KatalogBMWZ4

BMW Z4 G29 (2018-)

BMW Z4 s interním označením G29 je třetí generace takto pojmenovaného dvoumístného roadsteru, vyráběná mnichovskou automobilkou od roku 2018. Na český trh pak dorazila v březnu 2019. Tehdy po nějaké době nahradila generaci známou jako E89, jejíž výroba byla ukončena v roce 2016. Na rozdíl od ní však využila plátěnou střechu místo pevné skládací střechy.

Design automobilu zdůraznil jeho sportovní charakter, čemuž pomáhá užití několika málo křivek a ostře řezaných ploch. Přední nárazník s velkými nasávacími otvory je mohutně tvarovaný, pro BMW charakteristické ledvinky masky chladiče jsou v tomto případě horizontálně orientované, podobně jako třeba u někdejšího modelu Z8. Nově koncipované jsou pak světlomety se světelnými zdroji umístěnými nad sebou. Standardně přitom využívají diody. Kapota přesahuje až do blatníků, zatímco záď zdobí harmonicky integrovaný zadní spoiler. Koncová světla ve tvaru písmena L pak záď opticky rozšiřují.

Řidič a spolujezdec sedí ve specifických sportovních sedadlech s integrovanými opěrkami hlavy, navržených přímo pro tento model. Novinkou pro Z4 je možnost objednání head-up displeje. Pod tvary je mimochodem podepsán v Austrálii narozený Calvin Luk, poprvé je pak prezentoval stejnojmenný koncept z roku 2017.

Plátěná střecha je standardně nabízena v černém provedení, antracitové provedení se stříbřitým efektem je dodáváno v rámci volitelné výbavy. Střecha se ovládá elektricky a lze ji složit a natáhnout během deseti sekund, a to v rychlostech do 50 km/h.

Z hlediska rozměrů je auto sice o 85 mm delší než předchůdce, rozvor se ale kvůli agilitě zkrátil o 26 mm. Ze stejného důvodu se rozšířil rozchod přední i zadní nápravy.

Nový podvozek

Při vývoji hrála nejvyšší prioritu agilita, dynamické výkony a precizní ovladatelnost. Jako ideální základ pro naplnění těchto cílů posloužila extrémně pevná karoserie a uchycení podvozku. Ten nově tvoří přední náprava s dvojicí spodních ramen a svislou otočnou pružicí a tlumicí vzpěrou a zadní pětiprvková náprava. Plusem je též lehká konstrukce a rozložení hmotnosti v ideálním poměru 50:50 mezi obě nápravy. Schopnosti pak lze dále vylepšit objednáním adaptivního M sportovního podvozku snižujícího vůz o 10 mm, M sportovními brzdami nebo elektronicky řízeného M sportovního diferenciálu.

Třetí generace BMW Z4 na český trh dorazila s třemi motory, výhradně zážehovými. Základem byl dvoulitrový čtyřválec sDrive20i se 145 kW, který doplnila silnější verze se 190 kW. Na vrcholu nabídky se umístila šestiválcová varianta M40i o výkonu 250 kW.

BMW Z4 generace G29 vyrábí společnost Magna Steyer Fahrzeugtechnik, rakouský partner BMW z Grazu. Montáž probíhá na lince, která je instalována a řízena podle standardů mnichovské automobilky. Ve stejné továrně se vyrábí i Toyota Supra generace J29 využívající shodný technický základ.

BMW Z4: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4324 x 1864 x 1304 x 2470 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 281 litrů
  • Výroba: 2018- (Graz, Rakousko)

3 komentáře: „BMW Z4 G29 (2018-)

  • Srovnání dvou různých verzí BMW Z4 dokazuje, kterak na jednom základě dokážete postavit dva automobily s velice rozdílným charakterem. Verze sDrive30i je vlastně milým roadsterem na víkendové projížďky. Je dostatečně zábavný, více než dostatečně rychlý a použitelný každý den.

    Naopak Z4 M40i je takový raubíř. Hned při rozjezdu dává najevo svůj ostřejší charakter. Je pekelně rychlý a s rošťáckou osobností. I na suchu se mu leckdy při prudkém rozjezdu protočí zadní kola a v zatáčkách pohazuje zádí, zvlášť když si omezíte kontrolu trakce. Na druhou stranu jeho motor stále není zbytečně hlučný, v komfortu je příjemně utlumený, a tak i M40i si dovedeme představit každý den. A když za to vezmete, má naprosto neskutečný zvuk.

    Případnému použití „zet-čtyřky“ jako auta pro každý den pomáhá i slušný zavazadelník, naopak na dálnici v obou případech počítejte s výraznějším hlukem kvůli nedostatečné hlukové izolaci. Ten šum větru kolem střechy je fakt slyšet. Jako u jiných aktuálních BMW se nám pak nelíbí nepřehledný digitální přístrojový štít a v případě sDrive30i také podivné řízení.

    A jakou z těch dvou Z4 bychom doporučili? Se Standou, s nímž jsme se za volantem dvou Z4 střídali, jsme se shodli na tom, že bychom si klidně vystačili i s sDrive30i. Bavili bychom se v ní dostatečně a ve srovnání s M40i bychom navíc ušetřili bezmála půlmilionu korun.

    Více na: https://www.auto.cz/bmw-z4-sdrive30i-vs-m40i-komu-staci-ctyrvalec-129621

    Reagovat
  • V průběhu minulých měsíců jsem měl možnost vyzkoušet všechny nabízené deriváty aktuálního BMW Z4, tedy sDrive20i, sDrive30i i vrcholné M40i. Paradoxně mně nejvíce oslovila střední varianta. Základ sDrive20i není špatný, přece jen si ale říkáte, že by u takhle sportovně raženého roadsteru mohlo být toho výkonu přece jen více. Dostupná manuální převodovka je pak sice ideálně tuhého ražení, přesto mám pocit, že je u BMW znát trend důrazu spíše na automatické převodovky, výsledkem čehož musím říct, že jiné automobilky mají manuál zkrátka lepší. Na takovou Hondu Civic Type R Z4 v otázce řazení ani náhodou nestačí. M40i se pak zase mnohdy jeví až příliš ostrá, zvlášť na mokré silnici začíná být nervózní. A tak přestože zůstává stále použitelná každý den, přece jen ale mám pocit, že sDrive30i je ideálním kompromisem. Nemá možná tak šťavnatý zvuk jako vrcholný šestiválec, jeho dvoulitr ale působí přirozeně. Automat pak skvěle řadí, snad jen při popojíždění v kolonách občas neví, jaký kvalt tam zrovna dát. Naladění podvozku je příkladné, ideálně tuhé, s ohledem na charakter vozu. Snad jen řízení mně přišlo komunikativnější u M40i. A co interiér? Musím zmínit skvělé sedačky, plusem je i odkládací prostor za nimi. Jen počítejte s tím, že jako u jiných roadsterů už dovnitř trochu fouká, zvlášť měříte-li nad 180 cm. Kufr pak s objemem 281 litrů na poměry sporťáků není špatný. Závěrem pak musím zmínit ještě parádní vzhled inspirovaný mou milovanou Z8.

    Reagovat
  • Zatímco sDrive30i s kompaktnějším motorem byla mrštnější a vhodnější na techničtější silnice, M40i už má takovou sílu, že není blbuvzdorná, ale přitahuje mě svou divočejší náturou. Můj hlavní důvod volby je ale trochu jiný: Z4 je se šestiválcem taková opravdovější. Zážitek z jízdy v ní je silnější. V nejlepší formě je taková, jaký sportovní roadster má skutečně být – je o svobodě a větru ve vlasech při podvečerní projížďce bez střechy. Nikdo ji nevymyslel proto, abyste přemýšleli nad tím, jestli jste si přece jen neměli koupit tu slabší, protože žere o pár litrů benzínu méně. O tom BMW Z4 prostě není a nemá být.

    Více na: https://templeofspeed.cz/test-bmw-z4-m40i/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *