Značka Citroën rozšiřuje nabídku o zcela nový model. Jmenuje se Citroën C4 X a na českém trhu se začíná prodávat na začátku roku 2023. Kolik stojí?
První cena Citroënu C4 X čítá 544.900 korun, za benzinový tříválec 1.2 PureTech s výkonem 75 kW, kombinovaný s šestistupňovým manuálem. To znamená, že je tento crossover o 20.000 korun dražší než stejná verze odvozeného hatchbacku C4.
Základní výbava Feel zahrnuje šest airbagů, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládaná okna, zadní parkovací čidla nebo diodové světlomety. Dále je tu 10″ infotainment, tlumiče s hydraulickými dorazy, přední mlhovky, dešťový senzor, tempomat nebo 18″ plechová kola s okrasnými kryty.
Stupeň Feel přidává elektricky sklopná zrcátka, parkovací kameru, hliníková kola nebo čalounění kombinující látku a kůži. Navíc je k dispozici už se silnějším tříválcem 1.2 PureTech s výkonem 96 kW, kombinovaným s osmistupňovým automatem.
Shine má dále navíc head-up displej, sledování mrtvého úhlu, držák tabletu, bezklíčový vstup do vozu nebo automatické přepínání tlumených a dálkových světel. Vrcholem je pak Shine pak s vyhřívanými předními sedadly, asistentem pro jízdu na dálnici nebo čalouněním kombinujícím alcantaru a koženku.
Citroën C4 X (2023): České ceny
Motor | 1.2 PureTech | 1.2 PureTech | 1.5 Blue HDi | 136 |
---|---|---|---|---|
Objem (ccm) | 1199 | 1199 | 1499 | elektro |
Výkon (kW) | 75 | 96 | 96 | 100 |
Točivý moment (Nm) | 205 | 230 | 300 | 260 |
Převodovka | 6M | 8A | 8A | 1A |
Cena Feel (Kč) | 544.900 | – | – | 939.900 |
Cena Feel Pack (Kč) | – | 644.900 | 694.900 | 954.900 |
Cena Shine (Kč) | – | 699.900 | 749.900 | 999.900 |
Cena Shine Pack (Kč) | – | 739.900 | 789.900 | 1.039.900 |
Co je zač Citroën C4 X?
Samo vedení automobilky tvrdí, že novinka spojující prvky čtyřdveřového auta a SUV vyplňuje mezeru mezi kompaktním hatchbackem C4 a crossoverem střední třídy C5 X. Skutečnost je ale ještě trochu jiná, jde o kompaktní sedan na bázi C4. Byť sama automobilka říká, že vzhledem k siluetě jde spíše o fastback. V rámci nabídky značky jde každopádně o jistou náhradu za sedan C-Elysée.
Rozvor 2.670 mm je shodný jako u hatchbacku C4, délka se ale díky odlišné zádi ukrývající zavazadelník o objemu 510 litrů natáhla na 4.600 mm, což je o 240 mm více než u výchozího provedení.
Jisté je každopádně to, že se Citroën C4 X od C-Elysée v lecčems odliší. Potvrzena je například čistě elektrická verze nazvaná Citroën ë-C4 X, která na vybraných trzích bude jedinou volbou. Využívá elektromotoro výkonu 100 kW a baterie s kapacitou 50 kWh pro zajištění dojezdu 360 km dle metodiky WLTP.
K dispozici ale jsou i spalovací motory, konkrétně benzínový tříválec 1.2 PureTech ve verzích se 74 kW a 96 kW a na vybraných trzích turbodiesel 1.5 BlueHDi (96 kW).
Vnitřek pak využívá nejnovější infotainment, jako C5 X, s 10″ dotykovou obrazovkou. Kabina se pak prezentuje jako komfortní a pohodlná. Praktičnosti pak pomáhá až 16 odkládacích míst s celkovým objemem 39 litrů.
Citroën C4 X se světu představil v létě 2022. Na českém trhu se ale začíná prodávat až nyní.