Hyundaii30Katalog

Hyundai i30 PD (2016-)

Hyundai i30 je model nižší střední třídy, který se od roku 2016 vyrábí ve své třetí generaci. Ta první nahradila v roce 2006 na evropských trzích model Elantra. Třetí generace i30 s interním označením PD stejně jako předchůdce nabízí tři karosářské varianty, pětidveřový hatchback a kombi tentokrát doplnil sportovně střižený fastback. Ten přišel místo třídveřového hatchbacku, který kvůli nízkému zájmu zákazníků musel skončit.

Design třetí generace i30 vznikal pod vedením Petera Schreyera, novinkou byla tzv. kaskádovitá maska chladiče, která se posléze stala poznávacím znakem modelů značky. Převzala ji totiž i další auta tohoto korejského výrobce.

Automobil je postaven na základech platformy J6, kterou sdílí třeba s Kiou Ceed třetí generace, která dorazila v roce 2018. Mezigeneračně si Hyundai i30 v podstatě uchovala svoje rozměry, konkrétně rozvor zůstal zachován s předchůdcem.

Paleta motorů čítala benzinový čtyřválec 1.4 CVVT (73 kW), přeplňovaný tříválec 1.0 T-GDI (88 kW) a turbočtyřválec 1.4 T-GDI (103 kW). Turbodiesely zastoupil 1.6 CRDi ve variantách se 70 kW, 81 kW a 100 kW. V roce 2018 středně výkonová verze posílila na 85 kW.

Nabídku běžných variant tentokrát doplnila i sportovní varianta Hyundai i30 N, dostupná ve formě pětidveřového hatchbacku a fastbacku. Ta byla dostupná ve dvou výkonových verzích s 2.0 T-GDI se 184 kW a 202 kW.

Modernizace pro rok 2020

V roce 2020 byl Hyundai i30 modernizován, a to poměrně zásadním způsobem. Dočkal se sportovnějšího výrazu a nového multimediálního systému, s obrazovkou o úhlopříčce až 10,25 palce.

Pozměnila se i nabídka motorizací. Přibyly nové benzinové motory v podobě základní atmosféry 1.5 CVVT (81 kW) místo dosavadní atmosférické čtrnáctistovky nebo mildhybridu 1.5 T-GDI (118 kW) jako náhrada za 1.4 T-GDI. Na konci roku 2021 se pak údajně kvůli nízkému zájmu i30 zcela zbavila turbodieselů v nabídce. Vrcholný Hyundai i30 N pak posílil na 206 kW.

Rok 2022 byl zase ve znamení příchodu limitované edice i20 N Drive-N. Ta využila 2.0 T-GDI (206 kW), v kombinaci se specifickým designem.

O výrobu evropské specifikace se stejně jako u předchozích generací postarala továrna Hyundaie v Nošovicích, a to včetně provedení i30 N. Auto ale vzniká též v Jižní Koreji a Alžírsku.

Hyundai i30 (PD): Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4340 x 1795 x 1455 x 2650 mm (i30 Hatchback), 4455 x 1795 x 1425 x 2650 mm (i30 Fastback), 4585 x 1795 x 1465 x 2650 mm (i30 Kombi)
  • Objem zavazadlového prostoru: 395 litrů (i30 Hatchback), 450 litrů (i30 Fastback), 602 litrů (i30 Kombi)
  • Výroba: 2016- (Nošovice, Česká republika)

Ohodnoťte Hyundai i30 i vy, v komentářích pod článkem

Hyundai i30

4.4

Design

4.3/5

Technika

4.3/5

Jízdní vlastnosti

4.5/5

Cena

4.8/5

Celkový dojem

4.3/5

David Bureš

David Bureš je vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci praktičnosti a zábavného charakteru.

2 komentáře: „Hyundai i30 PD (2016-)

  • Design

    4

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4.5

    Celkový dojem

    4

    Hyundai i30 Fastback je vcelku podařený mix stylového a praktického auta. Není totiž jedním z oněch aut, u nichž tvůrci vsadili pouze na netradiční design, ale zároveň jej udělali dobře funkční. Stále by mu však prospělo lepší zpracování interiéru, který je v současné době vybavený levně vypadajícími tvrdými plasty. Pořád si ale myslím, že se řadí k tomu lepšímu, co si lze v segmentu nižší střední třídy koupit.

    Více na: https://templeofspeed.cz/hyundai-i30-fastback-lidovka-elegantnim-kabatu/

    Reagovat
  • Design

    4.5

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    5

    Cena

    5

    Celkový dojem

    4.5

    Hyundai i30 N Drive-N (facelift)
    Hyundai i30 N není tak použitelný jako Golf GTI Clubsport, ani tak rychlý jako Mégane R.S. Trophy. Při nižších rychlostech zase neumí být tak zábavným tanečníkem jako Focus ST. Jenže když sečtete všechny jeho přednosti, zjistíte, že se řadí mezi ty nejlepší v kategorii. Po otevření ceníku pak není debat o tom, který hot-hatch dává největší smysl. Má skvělý podovozek, dobré brzdy, příjemné řízení, super manuál i automat, ostrý motor, nejlepší zvuk, slušné výbavy, působivý design a vedle ostatních je za směšné peníze. Ty lacinější plasty v interiéru a vyšší spotřebu mu odpustím. A pochybuji, že nová Honda Civic Type R bude o těch 400 000 Kč lepší. S Toyotou GR86 jde o nejlepší koupi na aktuálním automobilovém trhu.

    Více na: https://www.wikicars.cz/test-hyundai-i30-n-drive-n-existuje-vubec-duvod-kupovat-jiny-hot-hatch/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *