Citroën C-Elysée (2012-)

Citroën C-Elysée je kompaktní sedan nabízený touto francouzskou značkou od roku 2012. Tehdy obohatil nabídku jako cenově dostupný automobil pro méně náročné zákazníky. Prodává se jen na vybraných, méně náročných trzích. Největší úspěchy slaví v Číně nebo Turecku, v minulosti se však nabízel také na českém trhu. Jedná se o bratrský model Peugeotu 301.

Automobil debutoval v létě 2012, krátce po Peugeotu 301, byl reakcí Skupiny PSA na tehdejší pokrizové období, kdy zákazníci hledali cenově dostupné vozy. Konzervativní styl odpovídal tehdejšímu designu značky, proti sourozenci se lišil jinak řešenou přídí. Naopak interiér obou aut byl prakticky shodný. Kvůli tvaru zádě vozu sám Citroën říkal notchback, byť veřejnost jej obecně popisuje jako sedan. Vedle nízké ceny automobilka při premiéře zdůrazňovala také bohatý vnitřní prostor a objemný zavazadelník.

Konstrukce byla přizpůsobena primárnímu odbytišti, kterými měly být rozvojové trhy, například Turecko nebo Alžírsko. Proto vůz dostal vyšší světlou výšku, silnější ochranu pod kapotou nebo zesílené prvky karoserie. Základ nicméně poskytla koncernová platforma Skupiny PSA PF1, sdílená třeba s Citroënem C4 Cactus a pozdějším Citroënem C3 Aircross. Podvozek konkrétně tvoří vpředu pseudovzpěra McPheron a vzadu náprava s deformovatelným příčným nosníkem.

Do prodeje vůz vstoupil s nabídkou tří motorů, které odpovídaly ladění vozidla jako dostupného. Základem byl atmosférický tříválec 1.2 VTi (53 kW), který doplnily čtyřválec 1.6 VTi (85 kW) a turbodiesel 1.6 HDi (68 kW). V průběhu let však základní tříválec nahradil inovovaný 1.2 PureTech (60 kW) a dorazil vznětový čtyřválec 1.6 BlueHDi (75 kW).

Přepracovaná tvář

Pro modelový rok 2017 se pak představila modernizovaná verze. C-Elysée se tehdy dočkalo přepracované přídě s novou maskou, s chromovanými lištami protaženými ke světlometům, a jiným nárazníkem, s diodami denního svícení nad mlhovkami. Měnila se rovněž grafika koncových světel nebo design nabízených kol.

Změny uvnitř souvisely s integrací sedmipalcové dotykové obrazovky multimediálního systému. Přepracovaný sdružený přístroj zase nabídl novou výraznější a jasnější grafiku. Naopak nabídka motorů zůstala zachována. Později však 1.6 BlueHDI nahradil modernější agregát 1.5 BlueHDI (75 kW).

Citroën C-Elysée se pro evropské trhy vyrábí ve španělském závodu Vigo. Pro Čínu však vzniká v tamějším závodě ve Wu-chanu, pro Afriku se zase montuje v Nigérii. V roce 2013 mimochodem v rámci propagace vznikla také okruhová závodní verze pro šampionát WTCC.

Citroën C-Elysée: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4427 x 1748 x 1466 x 2652 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 506 litrů
  • Výroba: 2012- (Vigo, Španělsko)

Ohodnoťte Citroën C-Elysée i vy, v diskuzi pod článkem:

Citroën C-Elysée

3.7

Design

3.5/5

Technika

3.5/5

Jízdní vlastnosti

3.5/5

Cena

4.5/5

Celkový dojem

3.5/5

DB

David Bureš je vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci praktičnosti a zábavného charakteru.

Jeden myslel na “Citroën C-Elysée (2012-)

  • 10 března, 2021 (07:37)
    Trvalý odkaz

    Design

    3.5

    Technika

    3.5

    Jízdní vlastnosti

    3.5

    Cena

    4.5

    Celkový dojem

    3.5

    + Dostupná cenovka, prostorný interiér, objemný zavazadelník, slušně zpracovaný interiér, komfortní naladění, slušně odhlučněný podvozek
    – Laciné detaily, nízko umístěný displej multimediálního systému, průměrný elán tříválce 1.2 PureTech, gumové řazení, průměrné odhlučnění motoru

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *