Toyota C-HR (2016-)

Toyota C-HR je kompaktní crossover vyráběný japonskou automobilkou od roku 2016. Původně se mělo jednat o vůz určený primárně pro Evropu, díky zájmu se však začalo prodávat i v Severní Americe nebo Číně, kde je známý též jako IZOA. Evropa každopádně zůstává největším odbytištěm, Toyotě slouží hlavně jako lákadlo pro nové zákazníky.

Design automobilu s interním označením AX10 opticky vychází ze stejnojmenného konceptu z roku 2014, navrhnul jej tým Kazuhika Isawy. Na něj navázala jak futuristickým stylem, tak siluetou inspirovanou vozy kupé. Ostatně v době premiéry Toyota zdůrazňovala, že kompaktní crossover si chtěla udělat po svém. Právě na koncepci odkazuje i samotné jméno, C-HR je zkratkou pro Compact High Rider, Cross Hatch Run–about, případně Coupé High–Rider, záleží podle vysvětlení toho kterého představitele značky. V roce 2019 byl vůz modernizován, design však zůstal prakticky zachován.

Vývoj automobilu vedl šéfinženýr Hirojuki Koba, základem se stala modulární platforma TNGA ve verzi GA-C určené pro kompaktní vozidla. To konkrétně znamená vzpěry McPherson vpředu a lichoběžníkové zavěšení vzadu, s možností příplatkového pohonu všech kol.

V souvislosti se strategií Toyoty C-HR vůbec nedostala turbodiesel pod kapotou. Nabídka v době uvedení čítala přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.2 Turbo a hybridní variantu s atmosférickou osmnáctistovkou pod kapotou.

V rámci faceliftu z roku 2019 přibyl dvoulitrový hybrid, převzatý ze soudobé Corolly. Později téhož roku debutovala i sportovně laděná verze GR Sport s dynamičtějším vzhledem, specifickým odladěním soustavy zavěšení kol i řízení nebo pneumatikami Continental Premium Contact 6 obutými na 19″ kola.

Toyota C-HR (AX10) se pro Evropu vyrábí v tureckém závodě TMMT ve městě Sakarya. Globální zájem však znamená, že auto vzniká též v Číně, Japonsku nebo Thajsku.

Toyota C-HR: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4360 x 1795 x 1565 x 2640 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 377 litrů, 358 litrů (2.0 Hybrid)
  • Výroba: 2016- (Sakarya, Turecko)

Ohodnoťte Toyotu C-HR i vy, v komentářích pod článkem:

Toyota C-HR

4.2

Design

4.0/5

Technika

4.5/5

Jízdní vlastnosti

4.3/5

Cena

4.3/5

Celkový dojem

4.0/5

2 komentáře: „Toyota C-HR (2016-)

  • 1 dubna, 2020 (15:00)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    + Nápaditý vzhled, kvalitně zpracovaný interiér s hodnotnými materiály, s 1.8 Hybrid nízká spotřeba ve městě, slušná výbava už v základu, agilní jízdní vlastnosti, přijatelná cenovka
    – Hluk 1.8 Hybrid na dálnici, vyšší spotřeba 1.8 Hybrid na dálnici, malý objem palivové nádrže, omezený výhled vzad, malý zavazadelník

    Reagovat
  • 1 dubna, 2020 (15:03)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    4.5

    Celkový dojem

    4

    Toyota C-HR při uvedení na trh svým designem možná nepadla do oka každému, její počty v ulicích ale dokazují, že si zákazníci takový automobil přáli. Styl japonského UFO se jim zkrátka líbí a omezený výhled ven kvůli tvaru karoserie hodí za hlavu. Hybridní verze pak zákazníkům jezdícím primárně ve městě vyhoví, na dálnici ale počítejte s vyšším hlukem a průměrnou dynamikou. A ani ta malá palivová nádrž na dlouhých cestách moc nenadchne. Jízdní vlastnosti jsou však perfektní, stejně jako zpracování kabiny.

    Více na: https://www.auto.cz/toyota-c-hr-1-8-hybrid-90-kw-stylove-hybridne-a-za-slusnou-cenu-129095

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.