Zájemci vybírají automobily různým způsobem, někdo hledí na povedený design, jiný hledá velký kufr, další zase žádá co nejlepší jízdní schopnosti. Část zákazníků ale hledí také na co nejnižší cenu. Zatímco design je ryze subjektivní záležitost a jízdní vlastnosti se také hůře měří, cena je objektivním parametrem. Proto jsme opět prohledali české ceníky a hledali ty nejdostupnější automobily v České republice. Která jsou v létě 2023 ta nejlevnější nová auta na trhu?
Seznam nejlevnějších automobilů na českém trhu jsme vytvářeli na základě aktuálních ceníků, dostupných na oficiálních stránkách jednotlivých značek. Neříkáme tak, že se nemůže najít i nějaký další levný model, než je v našem přehledu, v takovém případě ale může jít jen o nějakou dočasnou akci, případně zvýhodnění se značkovým financováním.
Nejlevnější auta na českém trhu (2023):
Model | Motor | Převodovka | Výbava | Základní cena (Kč) |
---|---|---|---|---|
Hyundai i10 | 1.0i (49 kW) | 5M | Start | 279.990 |
Dacia Sandero | 1.0 SCe (49 kW) | 5M | Essential | 296.400 |
Mitsubishi Space Star | 1.2 MIVEC (52 kW) | 5M | Inform | 296.760 |
Kia Picanto | 1.0 DPI (49 kW) | 5M | Comfort | 299.980 |
Hyundai i20 | 1.2i (62 kW) | 5M | Start | 309.990 |
Citroën C3 | 1.2 PureTech (61 kW) | 5M | You! | 329.900 |
Fiat Panda | 1.0 FireFly MHEV (51 kW) | 6M | Panda | 329.900 |
Kia Rio | 1.2 DPI (62 kW) | 5M | Comfort | 339.980 |
Toyota Aygo X | 1.0 VVT-i (53 kW) | 5M | Active | 342.000 |
Každopádně platí, že kvůli postupnému zdražování aut se zužuje nabídka modelů, které se vejdou pod hranici 300.000 korun. Do 300.000 korun už se nevejde ani nová Toyota Aygo X. Její první ceníková cena dnes už činí 342.000 Kč.
Postupně zdražila také Dacia Sandero, která z nabídky již dříve vyškrtla někdejší základní stupeň Access. Aktuálně se však několik měsíců drží na první ceně od 296.400 Kč. I přes postupné zdražování Sandero zůstává nejlevnější malé auto na českém trhu. Jiný nový městský hatchback levněji neseženete. Do 300.000 Kč se tak v létě 2023 vejdou už jen miniauta.
Do hranice 300.000 korun se pak už nevejde ani Citroën C3 nebo po loňském faceliftu ani Dacia Duster. Jaký rozdíl proti říjnu 2021, kdy v tehdejším žebříčku nejdostupnějších aut do 300.000 korun tyto modely nechyběly. Hranici 300.000 korun už dříve překonal třeba Fiat Panda, který nicméně nedávno lehce zlevnil na 329.980 korun. Jde mimochodem o nejlevnější nový mild-hybrid v Česku.
Nejlevnější auto na českém trhu v posledních měsících stabilně drží Hyundai i10. Po příchodu modernizované verze se jeho první cena drží na 279.990 Kč. To konkurenční Mitsubishi Space Star zase nedávno v základu podražilo o 10 tisíc na 296.760 Kč.