Suzuki S-Cross (2021-)

Suzuki S-Cross je kompaktní crossover japonské automobilky představený v listopadu 2021 již ve své třetí generaci. Ta podle automobilky v sobě spojuje výrazný design SUV a vysokou úroveň komfortu. Vůz nahradil druhou generaci S-Crossu, nabízenou od roku 2013.

O přípravách automobilu jsme se přitom dozvěděli jen krátce před premiérou. S-Cross třetí generace je přitom podle automobilky zcela novým automobilem. Samotný konstrukční základ však navázal na předchůdce.

Inspirace SUV

Patrné je to už na designu, který se proti předchůdci v lecčems liší. Je mnohem výraznější než u minulé generace, což má zdůrazňovat „drsný“ styl SUV. Přídi tak dominuje velká, leskle černá maska chladiče nebo ostře tvarované světlomety s efektním světelným podpisem tvořeným trojicí segmentů LED. Lemy blatníků jsou hranaté a doplňují je stříbrné ozdobné prvky na předním a zadním nárazníku.

„Výrazný, propracovaný, všestranný. Nový S-Cross je SUV, které tyto tři vlastnosti rozvíjí na velmi vysoké úrovni,“ zdůraznil na světové premiéře vozu šéf vývoje Shigeru Aoyama. Za návrhem mimochodem stojí italské stylistické centrum Suzuki.

Naopak z hlediska rozměrů si S-Cross uchoval velikost předchůdce, délka 4,3 metru i rozvor 2,6 metru jsou stejné jako dosud. Technický základ včetně řešení podvozku se vzpěrami McPherson vpředu a torzní nápravou vzadu totiž zůstal zachován. S-Cross je tak nadále umístěn na hranici mezi malými a kompaktními SUV.

Interiér zůstal pětimístný. Automobilka zdůrazňuje robustnost konstrukce palubní desky i útulnou pohonu na palubě. Klíčovou součástí kabiny je pak vysoko umístěný displej nového infotainmentu, s úhlopříčkou 7″ nebo 9″ podle verze. Rozměrné čelní sklo a otevíratelné panoramatické střešní okno s dvojicí panelů pak mají za úkol prosvětlit interiér.

Nové ústrojí

V duchu aktuální strategie značky se vůz představil výhradně v podobě benzinového mild-hybridu. Spekulovalo se o přípravách nové zážehové patnáctistovky, do prodeje ale vůz vstoupil s přeplňovaným benzinovým čtyřválcem 1.4 BoosterJet Hybrid, známým již z předchůdce. Ten poskytuje výkon 95 kW a při uvedení na trh nabídlo výběr mezi šestistupňovým manuálem a automatem, stejně jako možnost pohonu přední nápravy nebo pohonu všech kol. jde přitom o 48V mild-hybrid.

V roce 2022 však debutovalo i předem avizované, nově vyvinuté ústrojí nazvané Strong Hybrid, poprvé uvedené v modelu Vitara. To využívá nově vyvinutý zážehový motor o objemu 1,5 litru (s interním označením K15C), kombinovaný s elektrickým motor-generátorem, 12V lithium-iontovou baterií a samočinnou převodovkou.

Zajímavostí tohoto řešení je umístění motor-generátoru na výstupní část převodovky. Ta má konstrukci podobnou manuální převodovce, řazení a ovládání spojky však probíhá automaticky.

Nové Suzuki S-Cross se vyrábí v továrně Magyar Suzuki a má se vyvážet i do Latinské Ameriky, Oceánie a Asie. Prodej v Evropě odstartoval na konci roku 2021.

Suzuki S-Cross: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4300 x 1785 x 1580 x 2600 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 430 litrů
  • Výroba: 2021- (Ostřihom, Maďarsko)

Suzuki S-Cross

4.35

Design

4.4/5

Technika

4.4/5

Jízdní vlastnosti

4.4/5

Cena

4.3/5

Celkový dojem

4.4/5

Uživatelům se líbí

  • Prostorná kabina
  • Ideálně naladěný podvozek

Uživatelům se nelíbí

  • Pomalejší infotainment
  • Tlusté A-sloupky

DB

David Bureš je vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci praktičnosti a zábavného charakteru.

4 komentáře: „Suzuki S-Cross (2021-)

  • 18 ledna, 2022 (16:40)
    Trvalý odkaz

    Design

    4.5

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    4.5

    Celkový dojem

    4.5

    Nový s-cros se mi opravdu líbí,dokonce uvažuji o koupi nového vozu

    Reagovat
  • 8 května, 2022 (11:43)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    4.5

    Celkový dojem

    4.5

    Suzuki S-Cross 1.4 BoosterJet Hybrid (2022)
    Nabídka SUV je dnes už opravdu pestrá, a tak se může stát, že při výběru zájemce na nějaký model v nabídce zapomene. Pokud by však z výběru nového SUV někdo vynechal nové Suzuki S-Cross, byla by to vážně velká škoda. Tohle auto se totiž zkrátka povedlo. A navíc se pořád prodává za slušnou cenu.

    Už minulá generace S-Crossu byla povedeným vozem, leckomu však vadil až příliš asijský design. Na něm se však u novinky zapracovalo a nový S-Cross vypadá vážně k světu. Drsnější vizáž odpovídá světu SUV, hranaté tvary jsou pak nadčasové a moderní.

    Mezigenerační proměnou prošel také interiér. Ten se dočkal konečně modernějšího infotainmentu. Má pěknou grafiku i dobrý obraz zpětné parkovací kamery. Šikovná je pak kamera v pravém zpětném zrcátku jako pomoc při podélném parkování. Mohl by však být intuitivnější na ovládání a rychleji reagující.

    Použité materiály jsou sice tvrdšího ražení, působí však bytelně, jak je pro Suzuki typické. Stejně jako některé dnes zastarale působící detaily, ať už kolíček v palubním štítu pro nulování palubního počítače, analogový přístrojový štít nebo některá tlačítka. Na druhou stranu, nový S-Cross zůstává autem pro zákazníky, kteří chtějí „jen auto“ a ne tablet na kolech a to mu jde skvěle.

    Přestože je S-Cross usazen na hranici mezi malými a kompaktními SUV, klidně už poslouží i rodinám. Místa je uvnitř totiž více než dostatek. Vzadu mají před koleny dostatečnou rezervu i dospělí. Hromada místa je pak nad hlavou. Navíc sedák je pěkně vysoko ukotven, a tak poctivě podpírá stehna i dospělé posádky. Pravdou ale je, že zavazadelník je spíše nízký, a to navzdory dvojitému dnu.

    Auto jsem zkoušel jako mild-hybrid s 1.4 BoosterJet, v době premiéra jediná volba. Motor má možná syrovější zvuk a výkon 95 kW není nijak dechberoucí. Pro běžné ježdění ale síla plně stačí, snad jen na dálnici objevíte limity výkonu. Ve městě je ale vůz díky pomoci elektřiny až nečekaně živý, tedy pokud překonáte hranici 1400 otáček, pod níž se mu moc zrychlovat nechce. Spotřeba je pak navíc díky tomu nízká, ve městě jsem se při volném provozu pravidelně držel kolem 5-6 l/100 km. Na dálnici si vůz řekl o 7 l/100 km. Nadchlo mě pak řazení, přesné a příjemně tuhé, s ideálně krátkými drahami. Snad jen zpřevodování nutí řidiče ve městě neustále volit mezi trojkou a čtyřkou.

    Skvělé je pak naladění podvozku. S-Cross skvěle kombinuje komfort s jistotou, i velké nerovnosti překonává naprosto s přehledem, při rychlejším tempu pak zůstává dostatečně jistý i přes náklony karoserie. Jde ale hlavně o auto na okresky a do města. V dálničních rychlostech už slyšíte lehký šum kolem karoserie. Tlusté A-sloupky pak sice pomáhají tuhé konstrukci, v zatáčkách však poněkud omezují výhled do stran.

    Reagovat
  • 11 května, 2022 (16:06)
    Trvalý odkaz

    Design

    5

    Technika

    5

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4.5

    Suzuki S-Cross je dobrým rodinným auťákem, velmi rychle jsem si ho oblíbil a už bych neměnil. Manuální řízení je velice poctivé, hladce přeřazuje. Podvozek je pohodlný, parkovací kamera má živé barvy. Má žena si vychvaluje vysoké sezení a dobrou viditelnost, mně se zase líbí, že auto má vysoko střechu (měřím 2 m). Asi bych uvítal modernější vzhled multimediálního systému, jinak nejsem náročný na vzhled interiéru, pro mě je prostý vzhled interiéru úplně dostačující. U asistenta v jízdních pruzích volant pouze vibruje, nijak na mě neřve. Při jízdě do kopce ve městě je třeba podřazení na 3, asi by bylo fajn, kdyby se při parkování promítaly parkovací senzory na centrálním displeji, ne u řidiče. Jinak za mě auto určitě téměř 5 hvězdiček!

    Reagovat
  • 3 října, 2022 (17:04)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet Hybrid 2022

    Plusy
    moderne pôsobiaci dizajn
    vzdušný pocit v interiéri
    presné radenie
    príjemne nastavený podvozok
    dobre fungujúci systém pohonu všetkých 4 kolies Allgrip
    príjemné naladenie mild-hybridného systému

    Mínusy
    pomalé reakcie infotainmentu
    ovládanie palubného počítača staromódnou paličkou trčiacou z budíkov

    Více na: https://dominiccars.sk/test-suzuki-s-cross-1-4-boosterjet-hybrid/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *