Recenze: SsangYong Korando 1.5 T-GDI AWD Club+ (2023)

SsangYong Koranto 1.5 T-GDI AWD Club+ 2023

SsangYong Korando je součástí nabídky této korejské značky už léta. Původně to byl offroad odvozený od Jeepu CJ, na jehož styl navázala i druhá generace, známá v devadesátých letech i na českém trhu. Třetí generace se proměnila v kompaktní SUV, což Korandu vydrželo dodnes. Auto dnes navíc láká na atraktivní cenovku, i díky které dnes na českém trhu patří mezi nejprodávanější auta své kategorie. Zda za tím stojí i další vlastnosti, jsem zjišťoval za volantem základní kombinace 1.5 T-GDI s manuální převodovkou a příplatkovým pohonem všech kol.

Současná, čtvrtá generace Koranda s interním označením C300 je na trhu už od roku 2019, design však tolik nestárne. Auto vsadilo na spíše elegantní tvary bez výrazných výstřelků, díky nimž působí nadčasově. Některé detaily nezapřou asijský původ, hlavně masivní chromování na zádi, Korando nicméně i díky tomu vypadá svébytně a s jinými SUV si ho nespletete. Originálně totiž působí i v rámci nabídky značky.

Interiér: Povedená kabina

Spíše konzervativně je pojatý také interiér, který má jednoduché a přehledné rozložení. Navíc je vzhledem k atraktivní ceně auta až prémiově pojatý, s hodnotnými materiály a příkladným zpracováním. Cílová zákaznická skupina v tomto směru autu nemá co vytknout, snad jen multimediální systém s 8″ obrazovkou je vcelku jednoduchý, jen se základními funkcemi. Při každodenním využití však stačí. Plusem je navíc zachování klasických ovladačů v kabině pro ovládání různých funkcí, což usnadňuje ovládání během jízdy.

Do ruky se mi přitom dostala cenově atraktivní verze Club+, která vychází ze základního stupně výbavy Club. Proti němu přidává vyhřívání předních sedadel, LED mlhovky a 18″ kola, jinak už má Korando modelového roku 2023 vše podstatné ve standardní výbavě. Vždyť Club už zahrnuje šest airbagů, tempomat, zmíněný 8″ infotainment, dešťový a světelný senzor nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním.

Cílové skupině toto bude plně stačit. Výchozí manuální klimatizace postačuje, stejně jako analogové budíky – bez digitálního přístrojového štítu se obejdu, ocenil bych snad jen automatické dojezdy elektricky ovládaných oken. Leckomu pak mohou chybět střešní ližiny, kterými disponují až vyšší verze.

Za volantem s tenkým věncem se sedí spíše výše, pro lepší rozhled. Nespornou výhodou je pak bohatý vnitřní prostor, cestující tu mají habaděj místa také na zadních sedadlech. Přitom velký zůstává také zavazadlový prostor s udávaným objemem 551 litrů. Kočárek s korbou se sem sice vejde jen příčně umístěný, schová se však po měkkou roletu. Kufr je totiž poměrně vysoký. Objemné schránky jsou i v kabině, do dveří se třeba vejde 1,5litrová lahev.

Motor: Línější, s vyšší spotřebou

Motor je k dispozici dnes jediný, v podobě přeplňovaného benzinového čtyřválce 1.5 T-GDI s výkonem 120 kW a točivým momentem 280 Nm. Zážehová patnáctistovka je typický turbomotor. Do 1750 otáček působí líně a moc se ji nechce akcelerovat, aby následně poskytla slušný zátah. Celkově je nicméně dynamika průměrná, odpovídající zacílení auta. Těch 120 kW každopádně z auta tak nějak necítíte.

Manuální převodovka funguje bez větších výhrad. Řazení je vcelku přesné, chod spojkového pedálu nicméně žádá zvyk. Zpřevodování je pak delšího ražení, ve městě otáčky na čtyřku často spadnou k tisíci otáčkám.

Spotřeba je spíše vyšší. Ta průměrná se pohybuje okolo osmi litrů na 100 km. Na okreskách či dálnici při 110km/h tempu spadne k sedmi litrům, ve městě naopak jezdíte zhruba za 10 litrů.

Jízdní vlastnosti: Ideální nastavení

Naladění odpovídá cílové skupině zákazníků. Korando primárně sází na komfort. Podvozek je houpavější, se slušným tlumením nerovností, 18” kola si nicméně občas bouchnou. Klidně bych si tak vystačil se základními sedmnáctkami.

Také řízení je spíše lehké, s delším převodem, tolik zpětné vazby neposkytuje. I kvůli tomu Korando při rychlejším tempu nepůsobí tak jistě, při rychlém průjezdu obloukem je trochu těžkopádné. To však cílové skupině vadit nebude. Zákazníci spíše ocení fakt, že odhlučnění je na vysoké úrovni, zdůrazňující poskytovaný komfort.

SsangYong Korando: Základní technická data

MOTOR1.5 T-GDI
Zdvihový objem (cm3)1497
Výkon (kW)120
Točivý moment (Nm)280
Převodovka6M
Maximální rychlost (km/h)191
Zrychlení z 0-100 km/h (s)?
Spotřeba paliva – kombinovaná dle WLTP (l/100 km)8,1
Emise CO2 – kombinované dle WLTP (g/km)185
Objem palivové nádrže (l)50
Hmotnost provozní/užitečná (kg)1495/605

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *