SsangYong Korando C300 (2019-)

SsangYong Korando je kompaktní SUV, které v roce 2019 na trh vstoupilo už ve své čtvrté generaci, s interním označením C300. Koncepčně přímo navázala na Korando třetí generace (C200), které se v krátkosti prodávalo také na českém trhu, při tehdejším působení značky SsangYong u nás. Naopak první dvě generace bývaly třídveřovým offroadem.

Design pětidveřového automobilu opticky vychází z konceptu SIV-2 z roku 2016. Navazuje na styl nastoupený velkým Rextonem, jeho poznávacím znakem jsou výrazné prolisy na bocích karoserie nebo úzká maska vpředu. Proti menšímu SsangYongu Tivoli se nejvíce liší zadní partie, s výraznou chromovanou linkou propojující koncová světla. Interiér v základu využívá 8″ obrazovku infotainmentu, nejvyšší specifikace má 9″. Za příplatek je pak možné pořídit 10,25″ digitální přístrojový štít.

Postupně jen benzin

Nabídka motorů v době uvedení na trh čítala dvě jednotky, benzinový čtyřválec 1.5 e-XGI (120 kW) a turbodiesel 1.6 e-XDI (100 kW), oba dostupné s manuální i automatickou převodovkou (Aisin), tak pohonem předních i všech kol. Časem se ale nabídka i kvůli zájmu zákazníků omezila jen na zážehové 1.5 e-XGI, nazývané též 1.5 T.GDI.

Už delší dobu se mluví také o elektrické variantě, které jsme se však na českém trhu zatím nedočkali. Třeba v Německu se ale tzv. Korando e-Motion prodává, s elektromotorem o výkonu 140 kW, pohonem předních kol a bateriemi s kapacitou 61,5 kWh, pro dojezd 314 kilometrů.

Základem tohoto pětimístného SUV je samozřejmě samonosná karoserie. Na její konstrukci byla ze 74 % použita ocel s vysokou pevností v tahu, pro zajištění maximální tuhosti.

SsangYong Korando se vyrábí v jihokorejském závodě Pchjongtchek. Světu se poprvé představil na ženevském autosalonu 2019.

SsangYong Korando: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4450 x 1870 x 1620 x 2675 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 551 litrů (bez rezervy), 407 litrů (včetně náhradního kola)
  • Výroba: 2019- (Pchjongtchek, Jižní Korea)

SsangYong Korando

4.2

Design

4.2/5

Technika

3.9/5

Jízdní vlastnosti

4.1/5

Cena

4.7/5

Celkový dojem

4.2/5

Uživatelům se líbí

  • Povedená kabina
  • Atraktivní ceny

Uživatelům se nelíbí

  • Vyšší spotřeba paliva
  • Vyšší hlučnost na dálnici

DB

David Bureš je vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci praktičnosti a zábavného charakteru.

5 komentářů: „SsangYong Korando C300 (2019-)

  • 8 dubna, 2020 (15:40)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4.5

    Celkový dojem

    4

    + Krásně zpracovaný interiér, slušný zavazadelník, velkorysý vnitřní prostor, intuitivní ovládání, originální design, atraktivní cenovka, pohodlný podvozek, široká výbava
    – Nepříliš povedení sladění 1.6 e-XDI s automatem, aerodynamický hluk na dálnici, vyšší spotřeba 1.6 e-XDI, zastaralý infotainment

    Reagovat
  • 11 května, 2021 (11:26)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    3.5

    Jízdní vlastnosti

    3.5

    Cena

    4.5

    Celkový dojem

    4

    Kategorie kompaktních SUV je dnes nabitá k prasknutí, přesto SsangYong Korando umí v náročné konkurenci zaujmout. Primárně cenou, která je v daném segmentu velice zajímavá, zvlášť když auto nadále nabízí i bohatou výbavu nebo výtečné terénní schopnosti, díky dostupnému pohonu všech kol. Druhotně také skvěle zpracovaným, až prémiově působícím interiérem, který je navíc nečekaně prostorný, a to včetně slušného zavazadelníku. Mnohé osloví také jízdní vlastnosti, primárně orientované na komfort. S tím ale souvisí poněkud nekomunikativní řízení nebo povážlivé náklony karoserie v zatáčkách.
    Největší slabinou tak zůstávají motory. Benzinové 1.5 e-XGI i dieselové 1.6 e-XDI jsou poměrně žravé, v případě patnáctistovky moc nepotěší ani průměrné sladění s automatem. Není zrovna hladké a dokáže zazmatkovat, což se stává také u turbodieselu, u něhož naopak řazení hladké je. Hranatá karoserie pak má vliv na výraznější aerodynamický šum při jízdě na dálnici. V dnešní době nepotěší ani zastaralý, pomaleji reagující infotainment, který navíc není lokalizovaný do češtiny.

    Reagovat
  • 19 ledna, 2022 (07:44)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    5

    Celkový dojem

    4

    Korando ve mně zanechalo dobrý dojem. Za málo peněz nabídne hodně prostoru, komfortu a kvality. Spotřeba by mohla být možná o něco nižší a systém by si zasloužil češtinu, ale i tak… takhle velké a vybavené auto pod půl milionu? Navíc s pětiletou zárukou a logem, na které se vás bude každý druhý ptát? To se vyplatí!

    Více na: https://www.roadblog.cz/ssangyong-korando-1-5-turbo-gdi-2021/

    Reagovat
  • 30 října, 2022 (23:25)
    Trvalý odkaz

    Design

    5

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    4.5

    Celkový dojem

    4.5

    Super auto, pohodlné, prostorné, hezké a za dobrou cenu. Doporučuju.

    Reagovat
  • 16 listopadu, 2022 (23:25)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    5

    Celkový dojem

    4.5

    SsangYong Korando 1.5 T-GDI Premium (2022)
    SsangYong Korando je již tradičním zástupcem této jihokorejské značky. Jestliže v minulosti toto jméno nesl třídveřový offroad, poslední léta jde o kompaktní SUV. Současná čtvrtá generace je navíc na českém trhu mimořádně prodejně úspěšná. A po týdenním testu se ani nedivíme, Korando je totiž povedené auto.

    Design SsangYongů v minulosti překvapoval ryze asijským stylem a neobvyklými nápady. Takové časy už jsou ale dávno pryč. Korando sice nadále nezapře asijský původ (hlavně bohatým chromováním na zádi), celkově jde ale o pohledné auto, blízké evropskému vkusu. Zároveň zůstává originální a s jinými SUV od konkurence si ho nespletete.

    Povedený je také interiér, který vsadil na příkladné zpracování a parádní materiály. Ty vzhledem k dostupné ceně neváhám nazvat luxusními. Koncepce potěší především tradicionalisty. Korando si totiž uchovává klasické ovladače, díky čemuž je ovládání auta snadné i během jízdy a hned na první dobrou intuitivní. Tady zkrátka žádné ovladače nehledáte.

    To ale neznamená, že by se zapomnělo na moderní prvky. Líbí se mně neobvyklé ambientní osvětlení vytvářející ve dveřích prostorový efekt. Zkoušená specifikace využívá digitální přístrojový štít, s neotřelou grafikou (lze si ale zvolit i konvenční budíky) a hlavně možností zobrazit informace z mobilu, třeba z navigace, na přístrojový štít, což je unikátní možnost. Displej infotainmentu je vzhledem k dnešní módě umístěn spíše níže, je ale pěkně po ruce. Ovládání možná není z nejjednodušších (nastavení barvy ambientního osvětlení jsem dlouho hledal), opět tu jsou ale zajímavé funkce. U průjezdových radarů auto ukazuje průměrnou rychlost, abyste věděli, zda nepřekračujete limit, parkovací kamera má pak perfektní detailní obraz, který by Korandu mohly závidět mnohé vozy.

    Vedle prémiového nádechu kabina Koranda potěší také svou prostorností. Vzadu mají habaděj místa i dospělý, jen je lavice poměrně nízko ukotvena, a tak vysokým cestujícím se tu nesedí příliš pohodlně. Naopak zavazadelník je v rámci segmentu spíše průměr, zvlášť pokud mluvíme o výchozím prostoru, bez části ukryté pod podlážkou. Právě podlahu lze ale šikovně ukrýt u zadních sedadel. Naopak mě mrzí pomalé otevírání elektricky ovládaného víka.

    Nabídka motorů pro Korando dnes čítá jen benzinový čtyřválec 1.5 T-GDI s úctyhodným výkonem 120 kW. Vzhledem k tomu, že jde o jediný motor v aktuální nabídce, je to už slušná síla. Pro předjíždění i pohyb na dálnici je to více než dostatečná rezerva.

    Jedinou nevýhodou je tak vysoká spotřeba. Testovaný kousek měl na svém kontě jen asi 2000 km na svém kontě, běžnou praxí tak byl 10litrový průměr, ať už mluvíme o pohybu po městě, nebo dálničních přesunech. Zástupci značky nicméně dlouhodobě říkají, že se u zajetých exemplářů ustálí na nižších hodnotách.

    Co se týče jízdních vlastností, je znát, že SsangYong Korando je pohodář, bez sportovních ambicí. Podvozek primárně sází na komfort. Kola měkce tlumí nerovnosti a práce podvozku není prakticky slyšet. Opět vzhledem k ceně až nečekaná vlastnost. To samé platí pro příplatkový šestistupňový automat, který mění převod naprosto hladce.

    Při rychlejším tempu auto naopak znervózní, karoserie se v oblouku naklání a obecně vůz není tolik jistý. Stejně tak automat začne v tomto případě poněkud zmatkovat. Ve vyšší rychlosti, třeba na dálnici, pak počítejte s šumem vanoucího větru kolem karoserie, což souvisí s celkem hranatou karoserií. Naopak ve tmě si můžete užívat parádně svítících LED světlometů.

    Celkově vzato je tudíž SsangYomg Korando povedené auto, které svými vlastnostmi přesně cílí na zájemce o kompaktní SUV. Ve výběru takového auta by tudíž rozhodně nemělo chybět.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *