici pro zadání cíle, pro tento krok je vyžadováno hlasové ovládání. Ještě že je lokalizované do češtiny a funguje spolehlivě.

    Vnitřek působí prémiově, díky použitým materiálům i jejich zpracování. Prémiovému feelingu pomáhá i takový detail, jako je rychle topící vyhřívaný volant nebo parádní parkovací kamera, která má skvělý obraz i za tmy. Přístrojový štít má jednoduchou grafiku, navzdory trendům si uchovává klasické analogové budíky, což je však naprosto přehledné řešení. Sedí se výše, nastavitelný sedák sedačky řidiče zvyšuje pohodlí. Plusem je pak skvělý rozhled, ať už díky tenkým A-sloupkům nebo rozměrným vnějším zpětným zrcátkem.

    Vnitřního prostoru je habaděj, interiér díky bohatému prosklení působí vzdušně. Dostatek místa mají také cestující vzadu, i dospělí tu mají velkorysou rezervu před koleny i nad hlavou. Sedák je ukotvený vysoko, a tak je i posaz příjemný. Jen v otázce odkládacích prostorů to není kdovíjaké, respektive by mohly být lépe navržené – např. jsem neustále řešil, kam si odložit mobilní telefon. Naopak k velikosti kufru nemám nejmenších výhrad. Zajímavostí je pak bezdotykové otevírání jeho víka, stačí s klíčkem chvilku podržet ruku u loga na dveřích a ty se samy otevřou.

    Co se týče motoru, aktuální Subaru Outback je k dispozici výhradně jako atmosférický boxer 2.5i s výkonem 124 kW. To už je slušný výkon, atmosférické plnění nicméně znamená točivý moment 252 N.m, což je v rámci konkurence spíše méně. Při jízdě se to přitom projevuje. Ne že by Outback byl louda, to vůbec ne, bez plného plynu se však v některých případech zkrátka neobejdete. A to zvyšuje hluk i spotřebu, vždyť se často motor vytočí přes 3000 otáček.

    Za silnější motor bych se zkrátka nezlobil, byť když jsem se naladil spíše na pohodlnou jízdu, je Outback skvělým společníkem. Za klidné jízdy je motor tichý a kultivovaný, na dálnici nicméně počítejte s šumem od bytelných střešních ližin. Převodovka Lineartronic pak funguje příkladně. Podvozek je pak neskutečně komfortní, perfektně tlumí nerovnosti, a to bez hlučných ran.

    Zároveň je ale opět znát, jací jsou podvozkoví technici Subaru mistři – vedle komfortu totiž Outback poskytuje i neskutečnou jistotu. Tohle velké kombi se totiž rychlé jízdy rozhodně nebojí, působí přitom hbitě a ochotně mění směr. Díky vyšší stavbě se nezalekne ani lehčího terénu, i v tomto případě přitom podvozek funguje na jedničku. I s hrbolatou cestou si skvěle poradí a nástrahy lehčího terénu překonává jak na polštáři. Navíc se projevuje bytelnost konstrukce. Majitelé horských chat Outback za to budou milovat.

    Co se týče spotřeby, je zkrátka vyšší, jak už to u boxerů bývá. Dálniční průměr 8,5 l/100 km kvůli velikosti a vyšší stavbě je ještě akceptovatelný, ve městě se ale Outback často pohybuje okolo 10litrové hranice, což není zrovna málo.

    Za tmy Outback díky bi-LED světlometům pěkně svítí, pomáhá tomu i natáčení světel. Že Subaru pečlivě myslí na bezpečnost, se však někdy projevuje i trochu otravně. Asistent pro jízdu v pruzích se musí vypínat nadvakrát, jak aktivní asistenta pro jízdu v pruzích, tak upozornění na vyjetí z pruhu. Stejně tak monitoring pozornosti řidiče je v některých případech až příliš citlivý.

    Outback je dnes nejprodávanější Subaru u nás. Po týdnu zkušeností s ním se vůbec nedivím, jde o nadmíru povedené auto. Má skvělý podvozek, pěkný a prostorný interiér. Mít k tomu ještě silnější a úspornější motor, je Outback naprosto dokonalý.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *