Testy CitroënRecenze

Test: Citroën C5 Aircross Hybrid 225 Shine Pack (2022)

Citroën je odjakživa známý pro svoji avantgardní tvář a komfort na palubě. Jak se tyto charakteristiky povedlo použít u SUV Citroën C5 Aircross? Po týdnu testování mám jasno, tohle SUV je pro leckteré zákazníky ideálním automobilem.

Usedl jsem přitom za volant modernizovaného kousku z roku 2022. V rámci modernizace C5 Aircross dospěl, avantgardní příď nahradilo konvenčnější pojetí, které však vůz dělá elegantnějším, přesně ve stylu někdejších luxusních Citroënů. Pořád přitom vůz zůstává originální, s neobvykle ztvárněným propojením grafiky světel s maskou.

Moderní prvky

V rámci faceliftu se měnila také kabina, která využila nejmodernější prvky koncernu Stellantis – nejnovější infotainment či minimalistickou volicí páku automatu. V nejvyšší specifikaci je tu svébytný středový panel s volně stojícím 10″ dotykovým displejem infotainmentu, které střídá výchozí řešení zabudované mezi výdechy ventilace. Obrazovka má díky vysokému rozlišení výtečný obraz, systém by nicméně mohl rychleji reagovat na pokyny. Interiér pak působí až nečekaně luxusně, v tomto směru udělal vůz v rámci faceliftu krok dopředu.

Za volantem se sedí vysoko, přesně, jak mají zákazníci SUV rádi, což usnadňuje výhled z auta i nastupování. Plusem jsou pohodlná sedadla, s možností masážní funkce. Prostoru je tu pak však jen průměrně. Citroën C5 Aircross sice zvenku působí dost mohutně, stále je to ale kompaktní SUV s délkou 4,5 metru, což se vzadu plně projeví. Dospělý tu má sice nad hlavou hromadu místa, před koleny to je ale tak akorát.

C5 Aircross nicméně myslí především na rodiny s dětmi, v tomto směru jsou tak výhodou tři samostatná sedadla. Plusem pro rodiny je i slušný zavazadelník, a to i v případě plug-in hybridu, u něž prostor pod podlahou z větší části zabírají baterie. Jen to víko kufru by se mohlo otevírat rychleji.

Ryzí Citroën

Citroën C5 Aircross modelového roku 2022 jsem testoval jako plug-in hybrid, což je pro rodinné SUV pro leckoho ideální volba. Po městě na elektřinu vůz klidně zvládne bezmála 40 km, se spotřebou elektrické energie 30 kWh. Akumulátor se přitom se silnější palubní nabíječkou dobije za dvě hodiny.

Jak bývá u plug-in hybridů zvykem, je vhodné akumulátor pravidelně dobíjet. Jinak ve městě jezdíte s vybitou baterií za 8-10 l/100 km podle provozu. Na dálnici pak auto v hybridním režimu jezdí za 8 l/100 km. Na okreskách to ale s nabitou baterií klidně zvládne se spotřebou 1 l/100 km – díky pravidelnému zpomalování auto rekuperuje brzdnou energii zpět do baterie. Sladění motorů je přitom optimální, příkladně hladké. Také automat řadí hladce, byť nikoliv neznatelně. Plnou sílu 165 kW ale využijete jen málokdy, k osobnosti vozu se rychlá jízda tolik nehodí.

Celkový charakter C5 Aircross je totiž ryzí Citroën. Prim tu hraje komfort a pohoda na palubě. Řízení je lehké, přesně takové, že jej můžete řídit jedním prstem, když se vám zachce. Podvozek je pak měkký, což bohužel na rozbitých českých cestách občas znamená, že si tlumiče bouchnou do dorazů. Houpavý charakter je ale opojný a leckoho bude bavit. Stejně tak na dálnici na palubě vládne klid, odhlučnění motoru i okolní je příkladné.

