SsangYong Korando C300 (2019-)

SsangYong Korando je kompaktní SUV, které v roce 2019 na trh vstoupilo už ve své čtvrté generaci, s interním označením C300. Koncepčně přímo navázala na Korando třetí generace (C200), které se v krátkosti prodávalo také na českém trhu, při tehdejším působení značky SsangYong u nás. Naopak první dvě generace bývaly třídveřovým offroadem.

Design pětidveřového automobilu opticky vychází z konceptu SIV-2 z roku 2016. Navazuje na styl nastoupený velkým Rextonem, jeho poznávacím znakem jsou výrazné prolisy na bocích karoserie nebo úzká maska vpředu. Proti menšímu SsangYongu Tivoli se nejvíce liší zadní partie, s výraznou chromovanou linkou propojující koncová světla.

Nabídka motorů čítá dvě jednotky, benzinový čtyřválec 1.5 e-XGI a turbodiesel 1.6 e-XDI, oba dostupné s manuální i automatickou převodovkou (Aisin), tak pohonem předních i všech kol. Do budoucna se počítá také s elektrickou variantou.

Základem tohoto pětimístného SUV je samozřejmě samonosná karoserie. Na její konstrukci byla ze 74 % použita ocel s vysokou pevností v tahu, pro zajištění maximální tuhosti.

SsangYong Korando se vyrábí v jihokorejském závodě Pchjongtchek. Světu se poprvé představil na ženevském autosalonu 2019.

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4450 x 1870 x 1620 x 2675 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 551 litrů (bez rezervy), 407 litrů (včetně náhradního kola)
  • Výroba: 2019- (Pchjongtchek, Jižní Korea)

SsangYong Korando

4

Design

4.0/5

Technika

3.8/5

Jízdní vlastnosti

3.8/5

Cena

4.5/5

Celkový dojem

4.0/5

2 komentáře: „SsangYong Korando C300 (2019-)

  • 8 dubna, 2020 (15:40)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4.5

    Celkový dojem

    4

    + Krásně zpracovaný interiér, slušný zavazadelník, velkorysý vnitřní prostor, intuitivní ovládání, originální design, atraktivní cenovka, pohodlný podvozek, široká výbava
    – Nepříliš povedení sladění 1.6 e-XDI s automatem, aerodynamický hluk na dálnici, vyšší spotřeba 1.6 e-XDI, zastaralý infotainment

    Reagovat
  • 11 května, 2021 (11:26)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    3.5

    Jízdní vlastnosti

    3.5

    Cena

    4.5

    Celkový dojem

    4

    Kategorie kompaktních SUV je dnes nabitá k prasknutí, přesto SsangYong Korando umí v náročné konkurenci zaujmout. Primárně cenou, která je v daném segmentu velice zajímavá, zvlášť když auto nadále nabízí i bohatou výbavu nebo výtečné terénní schopnosti, díky dostupnému pohonu všech kol. Druhotně také skvěle zpracovaným, až prémiově působícím interiérem, který je navíc nečekaně prostorný, a to včetně slušného zavazadelníku. Mnohé osloví také jízdní vlastnosti, primárně orientované na komfort. S tím ale souvisí poněkud nekomunikativní řízení nebo povážlivé náklony karoserie v zatáčkách.
    Největší slabinou tak zůstávají motory. Benzinové 1.5 e-XGI i dieselové 1.6 e-XDI jsou poměrně žravé, v případě patnáctistovky moc nepotěší ani průměrné sladění s automatem. Není zrovna hladké a dokáže zazmatkovat, což se stává také u turbodieselu, u něhož naopak řazení hladké je. Hranatá karoserie pak má vliv na výraznější aerodynamický šum při jízdě na dálnici. V dnešní době nepotěší ani zastaralý, pomaleji reagující infotainment, který navíc není lokalizovaný do češtiny.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *