Suzuki Across je kompaktní SUV japonské automobilky představené v roce 2020 pro evropské trhy. Jedná se o součást rozsáhlé spolupráce mezi japonskými výrobci Suzuki a Toyota, ve skutečnosti jde totiž o převlečenou Toyotu RAV4 soudobé generace XA50. Automobil byl prezentován výhradně jako plug-in hybrid, cílem jeho příchodu tak bylo nejen rozšíření nabídky o dosud nenabízený model, ale především snížení flotilových emisí, aby se značka vyhnula pokutě hrozící za jejich nesplnění.
Design automobilu se oproti RAV4 změnil primárně v přední partii. Ta byla díky nové šestiúhelníkové masce chladiče a nízkým světlometům zcela přepracována. Naopak zboku a zezadu Across nezapře svůj původ. Od Toyoty pak pochází rovněž kabina s volně stojícím displejem multimediálního systému s úhlopříčkou devět palců.
Across byl v době premiéry prezentován výhradně jako plug-in hybrid, s technikou pocházející od Toyoty. Díky systémovému výkonu 180 kW se jedná o vůbec nejvýkonnější automobil v historii značky, délka karoserie 4.635 mm pak znamená, že Across je zároveň i největším modelem Suzuki v jeho historii.
Konkrétně se toto SUV spoléhá na kombinaci zážehového atmosférického čtyřválce o objemu 2,5 litru (136 kW a 227 N.m) a dvou elektromotorů, předního s výkonem 134 kW a zadního s výkonem 40 kW. Elektromotor pohánějící zadní kola přitom umožňuje plynule měnit rozdělení točivého momentu mezi nápravy v poměru 100:0 až 20:80. Energii budou tyto jednotky čerpat z akumulátoru o kapacitě 18,1 kWh, která postačí na ujetí až 75 kilometrů v čistě elektrickém režimu.
Na českém trhu byl předprodej Suzuki Across spuštěn před koncem roku 2020. Plně však prodeje byly spuštěny až v druhé polovině roku 2021.
Jemné retuše
Na podzim 2022 pak došlo k lehké modernizaci. Across se tak dočkal silnější palubní nabíječky, stejně jako diodového osvětlení kabiny a kufru nebo modernějšího infotainmentu.
Automobil vznikl jakožto součást rozsáhlé spolupráce mezi dvojicí japonské automobilky. Suzuki v tomto směru nabídlo také kombi Swace, alias upravenou Toyotu Corolla Touring Sports generace E210 s hybridním pohonem. Technika však putovala rovněž opačným směrem. Na indickém trhu zase použila Toyota základ od Suzuki. Toyota Glanza je tak přeznačkované Suzuki Baleno, zatímco Toyota Urban Cruiser tamější Suzuki Vitara Brezza.
Suzuki Across: Základní technická data
- Délka x šířka x výška x rozvor: 4635 x 1855 x 1690 x 2690 mm
- Objem zavazadlového prostoru: 490 litrů
- Výroba: 2020-