MG se na český trh vrátilo s dvěma modely, které v době uvedení na trh nemohly být rozdílnější. Menší MG ZS je malé, městské SUV s klasickými spalovacími motory, zatímco MG EHS je kompaktní SUV s plug-in hybridním pohonem. Než na trh přijde HS s klasickým spalovacím motorem a než dorazí čistě elektrické ZS, vyzkoušeli jsme během týdenního testu MG EHS v podobě plug-in hybridu. A tento jeden z nejlevnějších plug-in hybridů na českém trhu nás hodně zaujal. A šanci zaujmout má i zákazníky.
Elegantnější, dospělejší
Design MG EHS navazuje na menší model. Oproti menšímu ZS je však vizáž dospělejší, elegantnější. Někteří kolemjdoucí dokonce ve voze vidí náznak Mercedesů.
Kabina pak dělá skvělý dojem jako ZS. Kvalita zpracování i použité materiály jsou na vysoké úrovni, v Číně vyráběné SUV je v tomto na stejné úrovni jako auta v Česku zavedenějších značek. Navíc za tu cenu je to až nečekaný luxus.
Za volantem se sedí vysoko, a to i na poměry SUV, což však typické klientele bude vyhovovat. Já osobně bych si však sedačku řidiče dal níže a volant blížeji k tělu. Samotné sedadlo je pak pohodlné i na dlouhých cestách, zároveň má sportovní vizáž díky začleněným hlavovým opěrkám i díky poctivému bočnímu vedení. Plusem je i velkorysý vnitřní prostor. Dostatek místa je také vzadu, jen je lavice ukotvena poměrně nízko, a tak dospělým cestujícím s dlouhýma nohama se zde nesedí tak komfortně. Zavazadelník je však slušný, a to i u plug-in hybridu, u něhož je však pod dvojitou podlahou kvůli bateriím logicky jen malý prostor, pro dobíjecí kabely nebo lepicí sadu na opravu pneumatik.
Některé drobnosti se tu však najdou, daly by se případně řešit v rámci nějakého faceliftu. Infotainment se pomalu načítá, navíc je jen v anglickém jazyce. Trochu matoucí pro mě zpočátku byl i ukazatel využívaného výkonu, na místě typicky vyhrazeném rychloměru, který je v tomto případě vlevo přístrojového štítu. A výstražná dioda hlídání mrtvého úhlu v A-sloupku není tolik vidět. Chybělo mi i tlačítko pro přímý vstup k rádiu. Parkovací kamery pak nemají nijak zázračné rozlišení, šikovný je však systém sledující 360° okolí vozidla. Stejně jako kamery ve vnějších zpětných zrcátkách, které usnadní manévrování. Líbí se mi i palubní počítač, který jako jeden z mála plug-inů ukazuje kombinovanou spotřebu benzinu i elektrické energie.
Jedinečná technika
Testovaný plug-in hybrid je pak v lecčems specifický. Začíná to už technikou, jejíž součástí je unikátní desetistupňová převodovka, se šesti stupni pro spalovací motor a čtyřmi pro elektromotor. Poháněná jsou mimochodem výhradně přední kola. Originální je také naladění, zatímco jiné plug-in hybridy preferují elektrický pohon, na který se mnohdy spoléhají i v době, kdy to nemá tolik smysl, MG EHS oba pohony automaticky kombinuje pro co nejnižší spotřebu – proto se stává, že proti jiným plug-in hybridům častěji jezdí na spalovací motor, jemuž elektromotor jen pomáhá.
Samotné sladění pohonu je však hladké a přepínání nepostřehnete. Jen když se baterie vybije, jeví se změna převodu ne tak hladká, to souvisí s tím, že elektromotor pomáhá sekvenční převodovce hladčeji řadit. Při akceleraci si pak všimnete, že při 80% využití výkonu ústrojí ještě přidá, jakoby se ještě nadechlo k lepším výkonům. Kombinovaný výkon 190 kW pak znamená, že odpich už je více než slušný.
Jednoduchý a pohodlný
Ovládání je přitom velice jednoduché. Zatímco jiné plug-in hybridy nabízí mnohé jízdní režimy nebo různé úrovně rekuperace brzdné energie, v případě EHS si můžete nastavit prakticky jen to, nakolik má auto udržovat napětí v baterii. A právě tohle bude mnohým klientům sympatické, nechtějí řešit nějaké nastavování, ale stejně nejraději využijí automatiku a tu jim MG poskytuje.
Sympatická je také spotřeba paliva. Ve městě se klidně dá jezdit s kombinovanou spotřebou 6 l/100 km, respektive 6 kWh/100 km, po vybití akumulátoru se spotřeba paliva pohybuje kolem 8 l/100 km na okresce a 9 l/100 km na dálnici. Baterie se mimochodem dobijí za zhruba čtyři hodiny.
Jízdní vlastnosti jsou pak orientovány hlavně na pohodlnou jízdu. MG EHS si krásně popasuje i s rozbitými českými cestami, na nichž nejsou slyšet žádné hlučné rány. MG EHS se zhostí i rychlé jízdy, díky elektronické uzávěrce diferenciálu se nezalekne i rychlejšího tempa, tak nějak ale znát, že mu tolik nesedí. Naopak při pohodové jízdě je příjemným, komfortním společníkem. Snad jen na dálnici je slyšet lehký aerodynamický šum.
Další recenze MG EHS
MG EHS není autem bez chyb. Ale zároveň má hodně co nabídnout. Jízda je totiž na velmi vysoké úrovni. S cenovkou pod 1 milion Kč v plné výbavě pak konkurenci hledá stěží. Většině evropským plug-in hybridním SUV se tak v mnohém přinejmenším vyrovná. Kazí to však zmíněné drobnosti, kterých není málo. Ale zase jsme u ceny, za kterou se toho dá dost prominout. Navíc chyby nejsou tak velké, aby se nedaly odstranit při příští modernizaci modelu. Evropa by se tak měla mít na pozoru, protože Čína to s britským MG myslí vážně. Zaujal mě levnější model MG ZS a tentokrát i vlajková loď EHS. Ta auta se totiž dají s čistým svědomím doporučit.
Dominik Parajka
Plusy: svieži moderný dizajn, hodnotne pôsobiace spracovanie exteriéru a interiéru, príjemne naladený podvozok, množstvo jedinečných praktických riešení, komfortné predné sedadlá, super posed a priestor na zadných sedadlách, skvelý kamerový systém
Mínusy: pomalšie reakcie displeja infotainmentu, pri dynamickej jazde pomalšie reakcie hybridného pohonu