Další recenze Citroën C5 Aicross

Tomáš Devera, Roadblog.cz:

C5 Aircross PHEV: I naftová C5 Aircross byla úžasně komfortní a odhlučněná. Hybridní verze na tom není jinak. Tedy vlastně je – je ještě tišší. Čistě na elektřinu ujedete nějakých 60 kilometrů. 60 naprosto tichých kilometrů. Můžete jet bez spalovacího motoru i 140 km/h na dálnici, tam ale výhodu tichého pohonu nevyužijete, aerodynamický hluk přehluší i benzínový motor.

Podvozek je samostatnou kategorií. Tlumiče s progresivními hydraulickými dorazy odvádí fantastickou práci. V nižších rychlostech je tolik neoceníte, ale čím rychleji pojedete, tím lépe budou pracovat.

V plug-in hybridu získáte univerzální řešení. Odveze vás naprosto tiše a elektricky do práce, ale zároveň můžete vyrazit s rodinou na dovolenou a dobíjení vůbec nemusíte řešit. Něco to ale stojí.

C5 Aircross, 2.0 BlueHDI: Cestování jsem si naprosto užíval a vždy jsem se na něj těšil. Žádná sportovní jízda, ale pohodlné výletování. 

Co se týká motoru – pod kapotou jsem měl dvoulitr BlueHDI o výkonu 177 koní. Ten je ukázkově odhlučněný a tak jsem neměl ani potřebu vypínat systém Start & Stop, protože vypnutí a opětovné naskočení motoru bylo neznatelné. I při rychlosti 140 km/h bylo v autě ticho (kterému pomáhají i akustická skla) a motor měl stále dostatek výkonu k předjetí, nebo rychlejší jízdě na dálnici. Zrychlení z 0 na 100 bylo dokonce rychlejší, než udávají technická data. Spotřeba nižší než udávaná sice nebyla, ale i tak mi výsledných 6,4 l/100 km přijde jako skvělá hodnota. 

Adam Václavek, Wikicars.cz

C5 Aircross PHEV 2021: Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid má své mouchy. Těmi jsou hlavně nějaké neduhy v interiéru, jako třeba pár laciných plastů nebo otravné ovládání klimatizace. Taky nejde o nejpropracovanější hybrid a trochu mu schází pohon všech kol. Ovšem pokud vám jde v první řadě o pohodlí a klid na palubě, je to auto pro vás. Krom některých starších Citroënů jsem asi nezažil neprémiové auto, které by oplývalo takovým komfortem. A pokud máte kde nabíjet, jde i o úsporného společníka, kterého ve městě můžete využívat jako klasický elektromobil. Spotřebou pak potěší i na dlouhých cestách. A ta kultivovanost hybridního ústrojí! To je pohádka. K tomu přidává solidní dynamiku k předjíždění. Zároveň se příjemně řídí. Tudíž i když to není auto, které bych si koupil a má pár neduhů, tak musím přiznat, že se mi vracet nechtělo. Je to fajn každodenní společník. Hledáte-li rodinné SUV a nechcete skončit v obligátním koncernu a podobně, určitě můžu C5 Aircross doporučit. Ten až prémiový komfort vám bude leckdo závidět.

C5 Aircross PHEV 2022: Citroën C5 Aircross je po modernizaci ještě o kousek zajímavějším autem. K absolutnímu komfortu přidává i charismatický design. Trochu mě sice mrzí ty lacinější plasty v interiéru, ale jinak jde o povedené rodinné SUV, které si díky jeho pohodové povaze zamilujete.

Filip Suchomel, Autodays.cz

Citroën na nás během testu působil velmi vyváženě a hraje především na komfortní notu, ve které vyčnívá nad konkurencí. Pohonné ústrojí 225koňového plug-in hybridu dokáže nabídnout velmi slušnou dynamiku, ale ve vysokých rychlostech je znát, že podvozek už postrádá potřebnou stabilitu a je naladěn opravdu spíše pro komfortní svezení, než na atakování maximálních rychlostí německého Autobahnu. Už se těšíme na nedávno uveřejněný facelift tohoto modelu, který má dle slov výrobce posunout komfort ještě o jeden krok dále.

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *