Mitsubishi v červenci 2023 představilo již šestou generaci modelu Triton známého v Evropě pod označením L200. Po devíti letech dorazil se zcela novým technickým základem. Jako první vůz debutoval pro jihovýchodní Asii, tradiční odbytiště, postupně však má zamířit i na další trhy. Příchod do Evropy je však v tuto chvíli stále ve hvězdách.
Design nové L200
Design nové L200 využívá nových motivů, což poprvé naznačily snímky konceptu XRT, který nové L200 předcházel. Mitsubishi tomu říká Beast Mode. Přední maska je tak nadále mohutná, avšak jinak koncipovaná než u již známých modelů. Světlomety pak používají motiv zdvojení, podobně jako u nového Outlanderu. I to už dříve naznačily snímky konceptu XRT.
Jinak jde o klasický pick-up, s účelně navrženou korbou a jednoduše řešenou zádí. Korba se snížila o 45 mm, je tak ve výšce 820 mm, což usnadňuje nakládání. Manipulaci s nákladem mají usnadnit i speciální schůdky tvořené nárazníkem.
To interiér využívá modernějších řešení než dříve, včetně vysoko usazené obrazovky multimediálního systému. Nechybí ani moderní asistenční systémy jako adaptivní tempomat nebo hlídání mrtvého úhlu. Jinak byla ale kabina navržena hlavně účelně, aby se prvky vozu dobře ovládaly, třeba klidně i v rukavicích. L200 totiž stále má být primárně účelný, pracovní nástroj.
Nový základ
Co se týče techniky v útrobách, tak se měsíce čile spekuluje o použití nového základu. Potvrdilo to už samo Mitsubishi, které odhalilo nový žebřinový rám využívající nové nezávislé zavěšení s vinutými pružinami vpředu, respektive upravená listová pera vzadu. Podvozek navíc využívá delší rozvor než předchůdce a širší rozchod kol. Pomoci to má hlavně praktičnosti, dle logiky „větší auto uveze více“.
Pod kapotou pak pracuje nově vyvinutý vznětový motor, v podobě turbodmychadlem přeplňovaného řadového čtyřválce s přímým vstřikováním o objemu 2,4 litru, s interním označením 4N16. Odhalen byl ve třech výkonových variantách, se 110 kW, 135 kW a 150 kW. Spárován může být s šestistupňovým manuálem nebo automatem.
Automobil přitom podle všeho využije možností vyplývajících z výhod aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. Do budoucna by totiž mohl sdílet techniku s Nissanem Navara nové generace, pro snížení vývojových i výrobních nákladů. I přes toto partnerství však design obou aut má být zcela odlišný, dle stylistického směru té které značky.
Rok 2023 pro Mitsubishi klíčový
V tuto chvíli však bohužel nevíme, zda se nové Mitsubishi L200 pro rok 2023 bude prodávat i v Evropě. I proto je zatím předčasné spekulovat o ceně příští L200. Mitsubishi svoji nabídku v Evropě dost omezilo, a tak je otázkou, zda L200 i přes prodejní úspěchy tu bude i nadále pokračovat a zda nezůstane vyhrazeno jen mimoevropským trhům, kde se prodává například s označením Triton či Strada. Automobilka zatím pouze oznámila, že nová generace vozu se jako první začne ještě během roku 2023 prodávat v Thajsku. Poté mají postupně následovat další globální trhy.
Rok 2023 je pro automobilku Mitsubishi klíčový. Nová L200 totiž nebude jedinou novinkou tří diamantů pro příští rok. Pro rok 2023 jsou totiž připravovány také nové generace modelů Colt a ASX. I ty vznikly díky spolupráci uvnitř aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, konkrétně v tomto případě díky kooperaci s Renaultem. Dvojice novinek používá původem francouzskou techniku, Renault má navíc na starosti výrobu těchto aut.
Nová L200 je součástí strategického plánu Mitsubishi pro následující léta. Během pěti let tři diamanty uvedou 16 nových modelů, z toho devět elektroaut. Ne všechny však dorazí i na evropské trhy. Vedle nástupce L200 se spalovacími motory se počítá s blíže nespecifikovaným pick-upem s elektropohonem. Dorazit mají i SUV či MPV, zřejmě pro asijské trhy, stejně jako elektromobil vyvinutý ve spolupráce s Renaultem a Nissanem.