Český trhNovinky

Dongfeng vstupuje na český trh. Čínská značka zatím nabízí trio SUV

Český automobilový trh má nového zástupce. Prodeje u nás oficiálně spouští druhá největší čínská automobilka, značka Dongfeng, která otevírá svůj showroom ve Vestci u Prahy. Jako první začíná prodávat trojici modelů. Všechno to jsou SUV, až sedmimístný model Glory 580 doplňují SUV-kupé Fengon 5 a elektřinou poháněné SUV Seres 3.

Automobily chtějí lákat na moderní design, zajímavý poměr kvality a ceny nebo dlouhou záruku, která u vozů se spalovacím motorem je až sedmiletá, zatímco u elektromodelu čtyřletá. Výbava má být už v základu široká, Dongfeng totiž plánuje zatím prodávat pouze dobře vybavené modely.

SUV proti Kodiaqu, SUV kupé i elektromobil

Konkrétně 4.680 mm dlouhý model Glory 580 má mít už v základu infotainment s 10″ obrazovkou, bluetooth, elektricky ovládané víko kufru, tempomat, šest airbagů, klimatizaci nebo čalounění ekologickou kůží. To vše přitom dostanete za 599.900 korun s tím, že motor pro čínského konkurenta Škody Kodiaq je v nabídce jediný, v podobě benzinové jednotky 1.5 Turbo s výkonem 107 kW, kombinované s převodovkou CVT.

Zážehovou patnáctistovku s CVT používá také SUV kupé Fengon 5, 4.685 mm dlouhý model, u něhož je však naladěna na 101 kW. Základní cena tohoto modelu pak činí 699.900 korun.

Třetím do party je pak kompaktní SUV s elektrickým pohonem Seres 3 nabízené za cenu 919.900 korun. Auto s délkou 4.385 mm pohání elektromotor o výkonu 120 kW čerpajícím energii z lithium-železo-fosfátových baterií s kapacitou 54 kWh, které mají zajistit normovaný dojezd 405 km. Dobít je lze stejnosměrným proudem až o výkonu 60 kW, do budoucna se však počítá s nabíjecím výkonem až 150 kW. Konkurovat pak vůz chce modelům typu Kia e-Niro a Hyundai Kona EV.

Nezvyklá forma prodeje

Generálním distributorem čínské značky Dongfeng je na českém trhu společnost Bidli Auto, člen skupiny Bidli, která se dosud zabývala hlavně realitními službami. Právě tyto zkušenosti a znalosti využije i při distribuci automobilů Dongfeng. V Vestci u Prahy se sice otevírá klasický automobilový showroom Dongfeng, jinak ale budou automobily značky dostupné přes pobočky skupiny Bidli. Tam si bude možné vůz prohlédnout, vyzkoušet, případně objednat. Zájemcům o elektromobil pak Bidli rovnou nabídne i možnost fotovoltaické elektrárny pro možnost dobití vozidla, případně výstavbu nabíječky.

Obecně bude fungování značky Dongfeng na českém trhu dost netradiční. O prodeji prostřednictvím poboček Bidli místo klasických automobilových prodejen už řeč byla. Počítá se ale také s online prodejem. Na webu bude stačit vyplnit kontaktní formulář a následně zaplatit fakturační zálohu ve výši 15.000 korun. Čekací lhůta následně trvá pět měsíců, časem se ale může zkrátit.

Také servisní místa budou jiná, Dongfeng totiž vsadí primárně na smluvní partnery, což zpřístupní servisní služby snáze, než kdyby značka budovala vlastní síť autorizovaných servisů. Centrální sklad přitom bude mít dostatek dílů, aby v případě potřeby smluvní servis měl potřebné komponenty během 24 hodin.

Ambiciózní plány

Bidli má přitom s Dongfengem ambiciózní plány. Během prvního roku hodlá prodat na 300 elektrovozů, které mají čítat 40 % prodejů značky. Časem však mají elektroauta tvořit až polovinu odbytu značky. Navíc s trojicí nabízených modelů to nekončí. V listopadu má být homologován elektromobil Seres SF5, jehož vývoj probíhal i v Silicon Valley, v létě 2022 pak má následovat luxusní SUV Voyah i-Free.

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *