MG HS je kompaktní SUV původem britské značky, dnes vlastněné čínskou automobilkou SAIC. Na trh vstoupilo v první generaci v roce 2018 jako náhrada za dřívější model MG GS, první SUV této značky. V rámci nabídky stojí nad menším modelem MG ZS. V roce 2022 se MG HS začalo prodávat i v Česku, v rámci příchodu MG na český trh. V roce 2024 debutovala druhá generace MG HS, která tu první postupně nahradila.
Design auta poprvé naznačil koncept MG X-motion poprvé prezentovaný na pekingském autosalonu v roce 2018. Krátce nato debutovala sériová verze, která si uchovala základní stylistické motivy studie. To znamenalo výraznější design než u předcházejícího modelu, s dominantní maskou. Interiér zase sází na moderní prvky, 12,3″ digitální přístrojový štít a 10,1″ dotykovou obrazovku infotainmentu.
Automobil debutoval s dvěma motory, výhradně přeplňovanými zážehovými čtyřválci. Základem se stalo 1.5 T-GDI se 126 kW, nad nímž stál 2.0 T-GDI se 172 kW.
Na českém trhu se v roce 2022 začal vůz prodávat výhradně ve verzi MG eHS. To je plug-in hybrid o kombinovaném výkonu 190 kW. Konkrétně kombinuje benzinový přeplňovaný čtyřválec 1.5 T-GDI (119 kW) s elektromotorem (90 kW) a bateriemi s kapacitou 16,6 kWh pro dojezd až 52 kilometrů v čistě elektrickém režimu. Dobít je lze za 4,5 hodiny. Baterii od dodavatele CATL tvoří šest modulů po patnácti článcích, tvarována je do písmene T a uložena je pod zadními sedadly s přesahem do středového tunelu. Speciální je pak převodovka, desetistupňová, s šesti stupni pro spalovací motor a čtyřmi pro elektromotor. Poháněná jsou výhradně přední kola.
Na začátku roku 2023 dorazila na český trh i verze s čistě spalovacím motorem, v podobě přeplňovaného zážehového čtyřválce 1.5 T-GDI s výkonem 119 kW.
Jen krátce na to debutovala modernizovaná verze MG HS. Ta upravila přední partie s agresivnější tváří, zatímco uvnitř se objevil modernější infotainment s 10,1″ obrazovkou.
MG HS: Základní technická data
- Délka x šířka x výška x rozvor: 4574 x 1876 x 1664 x 2720 mm
- Objem zavazadlového prostoru: 463 litrů (448 litrů plug-in hybrid)
- Výroba: 2018-2024 (Ning-te, Čína)
MG EHS 1.5 TGI PHEV Exclusive (2022)
MG EHS není autem bez chyb. Ale zároveň má hodně co nabídnout. Jízda je totiž na velmi vysoké úrovni. S cenovkou pod 1 milion Kč v plné výbavě pak konkurenci hledá stěží. Většině evropským plug-in hybridním SUV se tak v mnohém přinejmenším vyrovná. Kazí to však zmíněné drobnosti, kterých není málo. Ale zase jsme u ceny, za kterou se toho dá dost prominout. Navíc chyby nejsou tak velké, aby se nedaly odstranit při příští modernizaci modelu. Evropa by se tak měla mít na pozoru, protože Čína to s britským MG myslí vážně. Zaujal mě levnější model MG ZS a tentokrát i vlajková loď EHS. Ta auta se totiž dají s čistým svědomím doporučit.
Více na: https://www.wikicars.cz/test-mg-ehs-1-5-tgi-phev-exclusive-anglo-cina-dotahuje-evropu/
MG EHS PHEV Exclusive 2022
MG se na český trh vrátilo s dvěma modely, které v době uvedení na trh nemohly být rozdílnější. Menší MG ZS je malé, městské SUV s klasickými spalovacími motory, zatímco MG EHS je kompaktní SUV s plug-in hybridním pohonem. Než na trh přijde HS s klasickým spalovacím motorem a než dorazí čistě elektrické ZS, vyzkoušeli jsme během týdenního testu MG EHS v podobě plug-in hybridu. A tento jeden z nejlevnějších plug-in hybridů na českém trhu nás hodně zaujal. A šanci zaujmout má i zákazníky.
Design MG EHS navazuje na menší model. Oproti menšímu ZS je však vizáž dospělejší, elegantnější. Někteří kolemjdoucí dokonce ve voze vidí náznak Mercedesů.
Kabina pak dělá skvělý dojem jako ZS. Kvalita zpracování i použité materiály jsou na vysoké úrovni, v Číně vyráběné SUV je v tomto na stejné úrovni jako auta v Česku zavedenějších značek. Navíc za tu cenu je to až nečekaný luxus.
Za volantem se sedí vysoko, a to i na poměry SUV, což však typické klientele bude vyhovovat. Já osobně bych si však sedačku řidiče dal níže a volant blížeji k tělu. Samotné sedadlo je pak pohodlné i na dlouhých cestách, zároveň má sportovní vizáž díky začleněným hlavovým opěrkám i díky poctivému bočnímu vedení. Plusem je i velkorysý vnitřní prostor. Dostatek místa je také vzadu, jen je lavice ukotvena poměrně nízko, a tak dospělým cestujícím s dlouhýma nohama se zde nesedí tak komfortně. Zavazadelník je však slušný, a to i u plug-in hybridu, u něhož je však pod dvojitou podlahou kvůli bateriím logicky jen malý prostor, pro dobíjecí kabely nebo lepicí sadu na opravu pneumatik.
Některé drobnosti se tu však najdou, daly by se případně řešit v rámci nějakého faceliftu. Infotainment se pomalu načítá, navíc je jen v anglickém jazyce. Trochu matoucí pro mě zpočátku byl i ukazatel využívaného výkonu, na místě typicky vyhrazeném rychloměru, který je v tomto případě vlevo přístrojového štítu. A výstražná dioda hlídání mrtvého úhlu v A-sloupku není tolik vidět. Chybělo mi i tlačítko pro přímý vstup k rádiu. Parkovací kamery pak nemají nijak zázračné rozlišení, šikovný je však systém sledující 360° okolí vozidla. Stejně jako kamery ve vnějších zpětných zrcátkách, které usnadní manévrování. Líbí se mi i palubní počítač, který jako jeden z mála plug-inů ukazuje kombinovanou spotřebu benzinu i elektrické energie.
Testovaný plug-in hybrid je pak v lecčems specifický. Začíná to už technikou, jejíž součástí je unikátní desetistupňová převodovka, se šesti stupni pro spalovací motor a čtyřmi pro elektromotor. Poháněná jsou mimochodem výhradně přední kola. Originální je také naladění, zatímco jiné plug-in hybridy preferují elektrický pohon, na který se mnohdy spoléhají i v době, kdy to nemá tolik smysl, MG EHS oba pohony automaticky kombinuje pro co nejnižší spotřebu – proto se stává, že proti jiným plug-in hybridům častěji jezdí na spalovací motor, jemuž elektromotor jen pomáhá.
Samotné sladění pohonu je však hladké a přepínání nepostřehnete. Jen když se baterie vybije, jeví se změna převodu ne tak hladká, to souvisí s tím, že elektromotor pomáhá sekvenční převodovce hladčeji řadit. Při akceleraci si pak všimnete, že při 80% využití výkonu ústrojí ještě přidá, jakoby se ještě nadechlo k lepším výkonům. Kombinovaný výkon 190 kW pak znamená, že odpich už je více než slušný.
Ovládání je přitom velice jednoduché. Zatímco jiné plug-in hybridy nabízí mnohé jízdní režimy nebo různé úrovně rekuperace brzdné energie, v případě EHS si můžete nastavit prakticky jen to, nakolik má auto udržovat napětí v baterii. A právě tohle bude mnohým klientům sympatické, nechtějí řešit nějaké nastavování, ale stejně nejraději využijí automatiku a tu jim MG poskytuje.
Sympatická je také spotřeba paliva. Ve městě se klidně dá jezdit s kombinovanou spotřebou 6 l/100 km, respektive 6 kWh/100 km, po vybití akumulátoru se spotřeba paliva pohybuje kolem 8 l/100 km na okresce a 9 l/100 km na dálnici. Baterie se mimochodem dobijí za zhruba čtyři hodiny.
Jízdní vlastnosti jsou pak orientovány hlavně na pohodlnou jízdu. MG EHS si krásně popasuje i s rozbitými českými cestami, na nichž nejsou slyšet žádné hlučné rány. MG EHS se zhostí i rychlé jízdy, díky elektronické uzávěrce diferenciálu se nezalekne i rychlejšího tempa, tak nějak ale znát, že mu tolik nesedí. Naopak při pohodové jízdě je příjemným, komfortním společníkem. Snad jen na dálnici je slyšet lehký aerodynamický šum.
MG mně tak už podruhé dokázalo, že auta stavět umí. Navíc se ukazuje, že zvládá i různorodá auta, jak levné městské SUV ZS, tak kompaktní SUV EHS s plug-in hybridním pohonem. Věřím, že tahle značka na českém trhu ještě bude mít velký úspěch.