Renault Arkana (2020-)

Renault Arkana je kompaktní SUV kupé francouzské automobilky poprvé představené v roce 2018 ve formě konceptu. O rok později se vůz začal prodávat na ruském trhu, pro něž byl primárně určen. V roce 2021 se pak začala prodávat evropská verze Arkany. Ta si sice uchovala jméno i vzhled ruského modelu, interiér a technika v útrobách je ale odlišná.

Design z pera týmu tehdejšího šéfdesignéra Renaultu Laurense van den Ackera následuje v trendu nastoleném dřívějšími modely. Příď definují světlomety s protaženými kly denního svícení, vzadu zase najdeme propojená koncová světla. Délkou 4.568 mm auto spadá mezi kompaktní SUV, rozvor 2.720 mm je pak o 90 mm delší u Capturu II.

Interiér evropské specifikace se pak kompletně odlišuje proti ruskému modelu. Obrazovka multimediálního systému je v tomto případě volně stojící, v závislosti na verzi má úhlopříčku 7″ nebo 9,3″. Digitální displej se pak objevuje rovněž v kapličce přístrojů.

Technický základ Arkany pro západní Evropu poskytla moderní platforma CMF-B sdílená například s SUV Captur druhé generace. To však znamená tuhou zadní nápravu u všech variant. Útroby jsou každopádně jiné oproti Arkaně pro Rusko, která se spoléhá na jednodušší architekturu B0+ sdílenou s Dacií Duster.

Pro západoevropské trhy oznámené motory jsou výhradně hybridní, se srdcem v podobě zážehového motoru. Přeplňovaný čtyřválec 1.3 TCe ve verzích se 103 kW a 118 kW je mildhybrid s 12V palubní sítí s alternátorem-startérem spojeným s lithium-iontovou baterií umístěnou pod sedačkou spolujezdce. E-Tech Hybrid s výkonem 103 kW je pak hybrid kombinující atmosférickou šestnáctistovku s dvěma elektromotory a inovativní multimódou převodovkou se zubovými spojkami.

Renault Arkana se pro západoevropské trhy vyrábí v jihokorejském Busanu, v továrně Renault Samsung Motors, a to po boku sesterského Samsungu XM3 pro jihokorejský trh. Ruské provedení vzniká přímo v Rusku, v moskevském závodě Avtoframos.

Renault Arkana: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4568 x 1821 x 1571 x 2720 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 513 litrů, 438 litrů (verze E-Tech Hybrid)
  • Výroba: 2020- (Busan, Jižní Korea)

Ohodnoťte Renault Arkana i vy, v komentářích pod článkem

Renault Arkana

4

Design

4.3/5

Technika

3.9/5

Jízdní vlastnosti

4.0/5

Cena

4.0/5

Celkový dojem

3.9/5

Uživatelům se líbí

  • Atraktivní design
  • Nečekaný vnitřní prostor

Uživatelům se nelíbí

  • Pomalý infotainment
  • Lacinější řešení v kabině

DB

David Bureš je vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci praktičnosti a zábavného charakteru.

4 komentáře: „Renault Arkana (2020-)

  • 30 června, 2021 (20:43)
    Trvalý odkaz

    Design

    5

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    + Atraktivní vzhled, objemný zavazadelník, na poměry SUV kupé zajímavá cenovka, dostupné příplatky, rozumný vnitřní prostor, slušná spotřeba 1.3 TCe 140, možnost bohaté výbavy
    – Průměrné sladění mikrohybridího ústrojí 1.3 TCe 140, cukavé chování převodovky, lacinější detaily uvnitř, pomaleji fungující infotainment

    Reagovat
  • 20 ledna, 2022 (14:55)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    Arkana tak jezdí naprosto tak, jak byste od vozu v této cenové hladině očekávali. Je velmi tichá, motor při běžné jízdě neslyšíte, pouze když je v otáčkách což vůbec nevadí, 1.3TCe totiž v tomto režimu produkuje velmi sympatický převážně hluboký zvuk. Překvapivé je, že ani valivý hluk od obrovských kol 215/55 R18 do interiéru skoro neproniká. Tohle je opravdu perfektně zvládnuté a předurčuje Arkanu k pohodovému dálkovému cestování.

