MG se na český trh po letech vrací, a to s velice zajímavou nabídkou. Model MG ZS je totiž laděn tak, že si ho česká klientela nepochybně oblíbí a konkurenci přidělá hodně starostí. Atraktivní cenovka lákající z reklam totiž není jeho jediný benefit.
Slušivá šmoulí barva
Už samotný design je atraktivní. MG ZS možná nevystupuje z davu nápadnými detaily, velká maska s výrazným logem je dnes typická pro mnohé vozy, celek ale působí harmonicky a originálně. V nápadité „šmoulí“ modré to navíc ZS sluší.
Také interiér je vlastně normální, s klasickou volicí pákou a obrazovkou infotainmentu zakomponovanou do palubní desky. To je ale vlastně dobře, protože si nemusíte na nic složitě zvykat. ZS si navíc uchovává i klasická tlačítka, která kombinuje s dotykovým displejem infotainmentu. Třeba klimatizaci si tak můžete nastavit jak „fyzicky“ tlačítkem, tak dotykem přes multimediální systém. Jen škoda, že infotainment nemá tlačítko zpět a musíte se při vracení se do jiné složky pořád vracet na domovskou stránku.
Povedený interiér
Právě infotainment každopádně dokazuje, že vzhledem k nízké ceně auta se muselo v některých aspektech šetřit. Navigace se tak načítá pomaleji a parkovací kamera nemá nijak zázračnou grafiku, je tu ale zároveň třeba 360° systém sledující okolí vozu. Opět ale kvůli rozlišení v praxi hůře použitelný. Plusem je každopádně možnost zrcadlení chytrého telefonu. Stejně se mi tak líbí množství zobrazovaných informací v palubním počítači.
Naopak z hlediska použitých materiálů byste nízkou cenovku ZS rozhodně nečekali. Zpracování i výběr materiálů je na vysoké úrovni, povedený je i použitý dekor. Sedačky jsou pohodlné, hledání optimální pozice za volantem však ztěžuje jen výškově nastavitelný volant, jeden z těch lacinějších detailů. Výhled do stran pak omezuje sklon poměrně silných A-sloupků.
Z hlediska prostornosti ale nemám k ZS zásadní poznámky. Vzadu je dostatečný prostor i pro dospělého, stejně tak kufr je až neskutečně objemný. Jen poměrně těžké víko ztěžuje přístup do něj. A chybí mu háčky na nákupní tašky.
Tříválec stačí
MG ZS jsem testoval v kombinaci přeplňovaného tříválce a automatu, což je velice povedená specifikace. Tříválec je kultivovaný a dobře odhlučněný, automat pak v rámci dané cenové kategorie skvěle funguje. Ne že byste o změně převodu vůbec nevěděli, za všech podmínek je ale hladká. Platí to přitom i pro manuální režim řazení.
Samotný motor možná při rozjezdu nemá takovou razanci a na dálnici se projeví limity dané jeho výkonem 82 kW, pro běžnou jízdu ale jeho síla plně stačí. Spotřeba se pak za všech podmínek pohybuje kolem sedmi, osmi litrů na 100 km.
Líbila se mně pak jízda se ZS. Podvozek je plavný a ani na větších nerovnostech nebouchá, dokáže je přitom s nadhledem odfiltrovat. Na vysoké úrovni je pak také odhlučnění. Moc ale od ZS nečekejte sportovní charakter, jak by se možná vzhledem k někdejším lehkonohým sporťákům MG dalo čekat. ZS sedí spíše pohodová jízda. Při ostřejším tempu se karoserie začne naklánět, navíc řízení není příliš komunikativní. To ale cílové klientele vadit nebude, ta ocení právě spíše poskytovaný komfort.
Další recenze:
mlada_pani: S autem jsem opravdu velice spokojena, obávala jsem se, co za danou cenu mohu očekávat, ale je pro mě velikým překvapením. Jen doufám, že z dlouhodobého hlediska nebude auto poruchové, jelikož se jedná u nás o novou značku, tak se můžu nechat jen překvapit… Na to, že je to SUV, je kufr poměrně prostorný, interiér působí luxusním dojmem, exteriér je poměrně robustní. Jízda v něm je komfortní, podvozek měkký. Jediné malé mínus vidím v kvalitě parkovací kamery. Každopádně jestli nad tímto autem váháte, jako jsem váhala já, rozhodně vřele doporučuji, je skvělé!
Petr Dvorecký:
Super auťák – tichý na dálnici, přizpůsobivý podvozek, komfortní, manuál řadí hladce a modrá barva je taky dobrá.
Adam Václavek, Wikicars.cz:
Zprvu jsem nevěděl, co od MG ZS čekat. Nakonec jsem byl velmi mile překvapen. Je to dobré městské SUV za velmi příjemné peníze. Pár chybiček sice má, ale ty se dají s argumentem cenovky prominout. Osobně bych však volil o stupeň nižší výbavu s motorem 1.5 DVVT.
Dominik Parajka:
Plusy: svieži moderný dizajn, hodnotne pôsobiace spracovanie interiéru, príjemne naladený podvozok, množstvo jedinečných praktických riešení, komfortné predné sedadlá, skvelý kamerový systém
Mínusy: pomalšie reakcie displeja infotainmentu