Dacia Spring pořád patří mezi nejnovější modely značky, vždyť na trhu je teprve čtvrtým rokem. I přesto už se představuje její druhá generace. Nová Dacia Spring přichází už v roce 2024. Jak je to možné? A co druhá generace maličkého elektromobilu přiváží?
Spring sice debutoval teprve v roce 2020, využil ale techniku Renaultu Kwid (konkrétně jeho elektrické verze City K-ZE), který debutoval už v roce 2015. Na inovace tak už má nejvyšší čas, čehož má využít i sourozenec s rumunskou značkou. Ostatně šéf Skupiny Renault Luca de Meo už předloni přiznal, že nový Spring dorazí v roce 2024. Oficiálně debutovat má už v únoru, na letošním ženevském autosalonu.
Praktická moderní kabina
Důležitou změnou je design, který je přizpůsobený novému designérskému stylu značky. Spring sice v rámci nedávné modernizace podobně jako zbytek modelové řady přezbrojil na novou tvář s novým logem Dacie, nástupce s délkou 3,7 metru je ale na poměry značky ještě odvážnější a módnější.
Důležité změny se očekávají také uvnitř. Kabina vsadila na moderní prvky dle poslední módy, se 7″ digitálním přístrojovým štítem a rozměrným displejem infotainmentu s úhlopříčkou 10″. Nechybí pak praktické úchytné body YouClip pro dostupné příslušenství, jako je odkládací kapsa, držák na chytrý telefon s indukční nabíječkou nebo chytré zařízení „3 v 1“, které kombinuje držák na nápoje, háček na tašku a kapesní svítilnu. Zavazadelník o objemu 308 litrů pak doplňuje i frunk pod kapotou, s objemem 35 litrů.
Technika zůstává, s jednou podstatnou novinkou
Naopak technický základ se podle všeho nemění. Potvrzují se zprávy, že nový Spring bude jen rozsáhlým faceliftem předchůdce, zcela nová platforma tak použita nebyla. Novinkou jsou však některé asistenční systémy související s novými bezpečnostními normami v EU. Ve výbavě tak nechybějí automatické nouzové brzdění,
rozpoznávání dopravních značek s varováním před překročením rychlosti, asistent parkování vzadu, nouzové brzdění, varování před opuštěním jízdního pruhu, asistent udržování v jízdním pruhu, systém sledování pozornosti řidiče a nouzové volání (eCall).
I díky tomu si má nový Spring udržet nízké ceny, u níž jde Dacii především. V nabídce zůstanou dvě výkonové verze elektromotoru, s 33 kW a 48 kW. Stejně tak baterie zůstaly zachovány, s kapacitou 26,8 kWh, pro certifikovaný dojezd přes 220 km na jedno nabití. Na přání je přitom k dispozici stejnosměrná nabíječka o výkonu 30 kW, která umožňuje rychlé nabití z 20 % na 80 % za 45 minut. Hlavní novinkou je tak funkce V2L („vehicle to load“), umožňující dobíjení externích zařízení pomocí baterií auta.
Nová Dacia Spring se představuje už nyní s tím, že prodej bude zahájen v září 2024. I nadále se vůz bude do Evropy dovážet z Číny.