RecenzeTesty MG

Test: MG EHS PHEV Exclusive (2023)

MG od příchodu na český trh postupně rozšířilo nabídku a další modely chystá uvést i v následujících měsících, včetně dalších elektromobilů, kombi MG 5 a malého SUV MG ZS EV. Od vstupu na trh je tu kompaktní SUV MG EHS, plug-in hybridní verze modelu HS. Vyzkoušel jsem ho ve verzi pro rok 2023. Jak obstál?

Co se týče stylistického hlediska, tak na výbornou. MG HS, potažmo plug-in hybridní EHS, je jakožto větší bratr ZS to dospěleji se tvářící SUV. I přes důraz na eleganci je však pořád znatelný sportovní šmrnc, hlavně z hlediska masky. Za dveřmi je sice facelift, který zdůrazní sportovní tvář, ten se ale má (minimálně prozatím) týkat HS se spalovacím motorem a EHS bude nadále využívat stávající masku.

Prostorný a hezky zpracovaný interiér

Také interiér se povedl, a to i s ohledem na dostupnou cenovku MG EHS. Výrobce totiž nešetřil na materiálech, a tak vnitřek působí nadmíru hodnotně, v mnoha ohledech až nečekaně, vzhledem k ceně. Náklady se tak na první pohled snižovaly neznatelně, u některých detailů je nicméně snaha o nízkou cenu (logicky) znát.

Infotainment je tak pomalejší, navíc je pouze v anglickém jazyce. Chybělo mi i tlačítko pro přímý vstup k rádiu. Parkovací kamery pak nemají nijak zázračné rozlišení, šikovný je však systém sledující 360° okolí vozidla nebo ukazatel reálné vzdálenosti od okolních vozidel (či překážek) při parkování. Plusem jsou též kamery ve vnějších zpětných zrcátkách, které usnadní manévrování. A konečně palubní počítač jako jeden z mála plug-inů ukazuje kombinovanou spotřebu benzinu i elektrické energie.

Za volantem se sedí spíše výše, což bude cílové klientele vyhovovat, já osobně bych si však sedačku řidiče dal níže a volant zase blížeji k tělu. Samotné sedadlo je pohodlné i na dlouhých cestách, zároveň má sportovní vizáž díky začleněným hlavovým opěrkám i díky poctivému bočnímu vedení. Přístrojový štít je digitální, jak je dnes zvykem. Navíc mě poněkud mátl ukazatel využívaného výkonu, na místě typicky vyhrazeném rychloměru, který je v tomto případě vlevo přístrojového štítu. A výstražná dioda hlídání mrtvého úhlu v A-sloupku není tolik vidět.

To z hlediska vnitřního prostoru není MG EHS moc co vyčítat. Dostatek místa je také na zadních sedadlech, jen je lavice ukotvena poměrně nízko, a tak dospělým cestujícím s dlouhýma nohama se zde nesedí tak komfortně. Zavazadelník s udávaným objemem 448 litrů je však v praxi slušný, a to i u plug-in hybridu, u něhož je však pod dvojitou podlahou kvůli bateriím logicky jen malý prostor, pro dobíjecí kabely nebo lepicí sadu na opravu pneumatik.

Unikátní technika

Technika v útrobách navíc dokazuje, že MG umí jít vlastní cestou. Plug-in hybridní pohon je totiž v lecčems specifický. Motor pod kapotou v podobě přeplňovaného benzinového čtyřválce 1.5 T-GDI (119 kW) ještě tolik nepřekvapí, kombinace s desetistupňovou, elektronicky řízenou automatickou převodovkou však už ano. Zvlášť když zjistíte, že šest stupňů je tu pro spalovací motor a čtyři pro 90kW elektromotor, což má přispívat hladkému chování a hlavně nízké spotřebě. Poslední součástí plug-in hybridního ústrojí o kombinovaném výkonu 190 kW je pak baterie s kapacitou 16,6 kWh. Poháněná jsou mimochodem výhradně přední kola.

Také samotné chování systému je osobité. Zatímco jiné plug-in hybridy nabízejí mnohé jízdní režimy nebo různé úrovně rekuperace brzdné energie, MG EHS sází na jednoduché ovládání, a tak si u něj můžete nastavit prakticky jen to, nakolik má auto udržovat napětí v baterii. Toto samočinné řešení tak usnadňuje ovládání, zvláště u cílové klientely, která nechce složité nastavování řešit.

Jiné je i samotné chování systému. Jestliže plug-in hybridy většinou zdůrazňují elektrický pohon a spalovací motor se u nich často připojuje až po vybití energie v bateriích, MG EHS skutečně využívá výhod kombinace dvou pohonů. Vůz oba pohony samočinně kombinuje pro co nejnižší spotřebu – to ve výsledku vede k tomu, že proti jiným plug-in hybridům častěji jezdí na spalovací motor, jemuž elektromotor jen pomáhá. Vlastně je to ale logické, protože u jiných plug-in hybridů se často dává, že jedou na elektřinu i v době, kdy to nemá tolik smysl.

Apetit je přitom díky tomu opravdu optimální. Po městě se dá snadno jezdit s kombinovanou spotřebou 6 l/100 km, respektive 6 kWh/100 km, po vybití akumulátoru se spotřeba paliva pohybuje kolem 8 l/100 km na okresních silnicích a 9 l/100 km na dálnici. Dlouhodobá spotřeba se tak pohybuje okolo 7 l/100 km. Baterie se mimochodem dobijí za zhruba čtyři hodiny. Škoda jen menší palivové nádrže o objemu jen 37 litrů, která celkový dojezd poněkud omezuje.

Sladění pohonů je navíc hladké a přepínání mezi motory prakticky nepostřehnete. Snad jen když se baterie vybije, jeví se změna převodu ne tak hladká, to souvisí s tím, že elektromotor pomáhá sekvenční převodovce hladčeji řadit. Akcelerace pak nebývá zcela hladká, při 80% využití výkonu si všimnete, kterak ústrojí ještě přidá, jakoby se ještě nadechlo k lepším výkonům. Kombinovaný výkon 190 kW nicméně znamená, že odpich je více než slušný, a tak si na sílu rozhodně nebudete stěžovat.

Pohodář

S jednoduchým ovládáním souvisí i celkové naladění na pohodu. MG sice historicky bylo známé pro svoje sportovní vlastnosti, EHS ale sází hlavně na komfort. Auto si krásně popasuje i s rozbitými českými cestami, na nichž nejsou slyšet žádné hlučné rány. V tomto směru je znát ladění vozu v Británii, kde cesty mívají podobné jako u nás.

Sportovní, rychlejší jízdy se MG EHS pak sice nebojí, i díky elektronické uzávěrce diferenciálu. Přesto je ale znát, že takové tempo mu tolik nesedí. Karoserie už se totiž v oblouku rozhoupe. Spíše jej tak oceníte při běžné jízdě, kdy jde o příjemného, komfortního společníka. Snad jen na dálnici je slyšet lehký aerodynamický šum.

MG EHS: Základní technická data

MOTORPHEV
Výkon (kW)190
Převodovka10A
Maximální rychlost (km/h)190
Zrychlení z 0-100 km/h (s)6,9
Spotřeba paliva – kombinovaná dle WLTP (l/100 km)1,8
Emise CO2 – kombinované dle WLTP (g/km)43
Objem palivové nádrže (l)37
Hmotnost provozní/užitečná (kg)1812/384

Další recenze MG EHS

Adam Václavek, Wikicars.cz:

MG EHS není autem bez chyb. Ale zároveň má hodně co nabídnout. Jízda je totiž na velmi vysoké úrovni. S cenovkou pod 1 milion Kč v plné výbavě pak konkurenci hledá stěží. Většině evropským plug-in hybridním SUV se tak v mnohém přinejmenším vyrovná. Kazí to však zmíněné drobnosti, kterých není málo. Ale zase jsme u ceny, za kterou se toho dá dost prominout. Navíc chyby nejsou tak velké, aby se nedaly odstranit při příští modernizaci modelu. Evropa by se tak měla mít na pozoru, protože Čína to s britským MG myslí vážně. Zaujal mě levnější model MG ZS a tentokrát i vlajková loď EHS. Ta auta se totiž dají s čistým svědomím doporučit.

Dominik Parajka

Plusy: svieži moderný dizajn, hodnotne pôsobiace spracovanie exteriéru a interiéru, príjemne naladený podvozok, množstvo jedinečných praktických riešení, komfortné predné sedadlá, super posed a priestor na zadných sedadlách, skvelý kamerový systém 

Mínusy: pomalšie reakcie displeja infotainmentu, pri dynamickej jazde pomalšie reakcie hybridného pohonu

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *