Peugeot 301 (2012-)

Peugeot 301 je kompaktní sedan nabízený touto francouzskou značkou od roku 2012. Tehdy obohatil nabídku jako cenově dostupný automobil pro méně náročné zákazníky. Prodává se jen na vybraných, méně náročných trzích, hlavně ve východní Evropě, Latinské Americe nebo severní Africe. V minulosti se prodával také na českém trhu. Jedná se o bratrský model Citroënu C-Elysée.

Automobil z dvojice bratrských modelů debutoval jako první, v létě 2012. Oproti sourozenci se odlišuje hlavně svojí přídí. Ta v době premiéry využila tehdejších stylistických prvků značky, jako byla výrazná maska nebo logo Peugeotu umístěné v kapotě.

Technický základ poskytla koncernová platforma PF1. To znamenalo podvozek tvořený pseudovzpěrami McPherson vpředu a nápravou s deformovatelným příčným nosníkem vzadu.

Do prodeje vůz vstoupil s nabídkou tří motorů, shodnou s C-Elysée. Základem byl atmosférický tříválec 1.2 VTi (53 kW), který doplnily čtyřválec 1.6 VTi (85 kW) a turbodiesel 1.6 HDi (68 kW). V průběhu let však základní tříválec nahradil inovovaný 1.2 PureTech (60 kW) a dorazil vznětový čtyřválec 1.6 BlueHDi (75 kW).

Více luxusu

Pro modelový rok 2017 se pak představila modernizovaná verze. 301 se tehdy dočkala přepracované přídě po vzoru tehdejšího designérského stylu Peugeotu. To konkrétně znamenalo nově tvarované světlomety s „vykousnutím“ nebo výraznější masku chladiče se zakomponovaným logem výrobce. Interiér byl pro oba automobily shodný, výrobce u něj zdůrazňoval hlavně nabízený prostor.

Změny uvnitř souvisely s integrací sedmipalcové dotykové obrazovky multimediálního systému umožňující zástavbu zadní parkovací kamery nebo navigace. Právě rozšířená výbava reagovala na trend, kdy zákazníci opět začali kupovat dražší auta, s více prvky.

Naopak nabídka motorů zůstala zachována, čítala tříválec 1.2 PureTech (60 kW), čtyřválec 1.6 VTi (85 kW), turbodiesel 1.6 BlueHDi (73 kW) a na vybraných trzích i 1.6 HDi (68 kW). Později však 1.6 BlueHDI nahradil modernější agregát 1.5 BlueHDI (75 kW).

Peugeot 301 se jako sourozenec se znaky Citroënu pro evropské trhy vyrábí ve španělském závodu Vigo. Pro Čínu však vzniká v tamějším závodě ve Wu-chanu, pro Afriku se zase montuje v Nigérii.

Peugeot 301: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4427 x 1748 x 1466 x 2652 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 506 litrů
  • Výroba: 2012- (Vigo, Španělsko)

Ohodnoťte Peugeot 301 i vy, v diskuzi pod článkem:

Peugeot 301

3.7

Design

3.5/5

Technika

3.5/5

Jízdní vlastnosti

3.5/5

Cena

4.5/5

Celkový dojem

3.5/5

2 komentáře: „Peugeot 301 (2012-)

  • 5 února, 2021 (10:40)
    Trvalý odkaz

    Design

    3.5

    Technika

    3.5

    Jízdní vlastnosti

    3.5

    Cena

    4.5

    Celkový dojem

    3.5

    + Dostupná cena, prostorný interiér, objemný zavazadelník, po faceliftu zajímavý vzhled, slušně zpracovaný interiér, komfortní naladění, dobře odhlučněný podvozek
    – Laciné detaily (vybrané materiály, jen výškově nastavitelný volant), nízko umístěný displej infotainmentu, kufr nemá otevírání tlačítkem na víku, průměrný elán tříválce 1.2 PureTech, gumové řazení, horší odhlučnění motoru

    Reagovat
  • 23 dubna, 2021 (16:37)
    Trvalý odkaz

    Design

    3.5

    Technika

    3.5

    Jízdní vlastnosti

    3.5

    Cena

    4.5

    Celkový dojem

    3.5

    Díky faceliftu totiž 301 vážně prokoukla. Přitom se nestala drahou. Facelift ale přesto nezměnil charakter vozu, který stále zůstává typickým „Francouzem“, se všemi svými pozitivy i negativy. Pod elegantní karoserií se ukrývá prostorná kabina, která nabídne spoustu prostoru cestujícím i jejich zavazadlům. Jízdní charakter je pak hodně o pohodě, nesnáze českých kotěhůlek budete v 301 překonávat s měkkým pohupováním na nerovnostech, s čímž ladí i testovaná dvanáctistovka. Ta je vyloženě určena pro pohodovou jízdu, svoji silou nijak zvlášť nenadchne. Stejně tak nás zklamala převodovka, pětistupňový manuál je gumový a má dlouhé dráhy, přesně jak se o francouzských vozech říká. Jestliže ale hledáte jednoduché auto pro klidný převoz z bodu A do bodu B za slušnou cenu, je 301 jistě zajímavou volbou.
    Více na: https://www.auto.cz/projeli-jsme-se-s-modernizovanym-peugeotem-301-uz-nechce-byt-jen-laciny-106197

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít