Novinky

Albert Biermann opouští funkci šéfa vývoje Hyundai. Bude už jen poradce

Společnost Hyundai Motor Group (HMG) oznamuje, že Albert Biermann, prezident a vedoucí divize výzkumu a vývoje HMG, odchází ze svých funkcí. Respektovaný inženýr však pro korejský koncern bude pracovat i nadále, a to v roli vrchního technického poradce, s kanceláří v Evropě.

Biermann bude v nové roli poskytovat automobilce poradenství v oblastech vývoje nových produktů a budoucích technologií včetně městské letecké mobility, robotiky a palivových článků na vodík. Rovněž podpoří vývoj elektrifikovaných sportovních modelů a také bude předávat své bohaté zkušenosti a odborné znalosti svým mladším kolegům v technickém centru společnosti Hyundai Motor Europe.

„Bylo mně nesmírným potěšením a ctí pracovat pro Hyundai Motor Group a vést naši inženýrskou divizi, která se stala bezkonkurenčním výzkumným a vývojovým centrem v celém automobilovém průmyslu. Naše vozidla nyní v mnoha aspektech vynikají nad konkurencí a ztělesňují naše silné konstrukční know-how a úsilí,“ říká ke svému konci Biermann.

„Jeho úsilí o plnění absolutně nejvyšších inženýrských standardů sehrálo klíčovou roli na cestě našeho koncernu mezi nejlepší globální automobilové lídry,“ klaní se pak svému podřízenému Euisun Chung, výkonný předseda společnosti Hyundai Motor Group.

Sama automobilka v oficiální tiskové zprávě tvrdí, že Biermann odchází do důchodu. Je mu 65 let. Nedávné zprávy korejských médií ale naznačují, že konec Biermanna ve funkci je součástí rozsáhlejších změn ve společnosti. Hyundai oznámil, že z výrobce automobilů se má stát společnost mobility, což si může žádat změny v managementu. Údajně v rámci této změny může společnost opustit i renomovaný prezident designu Peter Schreyer. Tomu už je dokonce 68 let, a tak se rovněž nabízí jeho odchod do důchodu.

U Hyundaie od roku 2015

Albert Biermann nastoupil do koncernu Hyundai jako výkonný viceprezident a vedoucí testování vozidel a vývoje vysokovýkonných automobilů v dubnu 2015, po 31 letech ve společnosti BMW. Tam zpočátku působil jako inženýr pro testování zavěšení, postupně se však vypracoval až na viceprezidenta strojírenství v BMW M a šéfa vývoje vysokovýkonných automobilů.

Ve výzkumném a vývojovém centru HMG v korejském Namyangu Biermann vedl vývoj nových modelů značek Hyundai, Genesis a Kia a dohlížel na inženýrské projekty, které se týkaly jízdních vlastností, bezpečnosti, spolehlivosti a protihlukových a protivibračních opatření. Biermann také sehrál klíčovou roli při budování dílčí značky vysokovýkonných vozů Hyundai N. Koncern jej tak v roce 2018 jmenoval prezidentem a vedoucím divize výzkumu a vývoje ve společnosti Hyundai Motor Group.

Právě vznik divize Hyundai N je asi nejviditelnějším Biermannovým krokem v době jeho působení u Hyundaie. Firma ale vyzdvihuje také jeho roli při výrazném zlepšení provozních vlastností vozů Hyundai a Kia. Zapracoval také na platformě E-GMP vyhrazené elektrovozům, kterou už používají Hyundai IONIQ 5 nebo Kia EV6.

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *