Honda Civic je tu v 11. generaci. Zatím jako sedan pro USA

Honda oficiálně odhaluje podobu nové, již 11. generace kompaktního modelu Civic. Zatím se představuje ve formě sedanu, v americké specifikaci. USA patří mezi důležité odbytiště vozu, za posledních pět let se tam prodalo přes 1,7 milionu Civiců, jde tak o jedno z nejprodávanějších osobních aut na americkém trhu. Později dorazí také hatchback, opět se počítá i s prodejem v Evropě.

Design automobilu naznačil již loni na podzim prototyp, který měl už hodně blízko sériové verzi, jak ostatně sám výrobce avizoval. Honda tudíž tentokrát vsadila na jednoduchý, minimalistický design, bez zbytečných kudrlinek. Civic byl navržen podle motta Hondy men maximum, machine minimum, tedy maximum člověka, minimum stroje, což má zdůrazňovat zaměření na řidiče. S délkou 4.674 mm je nový Civic o 16 mm delší než předchůdce. Rozvor se protáhl o 38 mm na 2.736 mm.

Kabina využívá soudobých trendů, což znamená kombinaci volně stojícího dotykového displeje infotainmentu a digitálního přístrojového štítu. Multimediální systém v závislosti na verzi využívá sedmipalcový nebo devítipalcový displej, obrazovka v kapličce přístrojů je 7″ nebo 10,2″. Civic si přitom uchovává konvenční ovládání, klimatizaci tak ovládáte prostřednictvím praktických kruhových ovladačů. Zajímavým motivem je mřížka ventilace vedoucí přes celou šíři palubní desky.

Dva motory

Představené motory pak odpovídají americké specifikaci. Zákazníci v USA budou mít na výběr mezi atmosférickým čtyřválcem 2.0 i-VTEC (116 kW a 187 N.m) a přeplňovaným čtyřválcem 1.5 VTEC Turbo (132 kW a 240 N.m). Oba tyto zážehové agregáty jsou sériově spárovány s CVT převodovkou.

To u evropské specifikace se počítá s nabídnutím hybridu, a to v rámci elektrifikace evropského portfolia Hondy. Do konce roku 2022 chce japonská značka na starém kontinentu v mainstreamových kategoriích prodávat jen elektromobily a hybridy.

Podvozek tvoří vzpěry McPherson, vzadu víceprvková náprava. Naladěn byl přitom s ohledem na vynikající jízdní vlastnosti, které chce Honda opět dodat. Vpředu tak najdeme nové kulové klouby a ložiska, nebo optimalizované tlumiče a pružiny. Zadní náprava byla pro zajištění větší stability rozšířena a dostala nová pouzdra spodních ramen, kvůli snížení hluku a vibrací uvnitř kabiny. Ladil se též elektrický posilovač řízení pro zvýšení zpětné vazby. Výsledkem přitom má být nejen lepší pocit z řízení, ale také vyšší komfort.

Honda Civic je součástí nabídky japonské značky už od roku 1972, aktuálně se tak představuje již 11. generace. Tentokrát nabídne jen dvě karosářské varianty, představený sedan a avizovaný pětidveřový hatchback. Odcházející desátá generace Civicu v USA nabízela také třídveřové kupé, devátá generace byla zase dostupná jako kombi.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.