Mercedes-Benz GLC se v aktuální generaci vyrábí od roku 2015, a tak je už nejvyšší čas na příchod nástupce. A ten se opravdu blíží, nový Mercedes-Benz GLC s interním označením X254 je podle zákulisních zpráv chystaný pro rok 2022. Konkrétně se představí 1. června. Co už o něm víme?
Nové GLC vyroste
Premiéra už se začíná blížit, a tak Mercedes už začíná odhalovat první oficiální informace o tomto voze. Vybraní novináři už se dokonce mohli svézt s prototypy auta.
Díky tomu víme, že nový Mercedes-Benz GLC značně vyroste. S délkou 4.718 mm bude o nějakých 60 mm delší než předchůdce. Rozvor se pak natáhne o 15 mm. To má zvětšit vnitřní prostor, který nikdy nebyl výsadou GLC. Prostoru pro kolena tak na zadních sedadlech bude konečně více, zvětšit se má také zavazadelník, k hranici 600 litrů.
Základem se stane platforma MRA pro vozy s motorem vpředu podélně a pohonem zadních kol, kterou nové GLC bude sdílet například s obdobně velkou řadou C. Právě C-Klasse se má podobat celkový design, byť silueta se inspiruje u předchůdce.
Také interiér má navazovat na třídu C, co se týče své koncepce. Jednotlivé detaily ale budou pro GLC svébytné. Mluví se třeba o osobitých výdeších ventilace nebo vertikálnější koncepci, zdůrazňující koncepci SUV. Vertikálně orientovaný displej multimediálního systému MBUX druhé generace však nebude chybět, opět zřejmě s úhlopříčkou 9,5″ nebo 11,9″ podle verze. Digitální bude rovněž přístrojový štít.
Naftový šestiválec
Na třídu C naváže také nabídka motorů nového Mercedesu GLC, s jednou podstatnou změnou. Třída C v nejnovější generaci přezbrojila výhradně na čtyřválcové agregáty, což je charakter, o kterém se spekulovalo také u GLC.
Ano, i v jeho případě nabídka bude primárně postavena na mild-hybridních čtyřválcích a k dispozici bude i vícero plug-in hybridů, včetně těch s logy AMG a těch naftových. Mercedes konkrétně slibuje dojezd čistě na elektřinu plug-in hybridů přes 100 km!
Potvrdily se však zprávy, že pro GLC bude dostupné přece jen i šestiválec. Půjde o model GLC 400 d, s šestiválcovým turbodieselem, doplněným o mild-hybridní ústrojí.
Nový interiér
Naopak design se podle všeho nijak zásadně nezmění. Záběry maskovaných prototypů naznačují zachování základní siluety, měnit by se tak měly jen detaily, zřejmě právě ve stylu třídy C. Žádná revoluční proměna se ani neočekává, GLC je dlouhodobě nejprodávanější SUV Mercedesu, za rok 2020 bylo dokonce nejžádanější model značky, když přeskočilo právě třídu C, a tak stylisté nemusejí nic zásadního měnit. Opět se pak očekává doplnění nabídky také o druhou karosářskou verzi, GLC kupé se sportovně střiženou siluetou karoserie.
Samozřejmostí bude ta nejmodernější technika. Infotainment bude možné aktualizovat z domova. Chybět by neměla ani rozšířená realita navigace, head-up displej promítající informace přímo na čelní sklo nebo hlasové ovládání. Podvozek pak za příplatek využije vzduchové odpružení nebo natáčení zadních kol.
Od Mercedesu třídy GLC je dnes odvozen také čistě elektrický model EQC. S ním automobilka počítá i nadále, do budoucna však využije zcela jiný technický základ než GLC. Nepoužije totiž už upravenou platformu z auta se spalovacím motorem, ale nově vyvinutou architekturu vyhrazenou modelům s elektrickým pohonem. Na nový Mercedes-Benz EQC si ale ještě nějakou dobu počkáme, dorazí někdy okolo roku 2025.