Subaru Outback BS (2014-2020)

Subaru Outback s interním označením BS je v pořadí pátá generace takto pojmenovaného kombi střední třídy přizpůsobeného do terénu. Vyráběná byla japonskou automobilkou mezi lety 2014 a 2020. Postavena bylo na základech šesté generace Legacy, která se už v Evropě oficiálně nenabízela. Jednalo se o náhradu čtvrté generace Outbacku (interně BR), postupně ji nahradila šestá generace Outbacku (BT), v Evropě uvedená v roce 2021.

Na evropské trhy automobil vstoupil v roce 2015. Jeho design byl evolucí předchůdce, ostatně samotný skelet karoserie byl zachován, byť v rozáhle upravené podobě. A sloupky karoserie se posunuly vpřed, zatímco vnější zpětná zrcátka se kvůli výhledu posunula níže a jsou uchycena na dveře. Rozvor náprav však zůstal na stejných 2.745 mm jako u předchozí generace. Nijak výrazně se nezměnily ani ostatní rozměry, světlá výška zůstala na hodnotě 200 mm. Interiér vsadil na jednoduché, účelné tvary. Multimediální systém využil obrazovku s úhlopříčkou 6,2 palce.

Upravená konstrukce byla mimochodem o 67 % tužší, změnily se i použité tlumiče. Zavěšení kombinuje vzpěry McPherson vpředu a lichoběžníkovou nápravu vzadu. Důležitou součástí výbavy byl pak paket asistenčních systémů EyeSight, který dostal novou dvojici kamer, díky nimž mohl Outback nově nabídnout třeba adaptivní tempomat.

Do českého prodeje Outback páté generace vstoupil se dvěma motory. Rozáhle přepracovaný (80 % nových dílů) atmosférický benzinový čtyřválec 2.5i (129 kW) doplnil turbodiesel 2.0D (110 kW), který se obešel bez vstřikování kapaliny AdBlue. V obou případech šlo samozřejmě o motor s protiběžnými písty, typický prvek vozů Subaru, navíc tradičně standardně spárovaný s pohonem všech kol (v případě automatu s mezinápravovou lamelovou spojkou). Na český trh dodávané vozy měly standardně také automatickou převodovku v podobě variátorového Lineartronicu. Důvodem pro nenabídnutí manuální převodovky byl nízký zájem tuzemské klientely o něj. Třeba na americkém trhu byl ale dodávaný i motor 3.6 V6.

Postupná evoluce

Jak už to tak u Subaru bývá, v průběhu let se Outback BS postupně vylepšoval. Pro modelový rok 2019 se vůz dočkal jiných světlometů s integrovanými diodami denního svícení a jedním LED modulem pro potkávací a dálková světla. Pozměněn však byl také přední nárazník a maska, vnější zpětná zrcátka dostala aerodynamičtější tvarování. Uvnitř se zase objevil nový multimediální systém s osmipalcovou obrazovkou, funkcemi Apple CarPlay a Android Auto nebo výkonnějším procesorem pro hbitější reakce. Systém EyeSight byl zase doplněn o udržování v jízdním pruhu. Nabídka motorů se již omezila jen na benzinový čtyřválec 2.5i, v rámci odklonu značky od vznětových agregátů.

Decentních změn se Outback dočkal ještě v modelovém roce 2020, kdy už se třeba v USA prodával nástupce. Opět došlo ke zlepšení multimediálního systému díky výkonnějšímu procesoru a možnosti jeho aktualizace vzduchem. Přepracován byl i panel karoserie, zatímco příď se opět decentně změnila.

Subaru Outback: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4820 x 1839 x 1605 x 2746 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 512 litrů
  • Výroba: 2014-2020 (Lafayette, USA; Ota, Japonsko)

Ohodnoťte Subaru Outback i vy, v komentářích pod článkem

Subaru Outback

4.15

Design

3.8/5

Technika

4.3/5

Jízdní vlastnosti

4.8/5

Cena

4.0/5

Celkový dojem

4.0/5

2 komentáře: „Subaru Outback BS (2014-2020)

  • 10 března, 2021 (07:34)
    Trvalý odkaz

    Design

    3.5

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    5

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    + Komfortní podvozek, nabízený vnitřní prostor, slušné odhlučnění, jisté jízdní vlastnosti, schopnosti v zimních podmínkách, ukázkové sladění motoru a CVT, slušný rozhled z kabiny, přehledné ovládání
    – Vyšší cenovka, jediný motor v nabídce, zastarale působící interiér

    Reagovat
  • 16 října, 2021 (18:56)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    Zklamáním v Outbacku pro mě je bohužel řízení, které má delší převod, nijak neklade odpor a působí mrtvým dojmem. Celou situaci zachraňuje zavěšení kol. Tlumiče mají vysoký zdvih, dobře tlumí nerovnosti a celý podvozek umí fungovat i v zatáčkách. Líbí se mi i brzdy s pozvolným a plynulým, avšak silným účinkem. Jedinou velkou vadou jinak kvalitního podvozku je slabé odhlučnění, kvůli němuž jsou nerovnosti a díry více slyšet než cítit.

    I přesto je Subaru Outback povedené prostorné auto, které zaujme hlavně prakticky smýšlející zákazníky. Umí nabídnout příjemné jízdní vlastnosti, jež doplňuje chytrým systémem EyeSight. Chytře vymyšlený systém umí zachránit neočekávané situace, jejichž počet v hustém městském a dálničním provozu neustále narůstá. Doby, kdy značka Subaru byla považována za výrobce méně bezpečných aut, jsou už dávno pryč.

    Více na: https://templeofspeed.cz/subaru-outback-2-5i-eyesight-bezpeci-prvnim-miste/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít