KatalogOutbackSubaru

Subaru Outback BS (2014-2020)

Subaru Outback s interním označením BS je v pořadí pátá generace takto pojmenovaného kombi střední třídy přizpůsobeného do terénu. Vyráběná byla japonskou automobilkou mezi lety 2014 a 2020. Postavena bylo na základech šesté generace Legacy, která se už v Evropě oficiálně nenabízela. Jednalo se o náhradu čtvrté generace Outbacku (interně BR), postupně ji nahradila šestá generace Outbacku (BT), v Evropě uvedená v roce 2021.

Na evropské trhy automobil vstoupil v roce 2015. Jeho design byl evolucí předchůdce, ostatně samotný skelet karoserie byl zachován, byť v rozáhle upravené podobě. A sloupky karoserie se posunuly vpřed, zatímco vnější zpětná zrcátka se kvůli výhledu posunula níže a jsou uchycena na dveře. Rozvor náprav však zůstal na stejných 2.745 mm jako u předchozí generace. Nijak výrazně se nezměnily ani ostatní rozměry, světlá výška zůstala na hodnotě 200 mm. Interiér vsadil na jednoduché, účelné tvary. Multimediální systém využil obrazovku s úhlopříčkou 6,2 palce.

Upravená konstrukce byla mimochodem o 67 % tužší, změnily se i použité tlumiče. Zavěšení kombinuje vzpěry McPherson vpředu a lichoběžníkovou nápravu vzadu. Důležitou součástí výbavy byl pak paket asistenčních systémů EyeSight, který dostal novou dvojici kamer, díky nimž mohl Outback nově nabídnout třeba adaptivní tempomat.

Do českého prodeje Outback páté generace vstoupil se dvěma motory. Rozáhle přepracovaný (80 % nových dílů) atmosférický benzinový čtyřválec 2.5i (129 kW) doplnil turbodiesel 2.0D (110 kW), který se obešel bez vstřikování kapaliny AdBlue. V obou případech šlo samozřejmě o motor s protiběžnými písty, typický prvek vozů Subaru, navíc tradičně standardně spárovaný s pohonem všech kol (v případě automatu s mezinápravovou lamelovou spojkou). Na český trh dodávané vozy měly standardně také automatickou převodovku v podobě variátorového Lineartronicu. Důvodem pro nenabídnutí manuální převodovky byl nízký zájem tuzemské klientely o něj. Třeba na americkém trhu byl ale dodávaný i motor 3.6 V6.

Postupná evoluce

Jak už to tak u Subaru bývá, v průběhu let se Outback BS postupně vylepšoval. Pro modelový rok 2019 se vůz dočkal jiných světlometů s integrovanými diodami denního svícení a jedním LED modulem pro potkávací a dálková světla. Pozměněn však byl také přední nárazník a maska, vnější zpětná zrcátka dostala aerodynamičtější tvarování. Uvnitř se zase objevil nový multimediální systém s osmipalcovou obrazovkou, funkcemi Apple CarPlay a Android Auto nebo výkonnějším procesorem pro hbitější reakce. Systém EyeSight byl zase doplněn o udržování v jízdním pruhu. Nabídka motorů se již omezila jen na benzinový čtyřválec 2.5i, v rámci odklonu značky od vznětových agregátů.

Decentních změn se Outback dočkal ještě v modelovém roce 2020, kdy už se třeba v USA prodával nástupce. Opět došlo ke zlepšení multimediálního systému díky výkonnějšímu procesoru a možnosti jeho aktualizace vzduchem. Přepracován byl i panel karoserie, zatímco příď se opět decentně změnila.

Subaru Outback: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4820 x 1839 x 1605 x 2746 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 512 litrů
  • Výroba: 2014-2020 (Lafayette, USA; Ota, Japonsko)

Ohodnoťte Subaru Outback i vy, v komentářích pod článkem

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

4 komentáře: „Subaru Outback BS (2014-2020)

  • + Komfortní podvozek, nabízený vnitřní prostor, slušné odhlučnění, jisté jízdní vlastnosti, schopnosti v zimních podmínkách, ukázkové sladění motoru a CVT, slušný rozhled z kabiny, přehledné ovládání
    – Vyšší cenovka, jediný motor v nabídce, zastarale působící interiér

    Reagovat
  • Zklamáním v Outbacku pro mě je bohužel řízení, které má delší převod, nijak neklade odpor a působí mrtvým dojmem. Celou situaci zachraňuje zavěšení kol. Tlumiče mají vysoký zdvih, dobře tlumí nerovnosti a celý podvozek umí fungovat i v zatáčkách. Líbí se mi i brzdy s pozvolným a plynulým, avšak silným účinkem. Jedinou velkou vadou jinak kvalitního podvozku je slabé odhlučnění, kvůli němuž jsou nerovnosti a díry více slyšet než cítit.

    I přesto je Subaru Outback povedené prostorné auto, které zaujme hlavně prakticky smýšlející zákazníky. Umí nabídnout příjemné jízdní vlastnosti, jež doplňuje chytrým systémem EyeSight. Chytře vymyšlený systém umí zachránit neočekávané situace, jejichž počet v hustém městském a dálničním provozu neustále narůstá. Doby, kdy značka Subaru byla považována za výrobce méně bezpečných aut, jsou už dávno pryč.

    Více na: https://templeofspeed.cz/subaru-outback-2-5i-eyesight-bezpeci-prvnim-miste/

    Reagovat
  • Subaru Outback je dnes už nedílnou součástí nabídky japonské značky, což platilo už v době generace BS nabízené v Evropě mezi lety 2015 a 2020. Koncepcí navázala přímo na podobně tvarovaného předchůdce, vsadila však na tužší karoserii a ve své době moderní elektronické asistenty z balíčku EyeSight. V Evropě byl nabízen už jen se čtyřválci, byť jinde ve světě byl stále dostupný i s šestiválcem. Turbodiesel už v tomto případě je spolehlivější volbou než u předcházející generace, Subaru na něm provedlo mnohé změny, právě pro vyšší spolehlivost, v reakci na fatální závady dřívějšího dvoulitru. U ojetiny je ale vhodnější volbou zážehový čtyřválec 2.5i, jako atmosférický motor bez přímého vstřikování by jej neměly do budoucna trápit nákladné závady. To u turbodieselu počítejte se zanášením filtru pevných částic či výměnou rozvodů s dvojicí řetězů, které se mají měnit po 300.000 km. Tolik ale obvykle opravdu vydrží. Výhodou 2.0d je i nižší spotřeba než u benzinového 2.5i, který byl v některých případech přestavován na LPG. Obecně se pak vyplatí jezdit Outback servisovat k autorizovanému servisu nebo alespoň nezávislému specialistovi. I kvůli převodovce Lineartronic, která se objevuje ve většině ojetin. Zásadní potíže ji netrápí, vyplatí se však měnit v ní olej klidně už po 60.000 km, přestože je podle výrobce „celoživotní“, na 200.000 km, a to výhradně ten předepisovaný. Už jako nový byl Outback spíše volbou znalců, a tak nabídka ojetin není tak pestrá. Zákazníky si však najde, a to nejen ty hledající schopnosti SUV bez jeho vysoké karoserie. Jen myslete na to, že sportovní vlastnosti mívala Subaru ve vzdálenější minulosti, Outback generace BS už je v některých ohledech značně mainstreamový, i kvůli obecně slabším motorům.

    Reagovat
  • Jedná se o velké a bezpečné kombi se světlou výškou 20 centimetrů a symetrickým pohonem všech kol. O pohon se stará atmosférický dvouapůllitr s výkonem 175 koní. Převodovka je vždy automatická Lineartronic.

    Už v základní výbavě získáte vše potřebné a tato výbava vás vyjde na rovný milion. Je v ní třeba systém EyeSight, který se stará o aktivní bezpečnost. A o komfort, protože díky systému dvou kamer zastupuje funkci naprosto perfektně plynulého adaptivního tempomatu. Samozřejmě umí i automaticky zastavit před překážkou a zabránit vyjetí z jízdního pruhu.

    Pasivní bezpečnost je také na skvělé úrovni, takže když už dojde na nejhorší, jste v bezpečí.

    Prostornost je taková, jakou tušíte při pohledu zvenčí. Do všech stran dost místa, cestující vzadu si mohou dát téměř nohu přes nohu. I základní audiosystém hraje výborně, podpora Android Auto a Apple CarPlay je samozřejmostí. A světla svítí výborně a rychle se natáčí. Jen automatická funkce deaktivace dálkových světel občas zaváhá. Tak to byl Outback ve zkratce.

    Více na: https://www.roadblog.cz/test-subaru-outback-25i-limited/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *