Ford Mustang je už od šedesátých let nedílnou součástí nabídky této americké značky. A a nic se na tom nezmění ani do budoucna. Pro rok 2023 je totiž podle zákulisních zpráv přímo z automobilky připravována nová generace Mustangu, v pořadí už sedmá. Co už o chystané novince s interním označením S650 víme?
Zatím moc ne, protože Ford si ohledně nového Mustangu dobře chrání svá tajemství. Prototypy vozu už sice byly zachyceny, pečlivě se však chrání kamufláží. Navíc muly stále využívají prvky stávající generace, kvůli čemuž je vzhled o to hůř rozpoznatelnější. Možný vzhled ale zřejmě odhalil v dubnu 2022 uniklý snímek. Jestli jde o pravý snímek, projde nový Mustang jen evoluční změnou vzhledu.
Každopádně už je potvrzeno datum premiéry. Nový Ford Mustang sedmé generace se představí 14. září 2022. To znamená, že se ukáže na letošním autosalonu v Detroitu, který se bude konat mezi 14. až 25. zářím. Výroba pak má odstartovat na počátku roku 2023.
Také je již jisté, že se Mustang do budoucna nevyhne elektrifikaci. Mustang by nadále měl zůstat globálním modelem, prodávaným i v Evropě, kde kvůli přísným emisním normám bude nějaká forma hybridu potřeba. Čile se tak spekuluje o příchodu plug-in hybridu. Z centrály navíc zaznívají hlasy, že vyloučen není ani příchod čistě elektrické verze. Vždyť elektrický do budoucna bude i přímý rival, Chevrolet Camaro. Otevřeně se pak hovoří o nasazení pohonu všech kol.
Osmiválec bude
Příchod hybridního Mustangu nepřímo potvrdil profil jednoho z inženýrů Fordu na Linkedinu, v němž jeden z pracovníků potvrdil, že aktuálně pracuje na hybridních verzích pro nový Mustang, a to na bázi čtyřválce 2.3 EcoBoost, stejně jako pětilitrového vidlicového osmiválce. Zároveň však z těchto informací není jasné, zda jde skutečně o plug-in hybrid, nebo „jen“ mildhybrid, u něhož by spalovacímu motoru pomáhal jen malý elektromotor.
Už dříve vyšlo najevo, že v nabídce Mustangu zůstane vidlicový osmiválec, který byl prodejním hitem i v normami svázané Evropě. Čtyřválec 2.3 EcoBoost naopak propadl. Nejen na českém trhu prodejům Mustangu dominoval osmiválec, konkrétně třeba v Británii čtyřválcový motor použilo jen 15 % prodaných Mustangů. I proto byl čtyřválec postupně vyškrtnut z nabídky vozu.
Elektrifikace Mustangu bude nutná i kvůli tomu, že flotilové emise ovlivňují evropský odbyt Mustangu už dnes. Ford totiž uměle omezuje počet dovezených kusů do Evropy, a to nikoliv kvůli zachování exkluzivity, ale právě kvůli tomu, aby moc registrovaných kusů nezvýšilo moc flotilové emise značky. I proto se tak třeba v roce 2018 podle statistik Svazu dovozců automobilů v Česku registrovalo 283 exemplářů Mustangu, zatímco pro letošek má české zastoupení Fordu alokováno jen 85 kusů.
A co Shelby?
Naopak vyloučen tentokrát není příchod ostré varianty Shelby. Mustang od Shelbyho dnes v Evropě pořídíte pouze přes neoficiální dovoz, je ale vcelku oblíbený, a tak by mohl Ford nabídnout oficiálně. Ostatně aktuální generace Mustangu je teprve první, co se na starém kontinentu prodává oficiálně, a tak díky pozitivnímu ohlasu se zvažují různé cesty, jak rozšířit nabídku. Ford by ale takové vozy musel v EU kompenzovat dostatkem prodaných nízkoemisních aut.
Ford Mustang aktuální šesté generace (interně S550) se vyrábí od roku 2015. Loňský rok byl ve znamení příchodu nové varianty Mach 1, která chce kombinovat sportovní charakter verzí Shelby a komfort výchozího provedení GT. Vyrábět se bude výhradně v modelových letech 2021 a 2022, je tak svým způsobem rozlučkovou edicí s aktuální generací. V roce 2023 už nastane doba nástupce, Mustangu S650. Těšíte se na něj?
(vydáno 26. října 2021 8:30, naposledy aktualizováno 4. září 2022 21:21)