Kia Niro DE (2016-)

Kia Niro s interním označením DE je kompaktní crossover vyráběný korejskou automobilkou od roku 2016. Prezentovaný je jakožto ekologický model, postupně byl nabídnut jako full-hybrid, plug-in hybrid a elektromobil. V rámci korejského koncernu jde o ekvivalent k soudobému modelu Hyundai Ioniq, s nímž Niro sdílí svůj technický základ.

Niro se světu poprvé představilo v únoru 2016 na autosalonu v Chicagu. Novinka využila jméno konceptu z roku 2013, na jehož styl navázala – řešení přídě u dřívější studie z pera Petera Schreyera bylo výslednému autu hodně podobné. Design navrhovala společně stylistická centra Kie v Kalifornii a Jižní Koreji. Cílem bylo promítnout praktičnost a estetickou přitažlivost kompaktního SUV v kombinaci s elegantní aerodynamickou karoserií a jemně tvarovanými povrchy.

Technický základ poskytla nově vyvinutá platforma přizpůsobená zástavbě alternativních pohonných systémů. Kia Niro ji sdílí s Hyundaiem Ioniq, s nímž se shoduje i rozvor 2.700 mm. Koncepčně jsou ale oba vozy naprosto odlišné, Niro je crossover, Ioniq fastback. Podvozek tvoří vzpěry McPherson vpředu a nezávislé zavěšení vzadu.

Hybrid, plug-in hybrid i elektromobil

Jako první Kia Niro debutovala ve formě full-hybridu. Niro HEV zkombinovalo atmosférický zážehový čtyřválec 1.6 GDI (77 kW) s přímým vstřikováním, pracujícím v upraveném Atkinsonově cyklu, s trakčním elektromotorem (32 kW) a šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Celkový výkon pohonného ústrojí dosáhl hodnoty 104 kW, poháněná byla výhradně přední kola. Použitá lithium-polymerová baterie pak měla kapacitu 1,56 kWh.

Už dopředu však automobilka avizovala, že Niro bude dostupné také jako plug-in hybrid. Niro PHEV debutovalo o rok později, evropskou premiéru oslavil na ženevském autosalonu 2017. Základ pohonného ústrojí zůstal zachován. Benzinový čtyřválec 1.6 GDI (77 kW) však doplnil silnější elektromotor s výkonem 45 kW a větší lithium-polymerové baterie s kapacitou 8,9 kWh. Tyto změny souvisely s možností externího dobíjení ze zásuvky a delší jízdy na elektřinu. Kombinovaný výkon však zůstal na hodnotě 104 kW. Nadále nechyběla ani dvouspojková převodovka a pohon předních kol.

Třetí a poslední derivát debutoval v roce 2018. Šlo o elektromobil e-Niro dostupný ve dvou variantách. Slabší provedení využilo elektromotor s výkonem 100 kW a baterie s kapacitou 39,2 kWh. Silnější varianta pak měla 150kW elektromotor a 64kWh akumulátor. Poznávacím znakem elektrického Nira se stala příď, se zaslepenou maskou a dobíjecím konektorem v ní. Poháněná byla i v tomto případě přední kola, baterie šlo dobíjet maximálně nabíjecím výkonem 100 kW.

Pro rok 2019 se Niro dočkalo modernizace. Ta se dotkla hlavně designu, stylistické úpravy zahrnovaly nově řešené diody denního svícení, novou grafiku světel nebo přepracovanou masku. Uvnitř nechyběla přepracovaná palubní deska, s infotainmentem s úhlopříčkou 10,25″. Naopak pohonná ústrojí zůstala zachována.

Kia Niro (DE) je globálním modelem, pro celý svět se tento crossover vyrábí v korejské továrně Hwasong.

Kia Niro (G42): Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4355 x 1805 x 1545 x 2700 mm (Niro HEV/PHEV), 4375 x 1805 x 1560 x 2700 (e-Niro)
  • Objem zavazadlového prostoru: 436 litrů (Niro HEV), 324 litrů (Niro PHEV), 451 litrů (e-Niro)
  • Výroba: 2016- (Hwasong, Jižní Korea)

Ohodnoťte Kiu Niro i vy, v komentářích pod článkem

Kia Niro

0

Design

0.0/5

Technika

0.0/5

Jízdní vlastnosti

0.0/5

Cena

0.0/5

Celkový dojem

0.0/5

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít