C5CitroënKatalog

Citroën C5 Aircross (2017-)

Citroën C5 Aircross je kompaktní pětimístné SUV vyráběné francouzskou automobilkou od roku 2017. Automobil se nejprve začal prodávat v Číně, do Evropy dorazil až o rok později. Stal se nástupcem podobně velkého SUV C4 Aircross, svým způsobem v tehdejší nabídce nahradil i model střední třídy Citroën C5.

Airbumpy a individualizace

Design navázal na dříve uvedené modely značky, což znamená příď s rozdělenými světlomety, jejichž horní úzká část navazuje na logo. Boky ozdobily vzduchové kapsy Airbump, další poznávací znak současných Citroënů. Důležitou vlastností jsou také široké možnosti individualizace, Citroën v době premiéry sliboval 30 barevných kombinací karoserie a střechy.

Základem je modulární platforma EMP2 Skupiny PSA, kterou vůz sdílí s Peugeoty 3008 a 5008 druhé generace, velikostně však zapadá přesně mezi ně. Podvozek tvoří vpředu modifikované vzpěry MacPherson, vzadu najdeme torzně poddajnou příčku. Základem je pohon předních kol, pohon obou náprav je k dispozici pouze v rámci plug-in hybridního modelu.

Citroën v posledních letech klade důraz také komfort. Z toho důvodu se C5 Aircross dočkal systému Citroën Advanced Comfort, převzatého z C4 Cactus, jehož součástí je odpružení s tlumiči s hydraulickými dorazy. Součástí snahy o dosažení maximálního jízdního komfortu jsou také speciálně navržená sedadla se zesílenými potahy s všitou 15mm vrstvou z měkkého materiálu na způsob molitanu.

Vnitřek zase vsadil na praktičnost inspirovanou MPV – proto zadní lavici tvoří tři samostatně posuvná a polohovatelná sedadla. Rozsah jejich pohybu v podélném směru činí 150 mm, zatímco úhel opěradel lze měnit v rozmezí 19 až 26,5°. Možností je i jejich sklopení do roviny. 

Postupná proměna palety motorů

Do prodeje vůz vstoupil s nabídkou čtyř motorů. Benzinové zastoupily tříválec 1.2 PureTech (96 kW) a čtyřválec 1.6 PureTech (133 kW), z turbodieselů tu byly čtyřválce 1.5 BlueHDi (96 kW) a 2.0 BlueHDi (130 kW).

Na konci roku 2019 pak dorazil i plug-in hybrid, s kombinovaným výkonem 165 kW, využívající spolupráci benzinové šestnáctistovky se 133 kW a předního elektromotoru s 85 kW. Postupně přitom nahradil 1.6 PureTech a 2.0 BlueHDi, které v nabídce skončily mezi lety 2020 a 2021.

Pro rok 2023 pak nabídku doplnil i slabší plug-in hybrid, s kombinovaným výkonem 132 kW. Kombinuje spalovací motor 1.6 PureTech s výkonem 110 kW, elektromotor s 81 kW a 12,4 kWh baterii tvořenou 84 články, která zajišťuje dojezd až 58 km na jedno nabití. Zároveň silnější plug-in hybrid vsadil na větší baterie s kapacitou 14,2 kWh pro delší dojezd a 81kW elektromotor.

Změna tváře a nový hybrid

Pro rok 2022 se Citroën C5 Aircross dočkal modernizace, která kompletně proměnila jeho tvář. Auto se zbavilo rozdělených světlometů, místo toho se tu objevila nová světla navazující na vodorovné lišty v masce. Jinak řešený je také přední nárazník, k jistým úpravám došlo i vzadu, kde se objevila nová koncová světla.

Proměněn byl rovněž interiér. Na vrchu středového panelu se objevil volně stojící displej, s úhlopříčkou až 10″. Středové výdechy ventilace se tak posunuly pod něj, aby mu vytvořily prostor. Nové jsou i sedačky, které mají být komfortnější než dosud.

V roce 2023 pak nabídku rozšířila nová hybridní varianta. Model Hybrid 136 je 48V full-hybrid, který kombinuje tříválec 1.2 PureTech (100 kW) doplněný o elektromotor s výkonem 21 kW čerpající energii z 432Wh lithium-iontové baterie a šestistupňovou dvouspojkovou převodovku.

Citroën C5 Aircross se pro Evropu vyrábí ve francouzské továrně Rennes, kde v produkci nahradil model C5. Produkci pro Čínu má na starosti tamější závod Čcheng-tu.

Citroën C5 Aircross: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4500 x 1840 x 1670 x 2730  mm
  • Objem zavazadlového prostoru:  580-720 litrů
  • Výroba: 2017- (Rennes, Francie)

Citroën C5 Aircross

4.05

Design

3.8/5

Technika

4.0/5

Jízdní vlastnosti

4.5/5

Cena

3.8/5

Celkový dojem

4.0/5

Uživatelům se líbí

  • Komfortní podvozek
  • Nízká spotřeba plug-in hybridu

Uživatelům se nelíbí

  • Jen dotykové ovládání klimatizace
  • Úzká sedadla vzadu

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

3 komentáře: „Citroën C5 Aircross (2017-)

  • Design

    4

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    3.5

    Celkový dojem

    4

    I naftová C5 Aircross byla úžasně komfortní a odhlučněná. Hybridní verze na tom není jinak. Tedy vlastně je – je ještě tišší. Čistě na elektřinu ujedete nějakých 60 kilometrů. 60 naprosto tichých kilometrů. Můžete jet bez spalovacího motoru i 140 km/h na dálnici, tam ale výhodu tichého pohonu nevyužijete, aerodynamický hluk přehluší i benzínový motor.

    Podvozek je samostatnou kategorií. Tlumiče s progresivními hydraulickými dorazy odvádí fantastickou práci. V nižších rychlostech je tolik neoceníte, ale čím rychleji pojedete, tím lépe budou pracovat.

    V plug-in hybridu získáte univerzální řešení. Odveze vás naprosto tiše a elektricky do práce, ale zároveň můžete vyrazit s rodinou na dovolenou a dobíjení vůbec nemusíte řešit. Něco to ale stojí.

    Více na: https://www.roadblog.cz/test-citroen-c5-aircross-hybrid-2020/

    Reagovat
  • Design

    3.5

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid
    Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid má své mouchy. Těmi jsou hlavně nějaké neduhy v interiéru, jako třeba pár laciných plastů nebo otravné ovládání klimatizace. Taky nejde o nejpropracovanější hybrid a trochu mu schází pohon všech kol. Ovšem pokud vám jde v první řadě o pohodlí a klid na palubě, je to auto pro vás. Krom některých starších Citroënů jsem asi nezažil neprémiové auto, které by oplývalo takovým komfortem. A pokud máte kde nabíjet, jde i o úsporného společníka, kterého ve městě můžete využívat jako klasický elektromobil. Spotřebou pak potěší i na dlouhých cestách. A ta kultivovanost hybridního ústrojí! To je pohádka. K tomu přidává solidní dynamiku k předjíždění. Zároveň se příjemně řídí. Tudíž i když to není auto, které bych si koupil a má pár neduhů, tak musím přiznat, že se mi vracet nechtělo. Je to fajn každodenní společník. Hledáte-li rodinné SUV a nechcete skončit v obligátním koncernu a podobně, určitě můžu C5 Aircross doporučit. Ten až prémiový komfort vám bude leckdo závidět.

    Více na: https://www.wikicars.cz/test-citroen-c5-aircross-plug-in-hybrid-mestsky-elektromobil-i-extremne-pohodlny-pozirac-kilometru/

    Reagovat
  • Design

    4

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    Citroën C5 Aircross PHEV 2022
    Citroën C5 Aircross je po modernizaci ještě o kousek zajímavějším autem. K absolutnímu komfortu přidává i charismatický design. Trochu mě sice mrzí ty lacinější plasty v interiéru, ale jinak jde o povedené rodinné SUV, které si díky jeho pohodové povaze zamilujete.
    Více na: https://www.wikicars.cz/test-citroen-c5-aircross-plug-in-hybrid-225-facelift-v-prvni-rade-komfort/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *