Volkswagen ID.4 (2020-)

Volkswagen ID.4 je kompaktní SUV s čistě elektrickým pohonem představené v roce 2020. V té době šlo o druhého sériového zástupce řady elektrických modelů ID., po kompaktním hatchbacku ID.3. V době premiéry se ID.4 prezentovalo jako první sériové SUV s elektrickým pohonem Volkswagenu a také jeho první globální elektromobil.

Design automobilu navazuje na dříve představené ID.3, poprvé ho naznačil koncept ID. Crozz z roku 2017. ID.4 tudíž využívá jednoduchých, moderních tvarů, do nichž výrazně promluvila aerodynamika. Součinitel aerodynamického odporu přitom má skvělou hodnotu 0,28. Tomu vedle celkového tvaru pomáhají i vybrané detaily jako střešní spoiler, výsuvné kliky bočních dveří nebo difusor vzadu. Příď kvůli elektrickému pohonu nemá klasickou masku, standardem jsou diodová světla, přičemž ta přední mohou být za příplatek Matrix LED. S délkou 4.584 mm ID.4 vyplňuje mezeru mezi Tiguanem a Tiguanem Allspace.

Také pětimístný interiér navazuje na ID.3. To opět znamená jednoduché tvary s dvojicí displejů a minimem konvenčních tlačítek, které nahradily dotykové plochy. Přístrojový štít před řidičem je jen minimalistický, s úhlopříčkou 5,3 palce, doplnit ho totiž může head-up displej promítající informace na čelní sklo, s rozšířenou realitou. Na středovém panelu je pak dotyková obrazovka s úhlopříčkou 10, nebo 12 palců podle verze. K dispozici je rovněž hlasové ovládání.

Technický základ poskytla modulární platforma MEB (Modularer E-Antriebs-Baukasten) vyvinutá speciálně pro potřeby elektromobilů. Automobil tak může využít plně výhod elektrického pohonu než v případě využití upravené techniky z konvenčního auta se spalovacím motorem. Konkrétně Volkswagen vyzdvihuje vnitřní prostor na úrovni většího auta. Kola se totiž mohla posunout více do rohů karoserie. Baterie jsou totiž prakticky umístěny pod podlahou v hliníkovém obalu, elektromotor zase u nápravy. Plusem má být i odhlučnění, komfort vedle tichého elektropohonu zvyšuje také aerodynamický tvar nebo pečlivé odhlučnění kabiny, třeba díky příplatkovému akustickému čelnímu sklu.

Podvozek tvoří vzpěry McPherson vpředu a pětiprvkové zavěšení vzadu, jehož pomocný rám nese elektrický motor. Rozložení hmotnosti mezi nápravy se přitom blíží ideálnímu poměru 50:50.

Různé baterie i výkon

V rámci nabídky je možné vybírat mezi dvěma velikostmi baterií a různými výkonovými verzemi elektromotorů. Základem je provedení s 52kWh bateriemi, které je dostupné s elektromotory o výkonu 109 kW nebo 125 kW. V obou případech je v útrobách jeden elektrický motor, pohánějící zadní kola. U vrcholného provedení pak kapacita baterií činí 77 kWh, výkon elektromotoru zase 150 kW.

Elektrická jednotka (synchronní s permanentním magnetem) je přitom vždy spárována s jednostupňovou převodovkou s diferenciálem. Akumulátor pak podle verze (a příplatku) lze rychlonabíjet stejnosměrným proudem výkonem 50 kW, 100 kW nebo 125 kW.

V dubnu 2021 navíc debutoval sportovní derivát ID.4 GTX, který nabídl pohon všech kol, pomocí dvojice elektromotorů, jednoho (asynchronního) u přední a jednoho (synchronního) u zadní nápravy. Výsledkem je celkový výkon 220 kW.

Volkswagen ID.4 se pro evropské trhy vyrábí v německém závodě Cvikov, který byl přestavěn výhradně na výrobu elektroaut. Pro Čínu pak produkce probíhá v tamějších továrnách Anting (SAIC-VW), respektive Fo-šan (FAW-VW) provozovaných ve spolupráci s čínskými partnery.

Volkswagen ID.4: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4584 x 1852 x 1612 x 2766 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 543 litrů
  • Výroba: 2021- (Cvikov, Německo)

Volkswagen ID.4

4.1

Design

4.0/5

Technika

4.5/5

Jízdní vlastnosti

4.5/5

Cena

3.5/5

Celkový dojem

4.0/5

Jeden myslel na “Volkswagen ID.4 (2020-)

  • 26 března, 2021 (19:00)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    3.5

    Celkový dojem

    4

    Volkswagen ID.4 mě při prvních jízdách zaujal rozhodně více než ID.3. Jeho jednoduchý nadčasový design se mně líbí, stejně jako prostorný interiér a objemný zavazadelník. Multimediální systém během prvních jízd konečně fungoval tak jak má, přestože třeba od rozšířené reality jsem čekal více, respektive přehlednější řešení. Jako celek ale musím říct, že se ID.4 povedla. Za mě rodinné SUV s elektrickým pohonem pořád nemá smysl, stále si myslím, že spalovací motor u takového auta poskytne lepší služby, komu se ale taková myšlenka líbí, určitě by měl nad ID.4 zauvažovat.

    Více na: https://www.auto.cz/prvni-jizda-s-volkswagen-id-4-suv-zaujme-vice-jak-hatchback-138534

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít