KatalogMazda

Mazda CX-7 ER (2006-2012)

Mazda CX-7 je středně velké SUV vyráběné japonskou automobilkou mezi lety 2006 až 2012. Šlo o první novodobé SUV značky, které ve stejném roce doplnil větší model Mazda CX-9 (interně TB). V roce 2012 automobil nepřímo nahradila první generace SUV CX-5. Svým způsobem nástupcem je i v roce 2022 uvedený model Mazda CX-60. Automobil byl primárně určen pro severoamerický trh, dorazil však i do Evropy.

Tvary karoserie vycházely ze studie MX-Crossport z roku 2004. Rysy přitom navázaly na tehdejší designérský směr značky, včetně sportovního modelu RX-8. Oproti jiným SUV tehdejší doby pak CX-7 byla o něco nižší, což souvisí se sportovním charakterem Mazdy. Ostatně sama automobilka vůz označovala jako křížence mezi sportovním vozem a autem pro volný čas. Nízká silueta navíc pomohla i aerodynamice, součinitel aerodynamického odporu činil cx=0,34.

Základem se stala tehdy nová platforma s víceprvkovou zadní nápravou a možností pohonu všech kol. Do evropského prodeje Mazda CX-7 vstupovala s jediným motorem, čtyřválcem 2.3 DISI Turbo o výkonu 191 kW.

Přichází naftová CX-7

Nabídka se rozšířila až v roce 2009, v rámci modernizace. Tehdy se evropská CX-7 konečně dočkala i tehdy vyhledávaného turbodieselu, konkrétně čtyřválce 2,2 MZR-CD (127 kW). Design se tehdy měnil jen lehce, díky optimalizované mřížce chladiče či světlům, stejně jako díky upravené palubní desce.

Mazda CX-7 skončila v roce 2012, kdy ji postupně nepřímo nahradil model CX-5 první generace. Rozměrově menší model byl uvnitř prostornější, a tak tu pro CX-7 najednou nebylo místo, zvlášť, když se nadále prodával i model CX-9.

Mazda CX-7: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4680 x 1870 x 1645 x 2750 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 455 litrů
  • Výroba: 2006-2012 (Hirošima, Japonsko)

Jeden myslel na “Mazda CX-7 ER (2006-2012)

  • Mazda léta staví auta pro řidiče, což bylo před lety znát i na modelu CX-7, prvním typickém SUV značky prodávaném i v Evropě.

    Znatelné to bylo už na nabídce motorů. Zpočátku se CX-7 prodávala výhradně s benzínovým čtyřválcem 2.3 DISI Turbo, což souviselo s primárním prodejem auta v USA. V Evropě chtěný turbodiesel dorazil až v rámci faceliftu.

    V takovém autě dnes neobvyklý motor překvapoval už před lety, však jej používala i sportovní Mazda 3 MPS. Bohužel po letech moc spolehlivý není, zvlášť v přestavbě na LPG. Trápí ho hlavně ložisko turbodmychadla nebo vstřikovače, zvlášť při tankování nekvalitního paliva. Ostatně sama Mazda doporučovala tankovat 98oktanový benzin, který dodnes odborníci radí tankovat co nejčastěji. Obecně však počítejte s vyšší spotřebou. Později nabídnutý turbodiesel je sice úspornější, hrozí ale chybným těsněním vstřikovačů nebo selháním vyhřívání nádrže AdBlue, což bylo v době uvedení nové řešení. Nedostatečná regenerace částicového filtru pak může znamenat průnik nafty do oleje, což si po určité době žádá okamžitou výměnu oleje.

    Podvozek je nicméně robustní, zazlobit mohou leda silentbloky. Obecně pak platí, že pravidelný servis je u tohoto auta nutností.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *