Kia Rio YB (2017-)

Kia Rio YB je čtvrtá generace malého modelu z dílny jihokorejské automobilky, nabízená v Evropě od roku 2017, který byl rok mezigenerační výměny hned několika zástupců segmentu B. Auto tehdy nahradilo generaci s interním označením UB, vyráběno bylo výhradně jako pětidveřový hatchback. Z globálního hlediska šlo v době uvedení na trh o druhý nejprodávanější model Kie, v Evropě hrál roli trojky, po SUV Sportage a kompaktu Ceed.

Rozměry automobilu zůstaly obdobné jako u předchůdce, design byl však navržen tak, aby Rio působilo opticky širší. To se povedlo především díky horizontálně členěné přídi. Silueta pak připomněla koncernového bratra, Hyundai i20 druhé generace (GB). Design navrhnul tým Petera Schreyera. Je laděn do sportovna, k dispozici je i verze GT Line dále zdůrazňující sportovní styl.

Hmotnost vozu se povedlo mezigeneračně snížit o 17 kilogramů, a to díky rozsáhlejšímu použití vysokopevnostní ocele. U předchůdce tvořila 33 % jeho karoserie, u čtvrté generace je to 51 %. Podvozek Ria tvoří vzpěry McPherson vpředu a kliková náprava s torzní tyčí vzadu, která pomocí svisleji uložených tlumičů lépe pohlcuje nerovnosti. O zastavení se starají kotoučové brzdy vpředu a bubnové vzadu, které však mohou též nahradit kotouče. Řízení je hřebenové.

Kia Rio YB se pro evropské trhy dováží z Koreje, kde se vyrábí v továrně Sohari. Na vybraných trzích se Rio prodává jako Kia K2, k dispozici je dokonce též jako sedan.

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4065 x 1725 x 1450 x 2580 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 325 litrů
  • Výroba: 2017- (Sohari, Jižní Korea)

Kia Rio

4

Design

4.5/5

Technika

3.5/5

Jízdní vlastnosti

4.0/5

Cena

4.0/5

Celkový dojem

4.0/5

1 komentář: „Kia Rio YB (2017-)

  • 4 února, 2020 (18:33)
    Permalink

    Design

    4.5

    Technika

    3.5

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    Aktuální Kia Rio má v nabitém segmentu malých hatchbacků čím zaujmout, ať už prostorným interiérem nebo povedeným designem. Vnitřek je navíc parádně zpracován, jak je u Kie v posledních letech zvykem. Jen ten podvozek je na českých silnicích přece jen tuhý. A možnosti individualizace jsou ve srovnání s konkurencí přece jen poněkud úzké.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít