Volkswagen ID.5 (2021-)

Volkswagen ID.5 je kompaktní SUV-kupé s elektrickým pohonem představené v roce 2021. Na evropský trh tehdy vůz vstupoval jako třetí člen rodiny elektromobilů ID., po hatchbacku ID.3 a SUV ID.4. Právě na bázi ID.4 byla novinka postavena. V době premiéry šlo o první SUV-kupé značky s elektrickým pohonem.

Design vozu navazuje na předcházející modely rodiny ID., nejvíce připomíná právě ID.4. Oproti němu se však liší nejen jinak řešenou siluetou karoserie, ale také třeba jinak ztvárněnou přídí, s odlišným nárazníkem či větším otvorem pro přívod vzduchu. Je tu i lakované obložení dveří, zatímco světlomety standardně využívají techniku Matrix LED.

„ID.5 ztělesňuje karosářskou verzi budoucnosti, která je aerodynamická, expresivní, sportovní a díky platformě MEB má krátké převisy,“ komentuje styl Jozef Kabaň, šéfdesignér značky Volkswagen. Tvary vozu silně ovlivnila právě aerodynamika, která měla za cíl pomoci dojezdu, klíčovému parametru elektromobilů. Pozitivní vliv na ni vedle samotné koncepce SUV-kupé má třeba integrovaný spoiler na aerodynamicky tvarovaném zadním výklopném víku. Žaluzie v přídi se pak otevírají jen v případě, kdy je chladivý vzduch potřeba. Výsledkem toho všeho je součinitel aerodynamického odporu v závislosti na verzi 0,26, zatímco v případě výchozího ID.4 je to 0,28.

Moderní technologie

ID.5 velikostně odpovídá právě ID.4, díky jinému nárazníku je však s délkou 4.599 mm o chlup delší. Naopak rozvor 2.766 mm zůstal zachován.

Kabina odpovídá řešení z ID.4, kombinuje tudíž poměrně malý digitální přístrojový štít s rozměrnou dotykovou obrazovkou multimediálního systému, případně doplněný o head-up displej s rozšířenou realitou. Nová generace softwaru 3.0 pak umožňuje aktualizace a instalaci dodatečných funkcí prostřednictvím funkce „Over-the-Air“.  Asistenční systémy, jakým je Travel Assist s kolektivními daty, pracují s prediktivními funkcemi, parkovací asistent Park Assist Plus s funkcí paměti zase zajistí individuální zaparkování vozu. Hlasový asistent v režimu online využívá data z cloudu, zatímco funkce Car2X umí komunikovat s jinými, kompatibilními vozy, nebo s infrastrukturou, díky čemuž vůz umí upozornit na případně nebezpečí.

Jedna sada baterií

Technický základ logicky poskytuje platforma MEB určená výhradně pro vozy s elektrickým pohonem. Poháněná jsou tedy standardně zadní kola, v tomto případě nechybí ani možnost objednání adaptivních tlumičů.

Volkswagen ID.5 přitom v době premiéry na rozdíl od ID.4 sází jen na jednu sadu baterií, a to s kapacitou 77 kWh, která zajistí dojezd až 520 km podle metodiky WLTP. Základní verzí je zadokolka s elektromotorem vzadu o výkonu 128 kW, kterou doplňuje silnější provedení se 150 kW. Vrcholný Volkswagen ID.5 GTX je pak čtyřkolkou, s dvěma elektromotory (jedním u každé nápravy), s kombinovaným výkonem 220 kW.

Výroba byla oficiálně zahájena dne 27. ledna 2022, v německé továrně Cvikov, kde se Volkswagen ID.5 začala vyrábět jako šestý elektromobil. Také ostatní zde v té době vyráběné vozy využily platformu MEB. Kapacita továrny tehdy činila 300.000 elektroaut, na začátku roku 2022 šlo tak o největší továrnu na elektromobily v Evropě.

Volkswagen ID.5: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4599 x 1852 x 1612 x 2766 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 549 litrů
  • Výroba: 2022- (Cvikov, Německo)

Volkswagen ID.5

0

Design

0.0/5

Technika

0.0/5

Jízdní vlastnosti

0.0/5

Cena

0.0/5

Celkový dojem

0.0/5

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.