SsangYong Torres (2022-)

SsangYong Torres 2022

Korejská automobilka SsangYong ve svých počátcích nabízela civilním zákazníkům automobily s licenční technikou amerického Jeepu. Ostatně ještě druhá generace Koranda z přelomu tisíciletí, známá také na českém trhu, byla ještě Jeepem silně ovlivněna. V roce 2022 výrobce přichystal svým způsobem návrat ke kořenům. Představil nový model SsangYong Torres, který někdejší vozy korejské značky v lecčems připomíná. Auto se představilo v roce 2022, na český trh oficiálně vstoupilo v létě 2023.

Jeho přípravy poprvé naznačily v roce 2021 zveřejněné stylistické návrhy, následně jej potvrdily i snímky zamaskovaných prototypů. O rok později se vůz konečně představil. Nakonec jako SsangYong Torres, podle národního parku v Chile Torres del Paine. Interně se mu ale dlouho říkalo SsangYong J100, obchodní jméno bylo zveřejněno krátce před odhalením.

SsangYong Torres tudíž sází na hranatou karoserii s osobitou přídí, s nízkou maskou a na ní navazujícími světlomety. Výsledkem je drsně se tvářící vozidlo, které právě ztvárněním masky připomíná Jeepy. Na teréňáky přitom odkazuje i víko kufru, jehož zdobení připomíná rezervní kola klasických offroadů. Sama automobilka o voze říká, že jde o „nové, moderní a autentické SUV se stylovými podněty založenými na designovém jazyce značky“.

Pod kapotou jedna pětka

Vnitřek je ryze moderní. Na středovém panelu jsou hned dva displeje, ten 12,3″ od multimediálního systému, ten 8″ pod ním pro ovládání ventilace. Nechybí ani digitální přístrojový štít. Zavazadlový prostor mimochodem poskytuje objem 703 litrů, u verze s rezervním kolem.

Co se týče rozměrů, jde o středně velké SUV, které má za úkol vyplnit mezeru mezi kompaktním SUV Korando a offroadem Rexton. Dlouho se mluvilo o tom, že odlišností bude elektrický pohon. Nakonec byl ale Torres neurčitě představen s „benzinovým čtyřválcem T-GDI“, z něhož se vyklubalo 1.5 T-GDI (120 kW) z Koranda. Základem je pohon předních kol, za příplatek ale je i čtyřkolka.

Přichází elektrický Torres

Později nicméně debutovala také elektrická verze Torres EVX s výkonem 150 kW a lithium-železo-fosfátovými (LFP) bateriemi s kapacitou 73,4 kWh. Poháněná jsou výhradně přední kola. Na českém trhu se začala prodávat v květnu 2024, přičemž se od spalovací verze odlišila také výrazně upraveným designem.

Dominantou přední části jsou jedinečná LED světla denního svícení, která horizontálně protkávají celou přední masku. Uvnitř se zase objevila jiná koncepce palubní desky, s dvěma opticky propojenými displeji.

Součást záchranného plánu

Přípravy modelu SsangYong Torres (tehdy ještě J100) byly oznámeny v rámci zveřejněného záchranného plánu, na němž firma pracovala poté, co se dostala do finančních potíží. Její stávající majitel, indická automobilka Mahindra & Mahindra už nehodlala společnost dále financovat, kvůli čemuž musel SsangYong požádat korejské úřady o tzv. program podpory autonomní restrukturalizace. Mezitím se hledal nový investor. Ten se v roce 2022 konečně našel, definitivně se jím stala skupina KG Group. Právě podle ní se SsangYong na domácím korejském trhu přejmenoval.

SsangYong Torres: Základní technická data

  • Rozměry: Délka x šířka x výška x rozvor: 4700 x 1890 x 1720 x 2680 mm
  • Objem zavazadelníku: 703 litrů (s rezervou), 839 litrů
  • Výroba: 2023- (Jižní Korea)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *