Toyota C-HR (2016-)

Toyota C-HR je kompaktní crossover vyráběný japonskou automobilkou od roku 2016. Původně se mělo jednat o vůz určený primárně pro Evropu, díky zájmu se však začalo prodávat i v Severní Americe nebo Číně, kde je známý též jako IZOA. Evropa každopádně zůstává největším odbytištěm, Toyotě slouží hlavně jako lákadlo pro nové zákazníky.

Design automobilu s interním označením AX10 opticky vychází ze stejnojmenného konceptu z roku 2014, navrhnul jej tým Kazuhika Isawy. Na něj navázala jak futuristickým stylem, tak siluetou inspirovanou vozy kupé. Ostatně v době premiéry Toyota zdůrazňovala, že kompaktní crossover si chtěla udělat po svém. Právě na koncepci odkazuje i samotné jméno, C-HR je zkratkou pro Compact High Rider, Cross Hatch Run–about, případně Coupé High–Rider, záleží podle vysvětlení toho kterého představitele značky. V roce 2019 byl vůz modernizován, design však zůstal prakticky zachován.

Vývoj automobilu vedl šéfinženýr Hirojuki Koba, základem se stala modulární platforma TNGA ve verzi GA-C určené pro kompaktní vozidla. To konkrétně znamená vzpěry McPherson vpředu a lichoběžníkové zavěšení vzadu, s možností příplatkového pohonu všech kol.

V souvislosti se strategií Toyoty C-HR vůbec nedostala turbodiesel pod kapotou. Nabídka v době uvedení čítala přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.2 Turbo a hybridní variantu s atmosférickou osmnáctistovkou pod kapotou.

V rámci faceliftu z roku 2019 přibyl dvoulitrový hybrid, převzatý ze soudobé Corolly. Později téhož roku debutovala i sportovně laděná verze GR Sport s dynamičtějším vzhledem, specifickým odladěním soustavy zavěšení kol i řízení nebo pneumatikami Continental Premium Contact 6 obutými na 19″ kola.

Toyota C-HR (AX10) se pro Evropu vyrábí v tureckém závodě TMMT ve městě Sakarya. Globální zájem však znamená, že auto vzniká též v Číně, Japonsku nebo Thajsku.

Toyota C-HR: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4360 x 1795 x 1565 x 2640 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 377 litrů, 358 litrů (2.0 Hybrid)
  • Výroba: 2016- (Sakarya, Turecko)

Ohodnoťte Toyotu C-HR i vy, v komentářích pod článkem:

Toyota C-HR

4.2

Design

4.0/5

Technika

4.5/5

Jízdní vlastnosti

4.3/5

Cena

4.3/5

Celkový dojem

4.0/5

2 komentáře: „Toyota C-HR (2016-)

  • 1 dubna, 2020 (15:00)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    + Nápaditý vzhled, kvalitně zpracovaný interiér s hodnotnými materiály, s 1.8 Hybrid nízká spotřeba ve městě, slušná výbava už v základu, agilní jízdní vlastnosti, přijatelná cenovka
    – Hluk 1.8 Hybrid na dálnici, vyšší spotřeba 1.8 Hybrid na dálnici, malý objem palivové nádrže, omezený výhled vzad, malý zavazadelník

    Reagovat
  • 1 dubna, 2020 (15:03)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    4.5

    Celkový dojem

    4

    Toyota C-HR při uvedení na trh svým designem možná nepadla do oka každému, její počty v ulicích ale dokazují, že si zákazníci takový automobil přáli. Styl japonského UFO se jim zkrátka líbí a omezený výhled ven kvůli tvaru karoserie hodí za hlavu. Hybridní verze pak zákazníkům jezdícím primárně ve městě vyhoví, na dálnici ale počítejte s vyšším hlukem a průměrnou dynamikou. A ani ta malá palivová nádrž na dlouhých cestách moc nenadchne. Jízdní vlastnosti jsou však perfektní, stejně jako zpracování kabiny.

    Více na: https://www.auto.cz/toyota-c-hr-1-8-hybrid-90-kw-stylove-hybridne-a-za-slusnou-cenu-129095

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít