Citroën v následujících letech chystá rozsáhlou modernizaci své nabídky. Jednou z novinek bude také nová generace modelu C5 Aircross, která je plánovaná pro rok 2025. Nyní se již světu představuje ve formě konceptu. Co o druhé generaci tohoto kompaktního SUV už víme?
Hodně toho prozradil stejnojmenný koncept prezentovaný na pařížském autosalonu 2024, který podle všeho naznačuje design novinky. Koncept je dle vyjádření Citroënu barevný a expresivní. Zdobí jej nové logo Citroënu a celková vizáž navazuje na dříve představenou novou generaci městského SUV C3 Aircross. Koncept je pak mimochodem dlouhý 465 centimetrů, je tak o 15 cm delší než dosavadní C5 Aircross, což naznačuje nárůst rozměrů u druhé generace tohoto vozu. Citroën však potvrzuje, že i nová generace bude výhradně pětimístným automobilem
Ze zákulisních zdrojů pak vyplývá, že nový automobil s interním označením CR3 bude dostupný s třemi různými typy pohonu. Konkrétně má jít o benzinový motor, plug-in hybrid a čistě elektrické provedení, zřejmě pojmenované Citroën ë-C5 Aircross. To souvisí s tím, že základem se stane nová platforma STLA Medium, kterou koncern Stellantis navrhnul pro možnost využití různých typů pohonů. Auto tak bude postaveno na shodném základu jako aktuální Peugeot 3008 nebo Opel Grandland.
Výhradně elektrifikované pohony
Všechny deriváty přitom budou elektrifikované, zážehový motor totiž doplní pomocný elektromotor pro možnost jízdy v čistě elektrickém režimu. Podle všeho půjde o nový tříválec 1.2 PureTech, který doplní 48V elektromotor o výkonu 21 kW pro snížení spotřeby i zvýšení elánu a šestistupňová dvouspojková převodovka E-DCS6 od Punch Powertrain.
Plug-in hybrid pak zřejmě převezme dnešní řešení tohoto ústrojí s přeplňovanou benzinovou šestnáctistovkou pod kapotou a jedním či dvěma elektromotory, pro pohon předních nebo všech kol. Zřejmě však dojde ke zvětšení akumulátoru či navýšení výkonu elektrické jednotky.
Elektrická varianta převezme techniku Peugeotu 3008 třetí generace. K dispozici tak budou různé výkonové verze, s výkonem 157 kW až 240 kW, s baterií o kapacitě 73 kWh nebo dokonce 98 kW dle varianty.
Novinka má vznikat ve francouzské továrně Rennes, v níž se vyrábí už dnešní generace C5 Aicross. Zahájení výroby je plánováno na konec roku 2024, s tím, že do prodeje se auto dostane v roce 2025.
Další novinky Citroënu:
- Nový Citroën C3 pro rok 2024 je tu. Proč se zpozdil?
- Nový Citroën C3 Aircross odhalen. Má až sedm míst!