MG 4 Electric je kompaktní hatchback s elektrickým pohonem uvedený na trh v roce 2022. Tato novinka v nabídce značky vyvíjená s interním označením EH32 se jako první začala prodávat na čínském trhu, postupně se začala prodávat také v Evropě, pro níž byl vůz primárně vyvinut. Prodej na českém trhu odstartoval v roce 2023.
Design je výsledkem globální spolupráce. Za tvary stojí šanghajské SAIC Motor Design Center, které spolupracovalo s londýnským Advanced Design Studio a slavnou Royal College of Art. Ostře řezané přídi dominuje 28 diod a šest vertikálně orientovaných optických pásků. To koncová světla tvoří hned 172 diod s tím, že vodorovný pás karoserii opticky rozšiřuje, zatímco dvojitý střešní spoiler pomáhá aerodynamice. Součinitel aerodynamického odporu v závislosti na variantě činí 0,27, respektive 0,287.
Kabina je minimalistická. Zahrnuje 7″ digitální přístrojový štít kombinovaný s 10,25″ obrazovkou multimediálního systému.
Základem vozu se stala nově vyvinutá modulární platforma MSP (nazývaná někdy též Nebula). Při vývoji se počítalo s rozvržením hmotnosti v poměru 50:50 mezi nápravami a s nízkým těžištěm, jen 490 mm nad vozovkou, pro zajištění co nejlepších jízdních vlastností. Tomu pomáhají nízké, jen 110 mm vysoké baterie, které pomáhají redukovat výšku auta. Podvozek pak tvoří vzpěry MacPherson vpředu a víceprvkové zavěšení vzadu. S pracemi na voze mimochodem pomáhali zkušení dodavatelé jako Bosch, CATL, Continental nebo ZF.
Zadokolka i čtyřkolka
Na evropských trzích se MG 4 Electric začalo prodávat ve dvou výkonových variantách se 125 kW a 150 kW. Poháněná jsou přitom zadní kola. Zatímco základní využívá baterie s kapacitou 51 kWh pro dojezd až 350 km podle metodiky WLTP, výkonnější provedení má 64kWh akumulátor zajišťující dojezd až 450 km. Akumulátor lze nabíjet stejnosměrným proudem až o výkonu 117 kW, který jej nabije z 10 na 80 % kapacity za 40 minut.
V roce 2023 však debutovala dopředu avizovaná varianta s pohonem všech kol. MG 4 XPOWER nakonec dostalo dvojici elektromotorů o celkovém výkonu 320 kW, což z auta dělá nejvýkonnější MG v historii. I proto je varianta sportovně laděna, dočkala se tužšího zavěšení pro jistější jízdní vlastnosti, s jiným naladěním pružin a ostřejším řízením. Nechybí ani účinnější brzdový systém nebo pneumatiky Bridgestone Turanza. Přední elektromotor má mimochodem 150 kW, zadní 170 kW.
Automobil vyrábí čínská automobilka SAIC, která jej nabízí s logy původem britské automobilky MG. V Číně se prodává jako MG Mulan.
MG 4 Electric: Základní technická data
- Rozměry: Délka x šířka x výška x rozvor: 4287 x 1836 x 1504 x 2705 mm
- Objem zavazadlového prostoru: 350 litrů (verze Luxury), 363 litrů (ostatní verze)
- Výroba: 2022- (Ning-te, Čína)
Když mám na test elektromobil, často mě zaujme, ale většinou má i nedostatky, kvůli kterým bych si jeho koupi 2x rozmyslel. Těch, jejichž koupi bych s klidným svědomím doporučil, je málo. Jedním z nich je MG4 Electric Emotion. Stojí rozumné peníze, dobře vypadá, je komfortní, má nízkou spotřebu, slušný dojezd a k tomu všemu umí driftovat. Rád bych podpořil evropskou ekonomiku, ale kdybych si měl v této kategorii vybrat elektromobil, je dost možné, že bych skončil u MG4 z Číny
Více na: https://www.wikicars.cz/test-mg4-electric-elegance-64-kwh-nejlevnejsi-nove-auto-ktere-umi-driftovat/