Citroën C4 (2020-)

Citroën C4 je kompaktní model francouzské značky, který se v roce 2020 představil ve své třetí generaci. Tehdy v Evropě nepřímo nahradil crossover C4 Cactus, předchozí C4 druhé generace (interně B71) se totiž pro starý kontinent vyráběla jen do roku 2018. Představen byl ve formě pětidveřového hatchbacku, přičemž na rozdíl od předchůdců od něj byla odvozena také čistě elektrická verze nazvaná Citroën ë-C4.

Osobitý design

Automobil přijel s novým avantgardním stylem, který vycházel z konceptu CXperience prezentovaného v roce 2016, čímž navázal na modernizovaný model C3. Charakteristickým motivem je tak příď ve tvaru jakýchsi motýlích křídel, tvořených rozdělenými světlomety a linií vycházející z loga výrobce na přídi. Vyšší karoserie evokuje SUV, vzduchové kapsy Airbump jsou pak stylistickým doplňkem, zatímco záď evokuje někdejší třídveřovou C4.

Osobitost vozu pak zdůrazňuje zvýšená stavba se světlou výškou 156 mm, pětidveřový hatchback se totiž inspiroval módním světem crossoverů. Ostatně sám Citroën při premiéře auta uváděl, že se rozhodl pojmout hatchback novým způsobem. Vždyť jde o vlastně desátou generaci hatchbacku Citroën, poprvé takové auto značka nabídla už v roce 1928, tehdy také nazvané C4.

Interiér je minimalistický, s nezvyklým „bezrámovým“ digitálním přístrojovým štítem a vysoko usazenou obrazovkou multimediálního systému. V základu je jen pětipalcový černobílý displej, za příplatek však desetipalcový barevný. Praktičnost zdůrazňuje hned 16 odkládacích prostorů o celkovém objemu 39 litrů, včetně inovativního držáku v palubní desce na tablet.

Vedle avantgardního stylu je pro Citroën typický také komfort, na něž nezapomíná ani C4 třetí generace. Těšit se můžeme jak na komfortní sedačky s funkcí masáže, tak na podvozek s tlumiči s progresivními hydraulickými dorazy nebo pečlivé odhlučnění.

Včetně elektromobilu

Technický základ poskytla platforma CMP (známá také jako EMP1), primárně určená pro malé automobily. Citroën ji ale použil i pro kompakt, což mu umožnilo nabídnout čistě elektrické provedení ë-C4. To využilo elektromotor o výkonu 100 kW a 50kWh baterie.

K dispozici jsou ale také konvenční deriváty. Nabídka spalovacích motorů v době premiéry sázela na benzinový tříválec 1.2 PureTech ve verzích se 74 kW, 96 kW a 114 kW a turbodiesel 1.5 BlueHDi ve variantách s 81 kW a 96 kW.

Citroën C4 třetí generace se vyrábí ve španělském závodě Villaverde, stejně jako předcházející C4 Cactus.

Citroën C4: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4360 x 1800 x 1525 x 2670 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 380 litrů
  • Výroba: 2020- (Villaverde, Španělsko)

Ohodnoťte Citroën C4 i vy, v diskuzi pod článkem:

Citroën C4

4.05

Design

4.2/5

Technika

4.0/5

Jízdní vlastnosti

3.8/5

Cena

4.3/5

Celkový dojem

4.0/5

3 komentáře: „Citroën C4 (2020-)

  • 22 října, 2021 (18:59)
    Trvalý odkaz

    Design

    4.5

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    3.5

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    + Neobvyklý vzhled, pohodlný podvozek, atraktivní cenovka, slušný elán 1.2 PureTech (96 kW) s hladce řadícím automatem, dostačující kufr, slušný vnitřní prostor
    – Levnější řešení v kabině, vyšší spotřeba a jadrnější zvuk 1.2 PureTech (96 kW), mnohdy váhající automat, méně jisté jízdní vlastnosti při vyšším tempu

    Reagovat
  • 24 října, 2021 (23:05)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4.5

    Celkový dojem

    4

    Aktuální C4 je takový typický Citroën, auto s extravagantním vzhledem a typicky francouzsky měkkým podvozkem. Originální design s prvky SUV-kupé doplňuje i svébytný interiér, který však kombinuje zajímavé materiály s některými lacinějšími řešeními. Potěší ale zachování konvenčních ovladačů ventilace, stejně jako polička pod dotykovou obrazovku pro opření dlaně při ovládání infotainmentu nebo držák na tablet před spolujezdcem. Sedí se výše, vzadu pak prostor nad hlavou omezuje klesající střecha. Zavazadelník je nicméně dostatečně velký. Tříválec 1.2 PureTech svým rykem prozradí svoji koncepci, verze s 96 kW má už slušný elán. Kombinace s příplatkovou samočinnou převodovkou s osmi stupni je pak ryze francouzská, s naprosto hladkým řazením. Spotřeba se pak pohybuje kolem sedmi, osmi litry. Jízda je díky měkce naladěnému podvozku komfortní, úseky se sérií nerovností jsou ale občas slyšet, stejně jako aerodynamický šum na dálnici. Celkově vzato, C4 není univerzální auto pro každého, je ale dobře, že taková auta existují. A co víc, C4 potěší atraktivní cenovkou.

    Reagovat
  • 9 ledna, 2022 (18:49)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4.5

    Celkový dojem

    4

    Podle mě je nový Citroën C4 opravdu povedeným autem. A to nejen vzhledem, ale i interiérem, pohodlím, prostorem a cenou.

    K dispozici jsem měl výkonnější benzínový motor, tedy PureTech 130 s osmistupňovým automatem. A tato kombinace mi přijde ideální. Motor má dost síly, dobrou spotřebu (můj průměr byl 6 litrů na sto) a převodovka se postará o to, že se můžete plně soustředit na jízdu a ne na změnu rychlostních stupňů.

    Více na: https://www.roadblog.cz/test-citroen-c4-1-2-puretech-130-eat8-2021/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.