SsangYong Torres je tu! Co o sobě nové SUV prozradilo?
Korejská automobilka SsangYong ve svých počátcích nabízela civilním zákazníkům automobily s licenční technikou amerického Jeepu. Ostatně ještě druhá generace Koranda z přelomu tisíciletí, známá také na českém trhu, byla ještě Jeepem silně ovlivněna. Nyní výrobce přichystal svým způsobem návrat ke kořenům. Představuje se nový model SsangYong Torres, který někdejší vozy korejské značky v lecčems připomíná.
Jeho přípravy poprvé naznačily v roce 2021 zveřejněné stylistické návrhy, následně jej potvrdily i snímky zamaskovaných prototypů. Nyní se v létě 2022 vůz konečně představuje. Nakonec jako SsangYong Torres, podle národního parku v Chile Torres del Paine. Interně se mu ale dlouho říkalo SsangYong J100, obchodní jméno bylo zveřejněno krátce před odhalením.
SsangYong Torres tudíž sází na hranatou karoserii s osobitou přídí, s nízkou maskou a na ní navazujícími světlomety. Výsledkem je drsně se tvářící vozidlo, které právě ztvárněním masky připomíná Jeepy. Na teréňáky přitom odkazuje i víko kufru, jehož zdobení připomíná rezervní kola klasických offroadů. Sama automobilka o voze říká, že jde o „nové, moderní a autentické SUV se stylovými podněty založenými na designovém jazyce značky“.
Pod kapotou jedna pětka
Vnitřek je ryze moderní. Na středovém panelu jsou hned dva displeje, ten 12,3″ od multimediálního systému, ten 8″ pod ním pro ovládání ventilace. Nechybí ani digitální přístrojový štít. Zavazadlový prostor mimochodem poskytuje objem 703 litrů.
Co se týče rozměrů, jde o středně velké SUV, které má za úkol vyplnit mezeru mezi kompaktním SUV Korando a offroadem Rexton. Dlouho se mluvilo o tom, že odlišností bude elektrický pohon. Nakonec je ale Torres neurčitě představen s „benzinovým čtyřválcem T-GDI“, nejspíše s 1.5 T-GDI z Koranda. Základem je pohon předních kol, za příplatek ale bude i čtyřkolka.
Součást záchranného plánu
Přípravy modelu SsangYong Torres (tehdy ještě J100) byly oznámeny v rámci loni zveřejněného záchranného plánu, na němž firma pracovala poté, co se dostala do finančních potíží. Její stávající majitel, indická automobilka Mahindra & Mahindra už nehodlala společnost dále financovat, kvůli čemuž musel SsangYong požádat korejské úřady o tzv. program podpory autonomní restrukturalizace. Mezitím se hledal nový investor.
Ten se letos konečně našel, definitivně se jím stalo korejské konsorcium vedené korejským výrobcem elektrických autobusů Edison Motors. SsangYong Torres by tak měl do budoucna dorazit i na evropské trhy, podle zákulisních zpráv se tak stane v roce 2023.