Mazda 6 s interním označením GG je první generace takto pojmenovaného modelu střední třídy japonské značky, která se pro Evropu vyráběla mezi lety 2002 až 2008. V Číně ale vůz vydržel až do roku 2016. První Mazda 6 v nabídce nahradila stejně velký model 626, k přejmenování došlo v rámci tehdejší změny logiky pojmenování modelů značky, v souvislosti se změnou celkového pojetí nabídky. Mazda 6 (GG) byla nabízena ve třech karosářských variantách, jako sedan, liftback a kombi. V roce 2008 ji nahradila Mazda 6 druhé generace (GH). Na domácím japonském trhu se model prodával se jménem Atenza.
Automobil byl na evropských trzích nabízen výhradně se čtyřválcovými motory, v USA byl ale dostupné též vidlicový šestiválec. Evropská nabídka v době premiéry čítala benzinové čtyřválce 1.8 MZR (88 kW), 2.0 MZR (104 kW) a 2.3 MZR (122 kW). Turbodiesely zastupoval 2.0 MZR-CD ve verzích s 89 kW a 100 kW. Vrcholem nabídky se pak v roce 2005 stala Mazda 6 MPS (Mazdaspeed 6 v USA) s 2.3 MZR-DISI (191 kW). Tehdy také 2.0 MZR posílilo na 108 kW, zatímco silnější 2.0 MZR-CD na 105 kW.
Hodně povedené auto jak po stránce designu (zvlášť po faceliftu), tak i po stránce technické. Na svou dobu kvalitní materiály i provedení palubní desky, příjemná sportovnější sedadla, jistý podvozek. S benzínovým dvoulitrem spíše takové „malé GT“ na cestování než sportování (hlavně díky motoru, podvozek by snesl vyšší výkon). Velice slušná výbava už v základu, to asi bylo dáno tím, že na českém trhu se auto nedalo moc doplňovat příplatkovou výbavou, ta byla víceméně již daná z výroby. Vyloženou slabinou jsou nedostatečné halogenové světlomety a také slabá ochrana proti korozi.