Toyota Corolla E210 (2018-)

Toyota Corolla s interním označením E210 je v pořadí už dvanáctá generace takto pojmenovaného kompaktního modelu japonské automobilky. Nabízena byla ve třech karosářských variantách, jako pětidveřový hatchback, kombi a sedan. Hatch a kombi se tak v Evropě po letech vrátily ke slavnému označení Corolla, dvě předchozí generace tohoto modelu na evropských trzích nesly označení Auris. Opět se tak jednalo o globální model.

Každá karosářská verze však v evropské specifikaci nabídla odlišný charakter. Sedan se totiž odlišil jinak řešenou přídí pro elegantnější vizáž, zatímco hatchback a kombi (opět s přídomkem Touring Sports) vsadily na sportovnější identitu. Ta byla v roce 2019 dále zdůrazněna u varianty Corolla GR Sport dostupné pro hatchback. Kombík naopak téhož roku dorazil i jako oplastovaná a zvýšená Corolla Trek. Základní tvary každopádně vycházely z předchozího Aurisu. Prvotní koncept dokonce nesl název Auris, a tak se zdálo, že ho Toyota v Evropě uchová i pro tento model, nakonec se ale vrátila k osvědčenému jménu, využívanému i v jiných koutech světa.

Základem se stala modulární platforma TNGA ve verzi GA-C vyvinuté pro kompaktní vozy, kterou Corolla sdílí třeba s první generací crossoveru C-HR. Konstrukce oproti předchůdci snížila těžiště vozu, jízdním vlastnostem má zase pomoci zástavba zadní víceprvkové nápravy. Pro hatchback jsou k dispozici také adaptivní tlumiče. Rozvor mimochodem činí 2.700 mm u kombi a sedan, hatchback ho má zkrácený o 60 mm.

Hned dva hybridy

Evropská nabídka motorů v době premiéry v případě hatchbacku Corolla a kombíku Corolla Touring Sports čítala přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.2 Turbo (85 kW), doplněný o hned dvě full-hybridní varianty, 1.8 Hybrid (72 kW) známý z C-HR a nově vyvinutý 2.0 Hybrid (112 kW). Corolla 12. generace se tudíž stala již představitelem bezdieselové strategie Toyoty. Japonská značka se v Evropě od roku 2018 rozhodla u osobních aut postupně zcela zbavit vznětových agregátů a nahradit je právě hybridy.

Sedan s ohledem na poněkud odlišné cílové destinace (v rámci Evropy spíše východní trhy) nabídl vedle 1.8 Hybrid (72 kW) atmosférický zážehový čtyřválec 1.6 Valvematic (97 kW).

Toyota Corolla E210 se pro evropské trhy vyrábí ve Velké Británii (hatch a kombi), respektive v Turecku (sedan). Jakožto globální model ale vzniká pro lokální trhy také v dalších koutech světa, v USA, Číně nebo Japonsku. Stejnou techniku využil i kombík Suzuki Swace, vzniklý v rámci spolupráce s touto automobilkou.

Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4370 x 1790 x 1435 x 2640 mm (hatch), 4650 x 1790 x 1435 x 2700 mm (kombi), 4630 x 1780 x 1435 x 2700 mm (kombi)
  • Objem zavazadlového prostoru: 361 litrů, 313 litrů s 2.0 Hybrid (hatchback); 598 litrů, 581 litrů s 2.0 Hybrid (kombi), 471 litrů (sedan)
  • Výroba: 2018- (Burnaston, Velká Británie; Sakarya, Turecko)

Toyota Corolla

4.1

Design

4.3/5

Technika

4.3/5

Jízdní vlastnosti

4.0/5

Cena

4.0/5

Celkový dojem

4.0/5

2 komentáře: „Toyota Corolla E210 (2018-)

  • 14 května, 2020 (17:13)
    Trvalý odkaz

    Design

    4.5

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    + Originální vzhled, bohatá výbava v základu, přijatelná spotřeba 2.0 Hybrid, perfektně sladěné hybridní ústrojí 2.0 Hybrid, dílenské zpracování interiéru, solidní jízdní vlastnosti
    – Vyšší pořizovací cena, hlučnější 2.0 Hybrid na dálnici, zastaralý infotainment, omezený prostor vzadu, kratší sedáky předních sedadel, malá palivová nádrž

    Reagovat
  • 26 května, 2020 (20:11)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    Aktuální Toyotu Corolla jsem měl možnost dlouhodoběji zkoušet s novým ústrojím 2.0 Hybrid (112 kW), který se prezentuje jako odpověď pro ty, kteří žádají jak hybridní pohon, tak svižnější svezení. Pravdou ale je, že i toto ústrojí je spíše volbou pro klidnější řidiče, pohybující se primárně ve městech a jejich okolí. Při potřebě dynamiky se atmosférický dvoulitr žene do vysokých otáček, v nichž není zrovna příjemný na poslech, zvlášť kvůli monotónnímu „vysavačovému“ zvuku, kterak se motor drží v jedněch otáčkách. Samotné ústrojí je však skvěle sladěné a žádá jen málo paliva. Spotřeba se z dlouhodobého hlediska pohybuje pod šesti litry, jen na dálnici stoupá k sedmi litrům. Corolla potěší i tlumením nerovností, v tomto pohledu se vyplatila sázka na multilink vzadu.

    Z praktického hlediska mně však vadí dvě věci, malá palivová nádrž s objemem jen 43 litrů, a poněkud zastaralý infotainment, který navíc není zrovna příklad přehlednosti. Příliš nepotěší ani omezený prostor vzadu, na který mají negativní vliv široká přední sedadla.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít