RecenzeTesty Citroën

Test: Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech 130 C-Series (2022)

Malá SUV jsou důležitým trendem posledních let, a tak se jejich nabídka značně rozrostla, díky čemuž je dnes značně různorodá. Mezi ty cenově dostupnější modely léta patří Citoën C3 Aircross, který lákavou cenovku kombinuje s avantgardním stylem. Co dalšího tento model nabízí?

Citroën proslul netradičně tvarovanými vozy, přičemž C3 Aircross mezi ně bez diskuze patří. Po faceliftu z roku 2021 se vůz sice stal dospělejším, přesto jeho styl nadále rozděluje názory. Chápu, že avantgardní příď nesedne každému, C3 Aircross je ale originální a už na první pohled vystupuje z davu. To lze dále zdůraznit individualizací vzhledu různými barevnými doplňky.

Levný a praktický

Interiér použitými materiály či zpracováním dává najevo důraz auta na dostupnou cenovku, opět je však originální. Potěší i jeho vzdušnost, třeba díky velkému čelnímu oknu kombinovanému s rovnou palubní deskou. Na tom je znát, že Aircross nahrazuje někdejší malé MPV C3 Picasso.

Líbí se mně i velké kapsy v předních dveřích, kam se vejde dvojice lahví. Pochvalu zaslouží rovněž sedačky, pohodlné a široké, čemuž pomáhají minimální bočnice. Vysoké ukotvení pak usnadňuje nastupování. Bez bočnic je i zadní lavice. Nad hlavou tu díky vysoké střeše má dost místa i dospělý, prostor pro kolena pomáhají zvětšit vykrojená přední sedadla.

Displej infotainmentu se v rámci faceliftu zvětšil, nadále přitom vůz sází na dotykové ovládání, přes displej tak vypnete třeba i start-stop. Naopak vypínání hlídání jízdních pruhů má samostatné tlačítko.

Zavazadelník je veliký, hluboký, s pravidelným tvarováním i háčky (byť jednoduchými) na nákupní tašky.

Tříválec a jeho spotřeba

Naladění auta odpovídá komfortnímu charakteru typického pro Citroëny. Platí to jak pro nastavení podvozku, tak pohonného ústrojí. Tříválec 1.2 PureTech 130 s 96 kW už má dost síly, naladění automatu nicméně myslí hlavně na komfort. Změna převodu je hladká, při popojíždění však automat občas lehce cukne. Hladce ale řadí i při manuální volbě převodu. Co se týče spotřeby, pohybuje se obvykle kolem šesti, sedmi litrů.

C3 Aircross je typický houpavý Citroën, který se při průjezdu obloukem naklání a jehož příď při brzdění klesá. Také podvozek je měkký, což bohužel znamená, že si jeho jednoduchá zadní náprava občas na nerovnostech bouchne. Lehké je i řízení, s dlouhým převodem. Ukazuje se nicméně, že C3 Aircross je primárně auto do města, na dálnici už je slyšet šum okolního větru.

Další recenze Citroën C3 Aircross

Jekyll

Citroën aktuálně razí nekonvenční styl, což platí také pro malé SUV C3 Aircross. Jenže co naplat, když design inspirovaný C3 na malém SUV nefunguje tak dobře jako u malého hatchbacku. Aircross zkrátka z některých úhlů vypadá poněkud otyle. Své zastánce ale auto pořád má a ti ocení i netradiční detail v podobě žaluzií na zadních bočních okénkách. Na rozdíl od C3 je pak uvnitř více místa, a to i díky posuvné zadní lavici. Sedadlo spolujezdce je navíc za příplatek sklopné, a tak lze uvnitř převážet až 2,4 metru dlouhé předměty. Právě vnitřní prostor souvisí s celkovým charakterem pohodáře. Aircross je zkrátka hlavně o komfortu, v zatáčkách se tak notně naklání, jenže proč byste s malým SUV měli pospíchat. Tříválec 1.2 PureTech je pak tradičně jadrnější, ve verzi s 81 kW má ale dost síly.

LukMak

Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech 130 ve mně vzbuzuje rozporuplné dojmy.
+ dostatek prostoru uvnitř, pohodlné široké sedačky, lehké řízení, hluboký kufr, dostatek místa vzadu na nohy (dobře vytvarované přední sedačky zezadu), vysoký posez (ale spolujezdec sedí příliš vysoko, nelze dát níž), vysoká střecha
– hlučné na dálnici, chybí tlačítko start-stop (ovládání přes displej), nehladký automat, nepohodlný podvozek, pouze parkovací čidla

Pan tajemný

+ Nekonvenční styl, praktický interiér díky sklopnému sedadlu spolujezdce a posuvné zadní lavici, potentní tříválec 1.2 PureTech (81 kW), komfortní odpružení, atraktivní cenovka
– Sedadla kvůli minimálnímu bočnímu vedení moc nepodrží, náklony karoserie v zatáčkách, příliš vysoko ukotvené sedadlo spolujezdce, pomalé načítání navigace

Adam Václavek, Wikicars.cz

Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech 130 s automatickou převodovkou si zaslouží 6 z 10 hvězdiček. Jízda s ním je příjemná a v kategorii jde o nadprůměrně prostorné auto. Pokud hledáte klidný a praktický hatchback pro rodinu, určitě je dobrou volbou. Musíte však zkousnout otřesné ovládání klimatizace a fakt, že cokoliv jiného než klidná jízda je zde spíše nepříjemnou záležitostí.

Dominik Parajka

Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech 2022

Plusy: jedinečný dizajn, veľmi dobre svietiace LED svetlomety, praktický batožinový priestor, pohodlné sedadlá, štýlové prvky v interiéri, vyvážené naladenie podvozka, príjemný prejav motora

Mínusy: automatická prevodovka má v niektorých situáciách menej plynulý prejav

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *