Novinky

Nová Mazda 6 přece jen dorazí. Chystá se pro rok 2025

Mazda v posledních letech kvůli tržním trendům vsadila na SUV a postupně rozšiřuje nabídku tohoto typu automobilů. Nabídla elektrickou MX-30 a středně velkou CX-60, které na evropských trzích má doplnit ještě větší, sedmimístná CX-80, zatímco třeba pro severoamerický trh je tu CX-90, které doplní CX-70. Klasický model Mazda 6 byl tak trochu postaven na druhou kolej, místo nové generace tu byly menší vylepšení stávajícího provedení, až se spekulovalo, jaká je vlastně budoucnost šestky. Nyní už se zdá budoucnost Mazdy 6 jasnější.

Z automobilky totiž zaznívají hlasy, že Mazda 6 bude v nabídce zachována. Navíc se má pracovat na nové generaci, která dorazí v roce 2025. Dnešní generace (interně GJ), vyráběná již od roku 2012 tak bude muset na trhu ještě nějakou dobu vydržet.

Potenciální zákazníci by však měli zbystřit. Stále totiž není jasné, na jakých trzích se nová Mazda 6 bude vlastně prodávat. Je totiž klidně možné, že zůstane vyhrazena jen trhům, kde je o vozy střední třídy stále zájem, tedy primárně těm asijským. Není tak vyloučeno, že se Mazda 6 pro rok 2025 už do Evropy nepodívá. Poslední zprávy naznačují, že nová šestka bude vyhrazena pouze čínskému trhu. V tomto směru se hovoří o spolupráci s automobilkou Changan a využitím techniky ze sedanu Shenlan SL03.

Stejně tak zatím jasná koncepce novinky. V minulosti se spekulovalo o tom, že nová Mazda 6 naváže na CX-60 a využije její platformu. To by znamenalo změnu koncepce – využití architektury s motorem vpředu podélně a pohonem zadních kol, místo stávajícího řešení s motorem napříč a pohonem předních kol. Byla by to logická volba, vzhledem k dnešní strategii Mazdy být blízko prémiové kategorii.

Takové řešení by pak znamenalo použití stejných motorů jako v CX-60. Těšit bychom se tak mohli na čtyřválcový plug-in hybrid, stejně jako na vznětový šestiválec 3.3 e-Skyactiv D. To už jsme však v rovině spekulací. Klidně je i možné, že příští Mazda 6 bude kvůli emisním normám elektromobilem, byť Mazda tomuto pohonu příliš nefandí. Této možnosti ostatně nahrává fakt, že si Mazda nechala registrovat označení 6e naznačující příchod čistě elektrické verze.

Nechme se tak překvapit, do roku 2025 se dozvíme více. Testovací muly však jezdí, a tak je zřejmé, že Mazda pro nás něco v oblasti střední třídy chystá. Co přesně to bude, si však zatím musíme počkat. Zřejmě do letošního pekingského autosalonu, kde 25. dubna 2024 čínské zastoupení Mazdy hodlá představit nějaký nový model, kterým by mohla být právě nová šestka.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *