Volkswagen Multivan T6.1 (2019-)

Volkswagen Multivan T6.1 Bulli 2019

Volkswagen Multivan T6.1 je rozsáhle modernizovaná verze Multivanu T6.1 představená v roce 2019. Modernizace tohoto velkoprostorového vozu byla natolik výrazná, že divize Volkswagen Užitkové vozy mluvila o nové „půlgeneraci“, respektive technologickém updatu, a proto v duchu doby vůz označila „počítačovým“ přídomkem T6.1, po vzoru digitálních aktualizací. Automobil je jedním z derivátů řady T6.1, po boku modelů Transporter, Caravelle a California. Právě Multivan byl první představený model řady T6.1, jde o verzi nejvíce zacílenou na rodiny.

Poznávacím znamením Multivanu T6.1 oproti svému předchůdci je kompletně přepracovaná příď. Nový je přední nárazník, ale hlavně maska. Ta byla zvětšena, hlavně ale opticky navazuje na přepracované hlavní světlomety. Design v tomto ohledu navazuje třeba na model Arteon. K dispozici nadále byly dvě délky karoserie, s třímetrovým a 3,4metrovým rozvorem.

Výrazně přepracovaný byl ale také interiér, s novým řešením přístrojového štítu i multimediálního systému. Kaplička přístrojů totiž vsadila na přepracované analogové přístroje, potažmo nově nabízený digitální přístrojový štít tvořený displejem s úhlopříčkou 10,25″ s možností výběrů různých grafik. Infotainment pak v závislosti na výbavě nabídl osmipalcovou nebo 9,2″ dotykovou obrazovku, samotný multimediální systém byl v době představení té nejnovější generace (tzv. MIB3).

Výbavu pak mohla doplnit 230V elektrická zásuvka na sedadle řidiče nebo uzamykatelná schránka pod dvoumístným sedadlem na straně spolujezdce vpředu, které mohlo být vybaveno i průchodem pro převoz dlouhých předmětů.

Moderní technika

Změnila se ale také technika v útrobách. Dosavadní hydraulický posilovač řízení byl nahrazen elektromechanickým posilovačem, což umožnilo zástavbu moderních asistenčních systémů. Multivan T6.1 tak mohl být vybaven pomocníky jako stabilizace při bočním větru, udržování jízdních pruhů, automatický parkovací asistent nebo asistent pro manévrování s přívěsem.

Nabídka motorů pak byla přizpůsobena emisní normě Euro 6d-TEMP-EVAP. K dispozici tak byly výhradně přeplňované vznětové čtyřválce řady EA288, konkrétně 2.0 TDI ve verzích s 81 kW a 110 kW, které doplnilo vrcholné 2.0 TDI Biturbo (146 kW). Nadále tu byla i možnost pohonu všech kol. V roce 2021 pak v rámci úprav 2.0 TDI Biturbo posílilo na 150 kW a zároveň se stalo jedinou dostupnou variantou.

Volkswagen Multivan T6.1: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4904 x 1904 x 1970 x 3000 mm (krátká verze), 5304 x 1904 x 1990 x 3400 mm (dlouhá verze)
  • Objem zavazadlového prostoru: až 5.800 litrů
  • Výroba: 2019- (Hannover, Německo)

Ohodnoťte Volkswagen Multivan T6.1 i vy, v komentářích pod článkem:

One thought on “Volkswagen Multivan T6.1 (2019-)

  1. Multivan T6.1 je za mě pořád nejlepší možné auto pro velké rodiny. Prostorné, dostatečně pohodlné a s 2.0 TDI (150 kW) silné a zároveň pořád úsporné (dlouhodobá spotřeba 7,8 l/100 km). Novější Multivan T7 je sice hezčí a pohodlnější, je však méně prostorný a na kouli toho neutáhne tolik.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *