SsangYong Korando C300 (2019-)
SsangYong Korando je kompaktní SUV, které v roce 2019 na trh vstoupilo už ve své čtvrté generaci, s interním označením C300. Koncepčně přímo navázala na Korando třetí generace (C200), které se v krátkosti prodávalo také na českém trhu, při tehdejším působení značky SsangYong u nás. Naopak první dvě generace bývaly třídveřovým offroadem.
Design pětidveřového automobilu opticky vychází z konceptu SIV-2 z roku 2016. Navazuje na styl nastoupený velkým Rextonem, jeho poznávacím znakem jsou výrazné prolisy na bocích karoserie nebo úzká maska vpředu. Proti menšímu SsangYongu Tivoli se nejvíce liší zadní partie, s výraznou chromovanou linkou propojující koncová světla.
Nabídka motorů čítá dvě jednotky, benzinový čtyřválec 1.5 e-XGI a turbodiesel 1.6 e-XDI, oba dostupné s manuální i automatickou převodovkou (Aisin), tak pohonem předních i všech kol. Do budoucna se počítá také s elektrickou variantou.
Základem tohoto pětimístného SUV je samozřejmě samonosná karoserie. Na její konstrukci byla ze 74 % použita ocel s vysokou pevností v tahu, pro zajištění maximální tuhosti.
SsangYong Korando se vyrábí v jihokorejském závodě Pchjongtchek. Světu se poprvé představil na ženevském autosalonu 2019.
SsangYong Korando: Základní technická data
- Délka x šířka x výška x rozvor: 4450 x 1870 x 1620 x 2675 mm
- Objem zavazadlového prostoru: 551 litrů (bez rezervy), 407 litrů (včetně náhradního kola)
- Výroba: 2019- (Pchjongtchek, Jižní Korea)
Design
4
Technika
4
Jízdní vlastnosti
4
Cena
4.5
Celkový dojem
4
+ Krásně zpracovaný interiér, slušný zavazadelník, velkorysý vnitřní prostor, intuitivní ovládání, originální design, atraktivní cenovka, pohodlný podvozek, široká výbava
– Nepříliš povedení sladění 1.6 e-XDI s automatem, aerodynamický hluk na dálnici, vyšší spotřeba 1.6 e-XDI, zastaralý infotainment
Design
4
Technika
3.5
Jízdní vlastnosti
3.5
Cena
4.5
Celkový dojem
4
Kategorie kompaktních SUV je dnes nabitá k prasknutí, přesto SsangYong Korando umí v náročné konkurenci zaujmout. Primárně cenou, která je v daném segmentu velice zajímavá, zvlášť když auto nadále nabízí i bohatou výbavu nebo výtečné terénní schopnosti, díky dostupnému pohonu všech kol. Druhotně také skvěle zpracovaným, až prémiově působícím interiérem, který je navíc nečekaně prostorný, a to včetně slušného zavazadelníku. Mnohé osloví také jízdní vlastnosti, primárně orientované na komfort. S tím ale souvisí poněkud nekomunikativní řízení nebo povážlivé náklony karoserie v zatáčkách.
Největší slabinou tak zůstávají motory. Benzinové 1.5 e-XGI i dieselové 1.6 e-XDI jsou poměrně žravé, v případě patnáctistovky moc nepotěší ani průměrné sladění s automatem. Není zrovna hladké a dokáže zazmatkovat, což se stává také u turbodieselu, u něhož naopak řazení hladké je. Hranatá karoserie pak má vliv na výraznější aerodynamický šum při jízdě na dálnici. V dnešní době nepotěší ani zastaralý, pomaleji reagující infotainment, který navíc není lokalizovaný do češtiny.
Design
4
Technika
4
Jízdní vlastnosti
4
Cena
5
Celkový dojem
4
Korando ve mně zanechalo dobrý dojem. Za málo peněz nabídne hodně prostoru, komfortu a kvality. Spotřeba by mohla být možná o něco nižší a systém by si zasloužil češtinu, ale i tak… takhle velké a vybavené auto pod půl milionu? Navíc s pětiletou zárukou a logem, na které se vás bude každý druhý ptát? To se vyplatí!
Více na: https://www.roadblog.cz/ssangyong-korando-1-5-turbo-gdi-2021/