Dacia Spring (2020-2024)

Dacia Spring 2020

Dacia Spring s interním označením BBG je městský crossover s elektrickým pohonem, první sériový elektromobil tohoto rumunského výrobce. Představil se na podzim roku 2020, objednávky na vůz začaly být přijímány na jaře 2021. Ambicí Springu bylo být nejdostupnějším elektromobilem v Evropě a rozšířit elektromobilitu mezi běžnou klientelu. V roce 2024 nastoupil Spring druhé generace.

Poprvé design automobilu naznačil stejnojmenný koncept prezentovaný na jaře 2020. Tehdy vůz poprvé ukazoval nový designérský směr značky, definovaný novým světelným podpisem s motivem zdvojeného písmena ypsilon. Do sériové verze se ladily už jen detaily. Pro rok 2022 se však Spring dočkal lehké modernizace, v rámci nové identity značky.

Spring je tudíž pětidveřovým crossoverem se zvýšenou světlostí (150 mm) a délkou karoserie pouhých 3.734 mm, která je na úrovni miniaut. Kabina je čtyřmístná, centrálním prvkem je sedmipalcový dotykový displej infotainmentu. Technický základ i základ designu tak vychází z Renaultu City K-ZE prodávaného na čínském trhu od roku 2019.

Z hlediska motorizací auto debutovalo v jediné variantě. O pohon předních kol se stará elektromotor o výkonu 33 kW, čerpající svoji energii z baterií s kapacitou 26,8 kWh, které mají umožnit dojezd až 230 km podle metodiky WLTP.

K dispozici nicméně budou různě laděné varianty, které reagují na poptávku moderní klientely. Dacia Spring se tak bude umět přizpůsobit službám na sdílení aut, případně přepravcům fungujícím ve městě. Jedna z nabízených variant tak bude připravena na zástavbu technologií operátorů, umožňující geolokaci a dovolující odemknout i zamknout vozidlo pomocí smartphonu.

Užitkové provedení i silnější verze

V roce 2022 debutovalo užitkové provedení Cargo. To nabízí zavazadlový prostor zvětšený o místo pro zadní sedadla, s plastovým potahem podlahy a vnitřních podběhů, čtyřmi upevňovacími oky a přepážkou oddělující cestující vpředu od nákladového prostoru. Dacia Spring Cargo uveze až 800 litrů nákladu o hmotnosti 325 kg.

Pár měsíců na to přišla i Dacia Spring Extreme s terénním vzhledem, která navíc nabídla i silnější provedení s elektromotorem o výkonu 48 kW. Ten má nový reduktor, který snižuje otáčky motoru a přenáší točivý moment na kola, navíc zajišťuje lepší zrychlení a akceleraci pro všestrannější využití. Dojezd tohoto provedení ve smíšeném cyklu WLTP činí 220 km.

Celkem bylo od uvedení na trh po celém světě zaregistrováno více než 140.000 vozů Dacia Spring.

Dacia Spring (BBG): Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 3734 x 1579 x 1516 x 2423 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 270 litrů (Spring), 800 litrů (Spring Cargo)
  • Výroba: 2020-2024 (Š‘-jen, Čína)

Ohodnoťte Dacii Spring i vy, v komentářích pod článkem

8 thoughts on “Dacia Spring (2020-2024)

  1. Elektrická Dacia mě příliš nenadchla. Krátký dojezd po nabití max 200 km, nestabilní vratký pocit při řízení, nedostatečná stabilita do zatáček. Na zadních sedadlech málo místa nad hlavou, vpředu kvituji vyšší sedačky, ze kterých je dobře vidět a dobrý rejd volantu. Nutno zmínit ještě nešikovné otevírání kufru, kde drobná dámská ruka nestačí k mačkání tlačítka a otevírání zároveň. Designově samozřejmě lepší než jiná auta od Dacie.

  2. Na poměry dané třídy jsou rozměry tohoto autíčka naprosto v pořádku, stejně jako nabízený prostor.

    Celý vůz je vyvinutý v kontextu co nejnižší ceny. Nejvíc to znát v interiéru. Zde panuje záplava tvrdých, leč mnohdy barevných plastů. Neměl jsem však pocit, že by mě to nějak uráželo. Jde o městský vůz, nikoliv auto ve kterém pojedete na dovolenou.

    Jednoduchá je i použita elektrická výzbroj. Nabíjení skrz AC je vždy jednofázové (max. 6,6kWh) ve vyšší verzi si můžete připlatit za DC nabíjení, které pak běží rychlostí 30kWh. Baterie má využitelnou kapacitu 27,4kWh, motor má výkon 33kW a 125Nm. Parametry motoru nelze srovnat se stejně výkonným spalovacím autem. Tam máte udané hodnoty jen po krátkou chvíli zpravidla ve vysokých otáčkách. U Springu máte deklarovaný výkon a sílu k dispozici prakticky hned když šlápnete na plyn.

    Při rozjezdu z nuly zde rozhodně nezažijete typický elektromobilní kopanec doprovázený prudkou akcelerací. Rozjezdy jsou spíše vlažné, do městského prostředí však plně dostačující, brzdou provozu nebudete. Mnohem lepší je to při pružném zrychlení. Když třeba v 50kmh šlápnete na plyn, vůz přidá s mnohem větší razancí než při rozjezdu z místa.

    Dojezd udávaný výrobcem činí 230km v kombinaci, nebo 305km ve městě. Při docela krátké cca 20km dlouhé testovací trase jsem dosáhl průměrné spotřeby 12,1kWh.

    Více na: https://www.facebook.com/RNewsCZ

  3. Spring je povedené auto! Šetření je sice vidět, ale neobtěžuje. Materiály jsou sice levnější, ale dobře poskládané. Plechy působí tenkým dojmem, ale na karoserii najdete jen rovné a stejné spáry. Auto navíc ve vyšší výbavě, kterou jsem zkoušel, vypadá díky oranžovým doplňkům hezky svěže.

    I ve vyšší výbavě se dostane pod půl milionu. Náklady na provoz minimální, v servisu jednou za rok vyměníte pylový filtr. Prostoru dostatek pro čtyři dospělé a k tomu 290 litrů v kufru. Toto auto si nebudou kupovat lidé, kteří mají Dacii, Spring přivede ke značce novou klientelu. Takovou, která menší elektromobil využije. Dojezd navíc není nijak nízký, velkému množství lidí bude stačit nabíjet jednou za týden.

    Více na: https://www.roadblog.cz/dacia-spring-2021/

  4. Spring je velice úzce zaměřeným automobilem. V ulicích velkoměst jako Paříž nebo Londýn dává smysl, u nás se vyplatí leda tak v Praze, kde jeho kompaktní minirozměry se stávají předností a ne nevýhodou, kvůli maličké kabině. Právě ve městě je Spring skvělým vozítkem, díky výtečnému rejdu se s ním skvěle manévruje, zaparkujete s ním všude, a tak málo místa jak vpředu, tak vzadu nevadí, stejně jako omezený dojezd. Ve městě totiž takřka 200 km na jedno dobití klidně zvládnete. Plusem je také jednoduché ovládání, kde neřešíte nějaké stupně rekuperace nebo složité nastavení infotainmentu. Minusem jsou naopak laciné detaily, jako zastaralý infotainment, chybějící tempomat nebo ovládání rádia na volantu, případně pevný sloupek volantu. Líbí se mně i komfortně naladěný podvozek, nutno však podotknout, že Spring si není jízdně moc jistý a při rychlejším tempu působí nejistě. Mimo město při vyšší rychlosti pak rychle roste hluk, což opět potvrzuje, že Spring je auto do města. Zkrátka, jako auto pro carsharingovou službu skvělé, jinak auto s dost omezeným použitím.

  5. Dacia Spring je pro mě totální skok zpět do dob krále Husáka, kdy jsem jezdil stodvácou. Nikdy jsem nevěděl zda dojedu a jen jsem záviděl všem, kdo jezdili v renautech, fiatech, prostě něčím „západním“. Kvalitou provedení, plechovým zvukem zavírání dveří a divným posazem za volantem mi trochu připomíná Ladu Nivu, se kterou jsem jel asi před rokem. Ale to je auto, které je vyvinuto v trochu jiném století. Podobné je to s jízdními vlastnostmi. Na pražských silnicích trochu „udrncané“, v zatáčkách jsem se trochu bál. Jediná pozitiva, která mohu říci je velký rejd (ve Vodičkovce jsem se lehce otočil do protisměru) a zrychlení ve městě, což je dáno samozřejmě elektrickým pohonem. To auto za ty peníze mně vůbec nedává smysl, to raději 10 let staré auto, se kterým nemusím řešit dobíjení každých 200 km (a to nevěřím, že v zimě dojede) a pojedu podstatně pohodlněji.

  6. Dacia Spring Comfort Plus 2022

    Plusy
    celkom svieži a moderný dizajn
    vzhľadom na veľkosť auta dobre využiteľný kufor
    príjemný infotainment
    nízka spotreba elektrickej energie v meste
    super manévrovateľnosť v meste

    Mínusy
    nemožnosť ovládania jedným pedálom (slabá rekuperácia)
    chýba režim P
    menej pohodlné sedadlá a horší celkový posed
    premenlivý čas nabíjania kvôli absencii tepelného manažmentu akumulátora
    horšia stabilita pri vyšších rýchlostiach

    Více na: https://dominiccars.sk/test-dacia-spring-comfort-plus/

  7. Novou Dacii Spring mám cca tři měsíce. Po prvním týdnu užívání se objevila vada – často se zasekne ekonoměr a v tu chvíli přestává Spring topit a fouká studený vzduch. Do dnešního dne nemá Dacia software, který by tuto vadu odstranil – tedy vada neopravitelná. A jak jsem se doslechla, nejsem v tom sama.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *