Ford Mustang Mach-E (2020-)

Ford Mustang Mach-E je elektřinou poháněný crossover vyráběný americkou automobilkou od roku 2020. Na evropské trhy se dostal rok nato. Mustang Mach-E svým vzhledem i jménem odkazuje na slavný stejnojmenný muscle car. Má však odlišnou koncepci a jiný pohon.

Vnější design crossoveru využívá množství detailů ze slavného pony caru, ať už jde o řešení přední masky nebo čelních světlometů. Dobře známý je též motiv koncových světel. Uvnitř je centrálním ovládacím prvkem dotyková obrazovka multimediálního systému na středovém panelu. Je vertikálně orientovaná a má úhlopříčku 15,5 palce. Přestože je do ní soustředěna naprostá většina ovládacích prvků, třeba hlasitost rádia pořád využívá klasické kolečko.

Nová platforma

Základem je platforma vyvinutá tzv. týmem Edison, která se přizpůsobila elektrickému pohonu. Ford ji říká Global Electrified 1 (GE1) a jde o rozsáhle inovovanou architekturu C2 známou ze soudobé Kugy nebo Focusu. Baterie jsou umístěny mezi nápravami, pod podlahou, což snižuje těžiště. Nachází se přitom ve speciální vodě odolné schránce, která je lépe chrání v případě nehody. Podle verze nabízejí kapacitu 68 kWh nebo 88 kWh. V případě té větší lze akumulátory na nabíječce s nabíjecím výkonem až 150 kW (např. síť IONITY) nabít z 10 na 80 % kapacity za 45 minut.

Pohon zajišťuje zcela nově vyvinutý synchronní elektromotor uložený u zadní nápravy, s permanentními magnety a chlazením olejem. Doplnit ho může i druhý, u přední nápravy, u verze s pohonem všech kol. Výchozí model s pohonem zadních kol má v případě standardní baterie výkon 198 kW, se zvětšenou pak 216 kW. Kombinovaný výkon u čtyřkolky pak v závislosti na velikosti akumulátorů činil v době premiéry 198 kW, respektive 258 kW.

V létě 2021 pak debutovala varianta Mustang Mach-E GT, zatím nejdynamičtější a nejsportovnější derivát tohoto modelu. Má nejvyšší výkon 358 kW a pro Evropu speciálně naladěný podvozek s tlumiči MagneRide.

Evropská specifikace se pak třeba od té americké odlišila také specifickým nastavením podvozku, právě podle silnic starého kontinentu. Konkrétně má být evropský Mustang Mach-E více přizpůsoben jízdám na klikatých okreskách a rychlé přesuny po dálnicích. Úpravy evropské specifikace přitom zahrnují svébytné nastavení tlumičů, pružin, stabilizátorů, systému řízení i charakteristiky pohonné jednotky.

Výrobu automobilu má na starosti mexická továrna  Cuautitlán Izcalli.

Ford Mustang Mach-E: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4724 x 1880 x 1600 x 2972 mm
  • Výroba: 2020- ( Cuautitlán Izcalli, Mexiko)

Ford Mustang Mach-E

0

Design

0.0/5

Technika

0.0/5

Jízdní vlastnosti

0.0/5

Cena

0.0/5

Celkový dojem

0.0/5

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít