Koncern VW Group pro elektromobily vyvinul platformu MEB specificky určenou pro vozy s tímto pohonem. Nyní se rýsuje její vylepšená verze, tzv. MEB+. Platforma pro elektromobily Volkswagen bude jako MEB+ výrazně zdokonalena, aby poskytovala ještě vyšší úroveň hospodárnosti.
„MEB má stále velký potenciál. Naším cílem je posunout tuto platformu na ještě vyšší úroveň. Proto vynakládáme velké investice na její další vylepšení. Díky platformě MEB+ budeme skvěle připraveni na nadcházející roky,“ říká vedoucí značky Volkswagen Thomas Schäfer. Již v roce 2020 analytici důkladně prostudovali platformu pro elektromobily Volkswagen a došli k závěru, že je „nejpřesvědčivějším řešením etablovaného výrobce automobilů“ na trhu elektromobilů.
Zákazníci budou z platformy MEB+ profitovat v mnoha ohledech. Tato platforma umožní rychlejší nabíjení a delší dojezd. Díky větším bateriím platforma umožní dojezd až 700 km na jedno nabití. Akumulátory pak půjde dobít nabíjecím výkonem 175 až 200 kW.
Volkswagen navíc plánuje, že bude v tomto systému používat vysoce standardizované jednotné akumulátorové články, jejichž výrobu zahájí koncernový závod na výrobu akumulátorových článků v Salzgitteru v roce 2025.
Jako první ID.3 SUV
Novou platformu chce Volkswagen použít pro nový model, jímž bude zcela elektrické SUV. „Je to globálně největší automobilový segment, v němž je doma také náš oblíbený Tiguan. Nový model může skvěle doplnit naše bestsellery ID.4 a ID.5. Chceme tak naši pozici na trhu dále upevňovat a zákazníkům nabízet vozidla vysoké kvality, na kterou jsou zvyklí,“ tvrdí Schäfer. Podle všeho přitom mluví o spekulovaném modelu nazývaném ID.3 SUV. Začne se vyrábět nejpozději na konci roku 2025.
MEB+ je přitom mezikrok mezi stávající architekturou MEB a zcela novou platformou SSP (Scalable Systems Platform). Její přípravy se podle zákulisních zpráv pozdržely, SSP dorazí až později, a tak Volkswagen pro mezidobí upraví alespoň MEB, aby byl dostatečně konkurenceschopný.
Na výrobu elektromobilů se připravuje i domovský závod Volkswagenu ve Wolfsburgu, který nejpozději na konci roku 2033 bude vyrábět výhradně elektroauta. Již v roce 2023 se tu začne částečně vyrábět elektrický hatchback ID.3. Kompletní výroba se tu rozběhne od roku 2024.
„Jen do zdejšího hlavního výrobního závodu investujeme do začátku roku 2025 přibližně 460 milionů eur, aby byl připraven na MEB. Společně s podnikovou radou současně pracujeme intenzivně na tom, aby se ve Wolfsburgu vyráběl ještě jeden elektricky poháněný model na základě platformy MEB+, a to v rostoucím segmentu SUV s vysokými objemy prodeje. Těmito silnými rozhodnutími a vysokými investicemi chceme dále posílit konkurenceschopnost tohoto výrobního závodu a zaměstnancům nabídnout konkrétní dlouhodobou perspektivu.“ doplňuje šéf značky Volkswagen.
Platforma MEB byla uvedena v roce 2019. Dnes už jí používá přes 670.000 vyrobených elektromobilů. Z toho více než půl milionu jsou Volkswageny rodiny ID. Značka přitom chystá další expanzi nabídky elektroaut, do roku 2026 jich VW představí hned 10. Mezi nimi i „dostupný“ elektrovůz, s cenovkou zhruba 600.000 korun.