    Když jsme u kol, podvozek je na tyto obrovské „válce“ skvěle dimenzovaný. Dokonce ani když vletíte do zapuštěného kanálu, nedočkáte se tupé rány, tlumiče těžká kola skvěle zvládají. Celkové naladění podvozku je převážně tvrdší. Pokud čekáte, že vás Arkana bude kolébat jako Espace, tak na to zapomeňte. Vůz čte silnici a dává posádce vědět co se pod koly děje. Nemusíte se však děsit, není to žádné tvrdé GTčko. Rázy tlumí hezky a tuhost je tak akorát, rozhodně to neobtěžuje, podvozek není prkenný. Když pak vjedete na dálnici případně vyšší rychlosti na okreskách, dočkáte se i trocha toho houpání.

    Moc se mi líbilo, jak Arkana zvládá i ostřejší tempo na okreskách, rozhodně bych nečekal, že se toto SUV-Coupe bude tak málo naklánět. I v rychle projeté zatáčce Arkana krásně drží stopu a absolutně nepůsobí jako těžký mastodont. Dokonce jsem se přistihl, že jsem si jízdu opravdu užíval jak se toto auto krásně nechá vodit.

    Byl jsem rovněž velmi zvědavý jak jezdí nová generace 1.3TCe s mild hybridní technikou. Mild hybrid znamená, že vůz nemůže pohánět elektromotor. Ten zde nahrazuje alternátor a při akceleraci motoru pomáhá, při brzdění motorem naopak ukládá energii do své vlastní baterie. Někdy tento systém nahrazuje i startér – zda je to tomu tak i zde budu muset zjistit. 1.3TCe používá jednodušší provedení s 12V systémem. Díky tomu není asistence při akceleraci nijak cítit, otázka zda se o to elektromotor vůbec snaží. Jak jsem při testovací jízdě poznal, primární účel tohoto mild hybridu spočívá v lepší funkcionalitě Start Stopu.

    V minulosti (naposledy u Clia V) jsem vytýkal kombinaci 1.3TCe + EDC7 velmi špatné rozjezdy. Musíte si na to opravdu zvykat, protože jinak vypadá jako majitel ještě mokrého řidičáku. Ovládání spojek s motorem nebylo úplně dobře sladěné. Pro rozjezd jste tedy přidali plyn a nestalo se nic, tak jste přidali trochu víc a Clio vystřelilo vpřed s protočením předních kol. Ve městě mimořádně otravné. U Arkany je toto naštěstí vyřešené. Vůz se umí rozjíždět krásně plynule, převodovka řadí rychle a její logika řazení je skvělá.

    Velmi mě překvapilo zpřevodování, které je mimořádně těžké. Při 130kmh točí na sedmičku cca 2200ot. To je stejný převod jako bývá u silných dieselů! Nepamatuju žádný jiný benzín, který by točil tak málo. O to víc mě udivilo, že má motor chuť dále zrychlovat i na přetěžkou sedmičku, naprosto nezná nějaké dunění podtočeného benzínu. Nízké otáčky znamenají nízkou spotřebu, žádný hluk od motoru a přesto zde zachovávají akceschopnost, protože 140k provedení nabízí 260Nm od 1750ot. až do 3500ot. je to vlastně takový benzínový diesel

    Více na: https://www.facebook.com/RNewsCZ

    Reagovat
  • 20 srpna, 2022 (12:38)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    3.5

    Jízdní vlastnosti

    3.5

    Cena

    4

    Celkový dojem

    3.5

    Renault Arkana E-Tech Hybrid 145 (2022)
    Pokud chcete svižný cestovní crossover, SUV-kupé se sportovním charakterem nebo komfortního společníka, budete muset hledat jinde. Pokud hledáte stylové SUV do města za rozumné peníze a s nízkou spotřebou, nemůžete šlápnout vedle. U Renaultu dostanete líbivé, dobře vybavené, příjemně jezdící, prostorné a velice úsporné auto.

    Více na: https://www.wikicars.cz/test-renault-arkana-e-tech-hybrid-145-2022-dostupny-styl-ktery-jezdi-zadarmo/

    Reagovat
  • 3 října, 2022 (17:18)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    Renault Arkana E-Tech 145 2021

    Plusy
    štýlový dizajn, ktorý klame telom (Arkana vyzerá byť väčším a drahším autom, ako v skutočnosti je)
    praktický kufor
    moderne a kvalitne pôsobiaci interiér
    robustný a veľmi dobre naladený podvozok
    skvelá spotreba v meste
    sila rekuperácie (ako v elektromobile)
    dobré odhlučnenie

    Mínusy
    pomalšie reakcie spaľovacieho motora na kickdown
    senzor na automatické vypínanie diaľkových svetiel by mohol byť citlivejší

    Více na: https://dominiccars.sk/test-renault-arkana-e-tech-145/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *