KatalogDaciaLogan

Dacia Logan III (2020-)

Dacia Logan je kompaktní model rumunské automobilky představený v roce 2020 už ve své třetí generaci. Zatímco předchůdci byli dostupní také ve formě kombi (tzv. Logan MCV), u třetí generace se počítá výhradně se sedanem. Kombi nahradil nový crossover Jogger, sloužící rovněž jako náhrada za MPV Lodgy. Automobil debutoval v září 2020, společně s technicky spřízněným hatchbackem Sandero třetí generace.

Design vsadil na dynamičtější siluetu než u předchůdce, a to díky tvaru bočního prosklení, které se směrem vzad zužuje. Zajímavostí jsou i výrazné prolisy na bocích nebo světla s motivem zdvojeného písmena ypsilon, což je nový poznávací znak modelů značky. Pod návrhem stojí ředitel designu skupiny Renault pro východní Evropu Jean-Philippe Salard se svým týmem, sídlícím v rumunské Bukurešti. Mezigeneračně se vůz natáhl o 36 mm.

Interiér u vyšších specifikací využívá osmipalcovou dotykovou obrazovku multimediálního systému. Základní verze má pak speciální držák pro chytré telefony suplující funkce infotainmentu. Pro zadní sedadla jsou pak k dispozici sklopné stolky, Logan se totiž prezentuje jako rodinný automobil.

Technický základ v podobě jednodušší verze architektury CMF-B pro malá auta Logan III sdílí se Sanderem třetí generace. S ním se shoduje také šířka karoserie, zatímco rozvor se natáhl o 45 mm. Delší zadní převis způsobený karoserií sedan pak znamená objem zavazadelníku o hodnotě 528 litrů, což je o rovných 200 litrů více než u Sandera. Mezigeneračně se nákladová hrana snížila o 19 mm pro usnadnění nakládání zavazadel. Použitá platforma slibuje vyšší tuhost při nižší váze a také možnost vybavení moderními elektronickými asistenty.

V Česku jen na LPG

Nabídka motorů v době premiéry čítala tři agregáty, výhradně zážehové. Základní atmosférický tříválec 1.0 SCe (48 kW), kombinovaný s pětistupňovým manuálem, doplňuje přeplňovaný tříválec 1.0 TCe (66 kW) v kombinaci s šestistupňovým manuálem nebo bezstupňovou převodovkou CVT. Nejvýkonnější variantou je pak motorizace pojmenovaná Eco-G, alias litrový tříválec o výkonu 74 kW schopný spalovat vedle benzinu také LPG. Právě toto provedení 1.0 TCe LPG bylo v době uvedení jedinou volbou na českém trhu.

Zatímco předchozí Dacia Logan se prodávala po celé Evropě, třetí generace je určena jen pro vybrané státy, převážně ve východní Evropě. Na českém trhu se však prodávala nadále.

Pro rok 2022 se Logan dočkal lehkého faceliftu. V rámci tehdejší změny identity dostal Logan novou příď a nové znaky.

Dacia Logan: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4396 x 1848 x 1499 x 2649 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 528 litrů
  • Výroba: 2020- (Mioveni, Rumunsko)

Ohodnoťte Dacii Logan i vy, v komentářích pod článkem

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Jeden myslel na “Dacia Logan III (2020-)

  • Dacii Logan třetí generace na českém trhu limitují dvě zásadní věci. Nabízena je výhradně jako sedan a na trh vstupovala výhradně s pohonem na LPG. Pokud však hledáte cenově dostupný sedan s úsporným pohonem, je Logan na LPG ideální volbou. Auto vypadá k světu a skvěle maskuje levnou techniku v útrobách, což nadchne především majitele předchozí generace. Právě mezigenerační skok Loganu je až neuvěřitelný. Auto navíc potěší komfortně naladěným podvozkem, možností široké výbavy nebo objemným zavazadelníkem. Levnou cenu pak prozrazují jen detaily, laciné bouchnutí dveří nebo odhalené plechy v kufru. Smířit se musíte i s průměrným odhlučněním nebo průměrnými jízdními vlastnostmi, které zkrátka nejsou tak jisté jako vyspělejší konkurenci za vyšší cenu. Motor, litrový tříválec na LPG, je ale kultivovaný a se solidní dynamikou, a hlavně, slušnou spotřebou. Navíc díky zachování 50l nádrže na benzin Logan ve výsledku zvládne hravě zvládá hodně přes 1.000 km bez nutnosti dotankování.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *