Napjatě očekávaná Mazda je konečně tady. Nadchne designem, pohon může některé zájemce zklamat

Mazda 6e 2025

Mazda v posledních letech kvůli tržním trendům vsadila na SUV a postupně rozšiřuje nabídku tohoto typu automobilů. Nabídla elektrickou MX-30 a středně velkou CX-60, které na evropských trzích doplnila ještě větší, sedmimístná CX-80, zatímco třeba pro severoamerický trh je tu CX-90, které doplní CX-70. Klasický model Mazda 6 byl tak trochu postaven na druhou kolej, místo nové generace tu byly menší vylepšení stávajícího provedení, až se spekulovalo, jaká je vlastně budoucnost šestky. Nyní je už budoucnost Mazdy 6 jasná. Do Evropy přichází nová Mazda 6e.

Automobilka už na jaře 2024 na tehdejším pekingském autosalonu představila novou generaci tohoto modelu střední třídy pro čínský trh, a to pod označením Mazda EZ-6. Už tehdy se však spekulovalo o tom, zda auto nedorazí i do Evropy. Nakonec se tak opravdu stane, na evropské trhy novinka přichází jako Mazda 6e. Prodávat se u nás začne v létě 2025.

Evropská specifikace se přitom od té čínské neliší jen jménem. Hlavní změnou je nabídka motorů. Na čínském trhu je vůz dostupný ve formě plug-in hybridu a elektromobilu.

Plug-in hybrid přitom využívá prodlužovač dojezd. Má dva akumulátory, s kapacitou 18,9 kWh a 28,4 kWh a elektrický motor se 160 kW, vedle toho tu je však ještě čtyřválcová patnáctistovka o výkonu 70 kW, která pracuje jako generátor elektrické energie. Elektromobil má naopak elektromotor o výkonu 192 kW, který se spoléhá na akumulátor o kapacitě 56,1 kWh, nebo 68,8 kWh.

To pro evropské trhy je Mazda 6e v tuto chvíli potvrzena výhradně jako elektromobil. K dispozici bude buď s výkonem 190 kW a LFP baterií s kapacitou 68,8 kWh nebo s výkonem 180 kW, zato větším, NCM akumulátorem s kapacitou 80 kWh. Dojezd tak má činit až 552 km na jedno nabití, zatímco u modelu s menší baterií to má být 479 km.

Větší baterie přitom paradoxně má horší schopnosti. Nabíjet lze maximálně výkonem 95 kW, dobití z 10 na 80 % tak trvá dlouhých 45 minut. To u menšího akumulátoru maximální nabíjecí výkon činí 200 kW, díky čemuž dobití z 10 na 80 % trvá 22 minut.

Čínská technika

Nová Mazda 6 vznikla ve spolupráci s tamější automobilkou Changan. Dokonce využívá techniku ze sedanu Shenlan SL03. Poháněná jsou tak zadní kola. Zároveň však automobilka slibuje typické vlastnosti Mazdy, čemuž má pomáhat ideální rozložení hmotnosti 50:50 mezi nápravy nebo nízké těžiště.

Automobil pokračuje ve využití stylistického jazyka Kodo, jde však o další evoluci, která se proti u nás známým modelům v mnoha ohledech liší. Sportovní vizáž každopádně zůstává, hlavně díky dynamicky střiženým, nízkým světlometům. Zajímavostí je pak kabina posunutá vzad.

S úctyhodnou délkou 4.921 mm a rozvorem 2.895 mm je nová Mazda 6 o poznání delší než dosud prodávaná generace (interně GJ). Na rozdíl od ní dostupné jako sedan a kombi je novinka pětidveřový liftback, což je karoserie, kterou šestka už kdysi také nabízela.

Interiér koncepcí připomíná Shenlan SL03, což potvrzuje sdílení jeho technického základu. Ústředním motivem je rozměrná obrazovka multimediálního systému s úhlopříčkou 14,6″, doplněná jen o minimum tlačítek. Důležitý je i head-up displej s funkcí rozšířené reality jako doplněk klasického přístrojového štítu, ten je také digitální, s úhlopříčkou 10,2″. Cestující vzadu pak mají k dispozici vlastní obrazovku, třeba pro nastavení ventilace.

Mazda 6e: Základní technická data

  • Rozměry: Délka x šířka x výška x rozvor: 4921 x 1890 x 1491 x 2895 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 330 litrů vzadu + 70 litrů vpředu
  • Výroba: 2024- (Čína)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *