Mitsubishi Outlander je středně velké SUV nabízené od roku 2012 ve své třetí generaci, která je interně označována jako GF, GG, případně ZJ či ZK.V roce 2012 nahradila druhou generaci vozu (interně CW/ZG/ZH), pro rok 2021 se pak chystá příchod čtvrté generace. V roce 2015 dorazila na trh plug-in hybridní verze Outlander PHEV, která ve své době byla nejprodávanějším hybridem do zásuvky v Evropě.
Třetí generace Outlanderu debutovala na ženevském autosalonu 2012. Automobil vsadil ve srovnání s předchůdcem na oblejší hrany, hlavně ale přišel o výrazně tvarovanou příď jet fighter, typickou pro tehdejší modely. Agresivní masku tak nahradilo vlastně nenápadné řešení. Nové světlomety pak měly nabídnout o 40 % vyšší svítivost než klasické výbojky.
Palubní deska byla jednoduše, účelně navržena. Interiér je pak až sedmimístný.
Do evropského prodeje Outlander vstoupil s nabídkou dvou motorů. Benzinový atmosférický čtyřválec 2.0 MIVEC (110 kW) doplnil turbodiesel 2.2 DI-D MIVEC stejného výkonu. K dispozici byl jak pohon předních, tak všech kol.
Přichází Outlander PHEV
Ještě téhož roku se představil také plug-in hybrid, který se na českém trhu začal prodávat v roce 2014. Outlander PHEV vsadil na kombinaci zážehového dvoulitru (89 kW) pracujícího v Ottově cyklu s dvěma elektromotory (po 60 kW) a jednostupňovým automatem. Systém funguje tak, že spalovací motor umí pohánět kola i může fungovat jako generátor elektrické energie. Dvojice elektromotorů pak zajistí pohon všech kol také v čistě elektrickém režimu.
Mezitím nabídku rozšířil také silnější turbodiesel 2.2 DI-D MIVEC (132 kW). Benzinový dvoulitr se pak dočkal verze na LPG s komponenty od firmy Lovato.
Postupné změny
Faceliftu se Outlander dočkal pro modelový rok 2016. Provedeno v rámci něj bylo na sto změn. Poznávacím znakem se stala nová příď, využívající nového stylu tzv. dynamického štítu, který postupně převzaly také další modely Mitsubishi. Přední partie tak nově dostala výraznější chromované zdobení. Z nabídky motorů pak v rámci faceliftu vypadla silnější verze turbodieselu. Vedle toho se konstruktéři zaměřili na zvýšení tuhosti karoserie, došlo i k lepšímu odhlučnění kabiny a úpravě podvozku. Tužší příčný nosník u zavěšení předních kol, optimalizovaná tuhost pružin, zvětšený válec zadního tlumiče nebo upravené naladění elektrického posilovače řízení měly zajistit vyšší jízdní komfort i stabilitu. K dispozici byl nově aktivní diferenciál na přední nápravě.
Modelový rok 2019 byl pak ve znamení modernizace hybridu do zásuvky. Outlander PHEV se tehdy dočkal nového spalovacího motoru, když dvoulitr nahradil větší benzinový čtyřválec o objemu 2,4 litru a výkonu 99 kW pracující v úspornějším Atkinsonově cyklu. Zajistit měl hladší chod i vyšší účinnost. Navíc se zvýšil výkon zadního elektromotoru (na 70 kW) a zvětšila kapacita li-on baterie na 13,8 kWh. Technické změny doplnily také upravená diodová světla nebo další decentní stylistické úpravy.
Mitsubishi Outlander (GF/GG/ZJ/ZK) je globálním modelem, jehož nabídka se liší v závislosti na trhu, na vybraných trzích je tak nabízen třeba i s vidlicovým šestiválcem. Vozy pro Evropu se dováží z Japonska, produkce tohoto SUV ale probíhá též v Rusku, Číně nebo Thajsku.
Mitsubishi Outlander: Základní technická data
- Délka x šířka x výška x rozvor: 4655 x 1800 x 1680 x 2670 mm
- Objem zavazadlového prostoru: 128 litrů (sedmimístná konfigurace), 667 litrů (pětimístná konfigurace)
- Výroba: 2012- (Okazaki, Japonsko)
+ Bohatý vnitřní prostor, objemný zavazadelník, skvělý rozhled z kabiny, komfortní naladění podvozku, atraktivní cenovka, úsporný turbodiesel 2.2 DI-D, odhlučnění motoru a aerodynamického šumu, netradiční vzhled, možnost plug-in hybridu
– Zastarale působící interiér, laciné detaily uvnitř, hluk od podvozku, výrazné náklony v zatáčkách
Plusy
-Prostorná kabina
– Komfortní naladění podvozku
– Úsporný a dostatečně silný motor
– Zajímavý vzhled
Minusy
– Hluk od podvozku
– Grafika dotykového displeje
– Omezený výběr výbavy
Více na https://www.auto.cz/mitsubishi-outlander-2-2-di-d-110-kw-samurajske-mece-89518