OMV slaví 30 let v České republice. Dnes podporuje i elektromobilitu

OMV dnes patří mezi největší prodejce pohonných hmot v České republice, když součástí její sítě je na 140 poboček. Je tak pátou největší sítí čerpacích stanic u nás. Tento příběh se začal psát v říjnu 1994, kdy firma otevřela první čerpací stanici u nás. Nacházela se u dálnice D1, v Pávově.

Tehdy to bylo ještě pod značkou ÖMV, k přejmenování (respektive zjednodušení) na OMV došlo už o rok později, právě v reakci na rozvoj mezinárodní sítě původem rakouské skupiny. Od té doby přitom dochází k dalšímu rozvoji a optimalizaci sítě. Součástí rozvoje na českém trhu byla konkrétně akvizice maloobchodní sítě čerpacích stanic BP v roce 1998 a postupná změna designu a rebranding všech lokalit. V roce 2005 koupila OMV v České republice další síť, tentokrát 70 čerpacích stanic německého Aralu, a stala se tak na čas z pohledu objemu prodeje pohonných hmot jedničkou na českém trhu.

Zákazníci na prvním místě

OMV se dnes snaží vyjít vstříc potřebám zákazníků, pro které jsou čerpací stanice stále více také místem pro pohodlný odpočinek a kvalitní občerstvení na cestách. To souvisí i s rozvojem elektromobility, která kvůli delšímu dobíjení baterií než čerpání paliva vyžaduje zabavení posádek takových aut.

„Česká republika je pro nás strategicky velmi významnou zemí a těší nás, že čeští zákazníci vnímají na základě zkušeností již 30 let pozitivně naší prémiovou značku i kvalitu paliv MaxxMotion, která dovážíme na čerpací stanice z vlastní rafinerie ve Vídni. V rámci dlouhodobého rozvoje probíhá v současné době revitalizace čerpacích stanic v Čechách, intenzivně zde podporujeme nastupující trend elektromobility a neustále pracujeme na zlepšování našich služeb,“ komentuje Elena Skvortsova, Chief Commercial Officer Marketing & Trading, OMV Aktiengesellschaft.

Právě zákazníkům se OMV odjakživa snaží vyjít vstříc. Konkrétně v roce 2005 nabídlo řidičům vznětových motorů nové generace čerpat AdBlue na prvním výdejním stojanu u čerpací stanice v Prostějově. Začalo navíc pracovat na novém konceptu a designu svých shopů VIVA, který představila o rok později, v roce 2006.

Významným milníkem bylo zavedení prémiových paliv MaxxMotion do stálé nabídky pohonných hmot v roce 2011. O pět let později navázalo představení benzínu MaxxMotion 100Plus, jehož složení prochází dodnes neustálými inovacemi. Letos například představil vývojový tým společnosti modifikátor, který snižuje tření v motoru, vede k jeho účinnějšímu chodu a prodlužuje celkovou životnost.

Rozmach elektromobility

Dnešním trendem je ale elektromobilita, která se stává klíčovou i pro prodejce pohonných hmot, přestože takové automobily paliva nevyžadují. Firma zkrátka hledá další možnosti, jak zaujmout zákazníky, což s dalším rozmachem elektromobilů může být klíčové pro její přežití. I proto se OMV jako jedna z prvních sítí čerpacích stanic výrazně zaměřila na tento segment a v roce 2019 zprovoznila u čerpačky v Berouně vůbec první rychlodobíjecí stanice sítě IONITY na území České republiky. V současné době pak u čerpaček OMV vyrůstají desítky rychlodobíjecích stanic PrePoint díky spolupráci s PRE.

„Spolupráce s Pražskou energetikou umožnila zásadně rozšířit síť rychlodobíjecích jednotek pro elektromobily u našich čerpacích stanic. Uvědomujeme si
nastupující trend elektromobility a chceme být v rámci naší filozofie We Care More i nadále sítí, která vychází vstříc nejen majitelům automobilů s motorem na tradiční fosilní paliva,“
připomíná Daniel Vasilache, generální ředitel společnosti OMV Česká republika.

Největší sítě čerpacích stanic

Podle Evidence čerpacích stanic pohonných hmot, kterou vede MPO, bylo v Česku k dubnu 2021 celkem 7.605 čerpacích stanic. Necelou polovinu z tohoto počtu ale představují stanice s vymezeným přístupem a prodejem nebo neveřejné výdejní jednotky v areálech různých podniků či autodopravců. Větší část (52,4 %) tvoří veřejné čerpací stanice, na kterých může tankovat běžný motorista. 

OMV je dnes pátou největší sítí čerpacích stanic na českém trhu. Jedničkou trhu je Benzina, patřící pod polskou skupinu PKN Orlen, podle níž se má postupně přejmenovávat. Následuje původem maďarský MOL (Magyar olaj), který postupně převzal stanice Agip, Slovnaft a Pap Oil.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.